Nog even een vraag, mijn dochter zit nu lekker in haar ritme, en de dag begint om 06.30 maar hoe kan je dat het beste in het weekend doen, gewoon zo houden. Of kan ik haar in het weekend wat langer laten slapen en dan doordeweeks weer om 06.30 beginnen. Of heeft een kindje daar (last)van dat het veranderd of niet? gr B
Hallo! Meestal is het toch zo, wanneer het weekend anders ingedeeld wordt dat het ritme dan weg is. Vaak is regelmaat ook in het weekend het beste. groetjes Femke
Hallo Femke, Ja want ik doe ook inderdaad gewoon 6.30 a 7.uur haar halen, en dan hou ik gewoon het ritme aan als doordeweeks. Maar ik wilde het toch even navragen. En ik wil haar zeker niet verstoren in haar ritme, want ze heeft heel sterk een slaap en waak ritme en dat is elke dag echt hetzelfde, soms verschilt het dan een half uurtje maar meer niet. En ze huilt geen enkele keer, ze is heel vrolijk en relaxd en ze heeft het zelf zo aangegeven en dat hebben wij gevolgt, en het gaat echt Super! Ook heb ik aan de opa en oma's doorgeven hoe wij het doen en hun nemen het gewoon zo over, en dan moet het helemaal prima gaan. Haar dag is echt als volgten wij doen 150water en 5scheppen en dan 10cc extra voor vocht, vandaar 160) 6.30 fles 160 en een poepluier 11.00 fles 160 15.00 fles 160 19.00 fles 160 23.00 fles 160 Ze laat zo over de hele dag iets van 120 in totaal staan, dus eet ze echt voldoende.En ze plast ontzettend goed. En we doen steeds het zelfde wakker worden, luier, voeden, boeren en luier, samen spelen en dan alleen spelen in de box en bij teken van moe naar bed. En dan is ze een uurtje soms iets langer op en dan slaapt ze tot de volgende voeding. Mijn man was deze week thuis en voor het eerst alleen met haar, en toen deed hij de eerste dag, haar eruit halen na een uurtje slapen en ging haar luier verschonen en dat heeft ze niet prettig gevonden en dus gehuild(wat ze echt zelden doet) en toen zei ik ook, ja na een uurtje hoor je haar altijd heel even en dan gaat ze weer slapen. En dus de volgende dag deed hij dat dan niet, en jahoor niks meer aan de hand haha hoe bedoel je mevrouw heeft een eigen ritme en wilt daar niet in gestoord worden. En wij vinden het alleen maar fijn dat ze zo duidelijk is, want in het begin moest ik echt zoeken met haar, en nu weet ik gewoon hoe ze is en wat ze prettig vind, dus dat volgen we en dat gaat prima. En ook met voeding, die houden we gewoon voorlopig zo, en pas bij 4 mnd dan is het vroeg genoeg om 4 flessen te gaan geven, want ze heeft zo voldoende en ik wil haar haar eigen tempo laten bepalen, en niet dat van ons. Nou groetjes Des,
Hoi Des, Fijn zo'n kindje die zo goed aangeeft wat ze wel en niet wilt. Je schema ziet er goed uit en ze hoeft voorlopig echt nog niet op 4 flessen hoor! Groetjes Linda
Ja het is zeker fijn dat ze zo duidelijk is in wat ze wilt. Maar ik kan natuurlijk wel de fles van 23.00 naar 22.30 zetten, en dan steeds een stukje vroeger, want dan kan ze op een gegeven moment toch langer slapen in de nacht en dan zal ze meer wakker zijn op de dag. Want nu starten we elke dag ook in het weekend om 06.30 en dat heeft ze goed in haar zitten want dan is ze ook echt wakker. Maar dat kan ik natuurlijk wel gaan doen, de tijd van de laatste fles langzaam wat naar voren halen.(uiteindelijk vervalt deze straks toch) en heeft Demi wat meer uren om lekker te slapen. Groetjes Desi
Hoi Desi, Je kan inderdaad kijken hoe dat gaat. Beneden de 4 maanden is het goed om in de gaten te houden dat er niet langer dan 10 uur tussen een voeding zit. Maar dat is bij jullie nog niet het geval hoor. Groetjes Angélique