Weekend

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan31984, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heel gezond dat hij een weekendje iets voor zichzelf gaat doen.

Ik stuur mijn man soms zelfs even weg. Over een kwartier vliegt hij naar Innsbruck om te gaan skiën. Heeft hij van mij cadeau gekregen. Blijf ik heerlijk thuis met onze kids. Geen punt hoor.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier is t andersom mijn man zit werkeloos thuis en ik draai zo veel mogelijk uren om aan een extra centje te komen.

Binnenkort ga ik ook met een vriendin even weg en als hij tegen mij zou zeggen je mag niet want...

Heeft hij dikke pech! Ik werk 40 uur en soms wel meer heb 0.0 tijd voor mezelf want als ik thuis kom zijn de kindjes wakker en die vragen ook aandacht. Om 10 uur ga ik weer richting bed omdat ik er om 5 uur weer uit moet.
    Alles draait momenteel im werken kindjes verzorgen slapen.

misschien voelt hij dat ook zo ondanks dat hij niet veel doet thuis?
    Ik zou daar over praten met hem en hem gewoon dat weekendje laten gaan!

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.260
    1.024
    113
    Zuid-Holland
    Heerlijk voor hem zo'n weekendje weg!! En voor jou zou dat ook goed zijn......dus bel een vriendin en plan ook zo'n weekendje weg!!

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    ah nee serieus? sorry moet er gewoon om lachen. maar idd las ergens van iemand dat je kan l*len als brugman tegen een ts van zulk soort topics. daar sluit ik me volledig bij aan. je hebt ook naar mi andere problemen. maar kom op hee. je vent werkt heel de week. hij zuipt het niet op in de kroeg. ben blij dat ie werk heeft en gun hem 1x per 10 jaar dit pleziertje en pak zelf een lekker leesboek dat weekend of ga met je kids lekker wandelen.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    het maakt toch niet uit wat jij wel of niet zou doen? Het gaat nu om iets wat hij gepland heeft (neem aan met jou medeweten). Ik snap het probleem er niet van eigenlijk. Het is 1 weekendje! En wat je zegt het is niet duidelijk wanneer hij terug komt, hij komt toch gewoon die zondag terug? Is toch duidelijk genoeg? Desnoods spreek je af dat hij zondag voor het avondeten terug is oid.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ben ook geen fan van alleen zijn 's nachts maar zou mijn man zo'n weekendje gewoon gunnen. Kun je niet gezellig met de kinderen bij je ouders ofzo gaan logeren of iemand uitnodigen om bij jou te logeren?

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Dat weekendje weg op zich lijkt me niet zo'n probleem, maar ik zou er ook niet blij mee zijn als jullie nooit geld of tijd hebben om zoiets met het gezin te doen. Wat dat betreft begrijp ik jouw frustratie heel goed. Daar zou ik dus eens goed over praten. Prima dat hij zoiets wil doen, maar dan ook eens tijd en geld maken voor uitjes met je gezin (of jullie samen).

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als je graag geld spaart moet je ook zo reëel zijn en jou concert ook afzeggen.

Hij werkt hard, ongetwijfeld voor zijn gezin om financieel alles op orde te hebben dan gun je hem toch een lekker weekend weg?

Kom op hoor!

9. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het een probleem is wil ik best dat concert afzeggen hoor.
    Prima.

Alleen wil hij graag geld sparen! En is geen een uitje mogelijk zelfs niet zoiets als ballorig.

We kunnen met ons als gezin niet weg en ook niet samen. En als hij dat weekend weg is, heb ik geen auto bij de deur dus echt ver weg kan ik niet en we wonen in een dorp.

10. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit bedoel ik dus. Ik zie als een berg tegen dat weekend alleen op. We hebben een kleintje van 9 maanden dus ik heb kans op wakkere nachten.
    Verder wil ik best leuke dingen doen tijdens dat weekend en ben ik dol op mijn kinderen dus die zorg komt echt wel goed, alleen hij zegt dat hij ook met ons niet een weekend weg wilt omdat hij dan moeiier terug komt.
    Dat doet mij wel verdriet.

Als de kinderen groter zijn, kan hij echt wel een weekend weg en als er meer geld was voor ons als gezin, was het geen probleem.
    Alleen dat ik gewoon erg slecht slaap als hij weg is en gewoon zenuwachtig wordt bij het idee.

Plus dat hij wil sparen en niks geld mag kosten, dus een uitje zoals ballorig is niet mogelijk. Nou dat is 20 euro incl.drinken. Dat snap ik niet.

11. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Sorry maar je zeurt!
    Gun hem dat weekendje.....nog genoeg weekenden te gaan dit jaar! Tijd voor elkaar is belangrijk maar tijd voor je zelf ook.

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er veel meer aan de hand is, en dit het druppeltje is ofzo.
    Mijn man en ik doen ook bijna niets zonder elkaar. We vinden het naar al die jaren nog steeds het leukst als we samen zijn met ons gezin.

Maar als mijn man met zijn broer een weekend weg zou gaan dat is dat bespreekbaar en geen probleem.

Ik kan me wel voorstellen dat als jou man niets wil ondernemen met jou en jullie gezin, dat je dit niet leuk vind. Dan moet je daar eens goed over praten.
    Waarom kunnen jullie niet samen iets ondernemen, waarom wil hij dat geld liever sparen, maar vervolgens wel uitgeven tijdens een weekendje weg met zijn familie. Als dat zo is, is dat voor jou en jullie gezin niet leuk. Erg belangrijk om het als gezin samen ook leuk te hebben.

Ik zou even een gesprek aanknopen zodat je duidelijkheid krijgt.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Ik denk dat dat het is. Dat ie wel leuk weggaat met iemand anders (maakt niet uit wie) maar niet met jou en de kinderen. Alsof jullie minder leuk zijn om mee weg te gaan.
    En voor de rest 'verzin' je excuses om te verantwoorden waarom je het niet wilt. Maar eigenlijk doet het gewoon zeer dat ie liever met iemand anders weggaat. Of zit ik er nu helemaal naast?

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik wou dat mijn man dat weer eens deed. Heerlijk een weekendje voor mijzelf en de kids, dingen kijken op TV die IK wil :D

Lekker rust ;)

Joh gun je man ook een uitje. Is toch juist leuk ook voor hem dat hij naast het vader en partner zijn ook nog even zichzelf kan zijn?

Mijn man en ik zijn ook bijna 10 jaar bij elkaar en wij doen het geregeld hoor. Lekker een dagj/nachtjee alleen weg,ik een nachtje met de kids ergens logeren, man een weekend weg met vrienden. Heerlijk!

15. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is echt een super tip. Dit gaan we meteen doen.Elke maand 20 euro apart zetten is helemaal top.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Dat je het vervelend vindt dat begrijp ik wel, ik vind het ook saai zonder mijn man naast me. Maar ik begrijp niet dat echtgenoten dit elkaar willen of denken te kunnen verbieden?! Gun elkaar dit, soms is het weleens nodig en als het niet nodig is, is het ook gewoon weleens leuk om dit soort dingen te doen.
    Mijn man gaat elk jaar een lang weekend weg met vrienden, een citytrip gecombineerd met een voetbalwedstrijd. Dat is toch superleuk voor die mannen??
    Ga zelf ook iets zoeken wat jij leuk vindt, hoeft geen weekend te zijn... Af en toe een dagje sauna ofzo?

17. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja daar heb je helemaal gelijk in. Plus dat ik het niet fijn vindt om alleen te zijn 's nachts maar dat is iets wat ik moet leren. Daar kan ik me wel overheen zetten.
    Het is gewoon jammer als het lijkt of uitjes met ons niet boeiend zijn en met anderen wel.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Ja ik herken het. Mijn inmiddels ex presteerde het om 3 vakanties (1 week + 2 lange weekenden) zonder ons te plannen, maar een weekendje centerparcs met het gezin was te veel (te duur, geen zin in :().
    Probeer het toch los te laten, hij gaat. Kan je er maar beter het beste van maken. :) Is het niet mogelijk dat een vriendin komt slapen, of dat je naar je ouders gaat met de kids? (heb niet het hele topic gelezen, weet niet of het al gezegd is)

En inderdaad, die tip van wat geld apart zetten voor leuke dingen is een goed idee. Kan het het argument van te duur gelijk schrappen.;)

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dan zou ik het daar met je man over hebben. Dat lijkt me hoog nodig ook. Maar laat dan de rest van de drogredenen weg, vertel gewoon dat je er verdrietig van wordt dat hij niets met jullie wil doen, maar wel met anderen.

20. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zou hem lekker laten gaan hoor ! :) dan zijn er toch nog 51 weekenden over per jaar ;)

Deel Deze Pagina