Weekend

Discussion in 'De lounge' started by Mamavan31984, Jan 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    #101 Frietje, Jan 3, 2014
    Last edited: Jan 3, 2014
    Edit:

Man lekker weekendje weg gunnen. Zelf ook geld sparen en opzij leggen om met vriendinnen weg te gaan of naar balorig te kunnen. Of gewoon een dagje picknicken, fietsen verzin iets leuks. Niet kijken in problemen maar in oplossingen. En als man te moe is voor een dagje uit met de kids, dan aan hem vragen wat zijn voorstel is. Of dagje samen met de kids of hij mag het lekker alleen doen. Ga jij een pyjama party houden met vriendinnen. :D wedden dat hij dan heel snel weekendjes samen wil doen met jou en de kinderen ;)

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    o ik check ook of mijn man wel opzoek is naar een andere baan :p maar dat is eigenlijk meer omdat ie te lui is en t bij deze baan wel prima vind (maar wel al 4jaar zit te zeuren over zn werk;))

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Herkenbaar! Ik zeg weleens tegen mijn man: Als ik terug kom van vakantie ben ik weer aan vakantie toe .....(al die was en alles weer op moeten ruimen)

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Gelukkig, ik dacht al dat ik de enigste was hierin. Iedereen zegt altijd dat het zo genieten en ontspannen is als de kinderen het maar naar hun zin hebben ;)

5. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL

Volgens mij zeg je hier nu waar het jou om gaat en dat is dat je als berg op ziet tegen het weekend alleen omdat de kleine van 9 maanden niet doorslaapt. Je gebruikt het gels als excuus vind ik. Laat hem toch gewoon gaan. Je kan daarnaast toch samen een weekend plannen als gezin. Zoals gezegd zijn er genoeg dingen te doen die niet al te veel geld kosten

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nou de was is altijd wel veel werk en opruimen ook (wij kamperen) maar ik heb dat dus wel...kom echt wel tot rust op vakantie..als zij heerlijk bezig zijn kan ik daar echt van genieten.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb alleen de OP gelezen. Maar kom op he? Als dit het ergste is.. Gun je man dat weekend. Je kunt jezelf toch wel vermaken die paar dagen?

8. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

Dec 30, 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Precies ik kom wel tot rust op vakantie.

Gewoon heerlijk alleen met het gezin zijn. Zwemmen met de kinderen, lekker eten, kijken hoe ze spelen en plezier maken.
    Als we gewoon thuis zijn, is er altijd wel een klusje te doen en door een weekend samen reserveer je ook tijd voor elkaar en ben je op elkaar aangewezen.
    Het opruimen na afloop neem ik dan echt wel voor lief.

We hebben het nu zo afgesproken dat we aanstaand weekend naar Ballorig gaan. En dan gaat hij in februari met zn broers en zwager.
    En daarna hebben we de zomervakantie en mocht er tussendoor een leuke actie zijn voor een weekendje met zijn tweeen dan doen we dat misschien nog.

Dus gunnen doe ik echt wel. Er zijn een paar mensen met de opmerking dat ik steeds weerwoorden heb, maar ik heb ook positieve reacties gegeven op tips en ideeen, dus dat vind ik echt niet juist.

Bedankt voor de tips en ik probeer meer een leven voor mezelf op te bouwen maar misschien komt dat ook wel pas als de jongste wat ouder is. En het zou leuk zijn als de webwinkel goed gaat draaien zodat ik ook een soort van zakcentje binnen haal voor het gezin! Dan voelt het niet zo alsof je afhankelijk bent van een ander.

9. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113

Humpfffff, in gedachten plaats ik jou in een hutje op de hei, zo kortzichtig heb ik het nog niet vaak gehoord!!! Misschien een keer op vakantie gaan naar de Veluwe? Zijn hier veel kleine dorpen in de Veluwse omgeving, maar jou beeld komt daar echt niet overeen. Er zullen best bijzondere gezinnen voorkomen, Misschien vind je de onze ook wel bijzonder als je alles zou weten, maar dat is in hartje Rotterdam ea ook zo volgens mij. En waar niet!

En ontopic: ts, ik begrijp je gevoel wel, zou het zelf ook niet geweldig vinden, maar 2 nachtjes is best overheen te komen. Zijn zo om! Intussen heb jij mooi tijd om voor jezelf wat te bedenken.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    @Marihi ik kom zelf vanaf de Veluwe en ben toch wel blij dat ik er weg ben. Stijf gedoe.

11. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113

Nou, ik vermaak me er prima! De Veluwe is veel groter dan een klein dorp;)

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Afgelopen jaar waren we twee weken alleen maar achter m aan het aanrennen en kwam ik ogen en handen tekort.En de oudste slaap altijd dramatisch op vakantie. Ik was kapot toen we thuis kwamen.

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Probeer dit soort dingen eens structureel te doen. Desnoods domweg door agenda trekken. 1x per avond samen thuis eten als de kids op bed liggen, 1x per weekend een uitje,1x per twee weken desnoods even vrij voor jezelf

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Heb je toevallig geen familie in de buurt met een groot huis waar je zelf dat weekend naartoe kan?
    Of nodig een vriendin uit - desnoods slaapt ze mee in jullie dubbel bed - zodat je kan bijkletsen en de nachten eventueel kan delen?

Ik zou overigens ook wel not amused zijn als mijn partner wel met anderen een weekend weg wil, maar niet met mij en de kinderen.
    Hij mag probleemloos weg van mij, maar daar staat wel tegenover dat hij zo'n dingen ook met mij doet.

15. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Even goed lezen ajb. Ik refereer naar kleine streng gelovige dorpen die er op de Veluwe zijn. En dat die er zijn, valt niet te ontkennen.
    Ik schrijf niet dat de hele Veluwe gelovig is.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wilde toch even melden dat mijn man gisteravond overwachts weer op de stoep stond.
    Hij voelde zich toch wat schuldig, het zat hem niet lekker. En zo gezellig was het daar ook niet.
    Was erg verrast en blij :D

17. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

Dec 30, 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry ik woon niet op de veluwe en ben ook niet steng gelovig

18. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wat een kinderachtige opmerking zeg....:$ Wat heeft streng gelovig nou te maken met man de baas en vrouw onderdanig?

19. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

Dec 30, 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooi zo.

Mijn man en ik hebben samen gesproken en hij heeft niet het idee dat hij tot rust komt als hij zonder ons een weekend weg gaat en dat hij dat nodig heeft, maar omdat zijn broers hem hebben gevraagd wil hij geen nee zeggen. Vooral om de verhalen niet te missen als ze terug komen.

Hij vindt dat hij genoeg tijd voor zichzelf heeft. Hij kan bijvoorbeeld regelmatig met zn vrienden een biertje in de stad drinken. Dat vindt hij ook tijd voor zichzelf.

We gaan bewuster dingen samen met het gezin doen. Dat vinden we allebei wel een goed idee en die tip van die 20 euro, is echt wel een goede en die gaan we er zeker in houden!:)

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nou, fijn toch meid?
    Hartstikke goed dat jullie samen gesproken hebben en er op een goede manier uitgekomen zijn!:)

Share This Page