Van drie naar twee slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell zit een beetje tussen twee en drie slaapjes per dag (overdag dan) in. Wanneer gingen jullie naar twee slaapjes per dag en welke tijden hielden jullie aan?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn zit soms nog op 3 slaapjes.

's ochtends gaat ze direct na de voeding terug naar bed. Slaapt ze een uurtje

Dan 's middags rond half 1

Als ze dan goed heeft geslapen, dan redt ze het tot de avond. Heeft ze weinig geslapen,dan gaat ze rond half 5 nog 3 kwartier

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ook Tymen doet nog drie slaapjes.

's ochtends na de eerste fles ongeveer anderhalf uur, na zijn fruit ongeveer anderhalf tot twee uur en 's middags om drie uur nog ongeveer anderhalf a twee uur.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik hooorde van anderen dat kindjes van een maand of zes nog maar twee keertjes slapen. Nou, dan houdt ik het nog even zo, de slaapjes worden dan alleen wat korter :)

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het kan wel, als je kindje maar een flinke ruk kan maken...en dat is hier niet het geval :rolleyes:

Dus dan maar meerdere keren naar bed

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier verschilt het de ene dag 2x en de andere dag 3x net hoelang hij slaapt soms slaapr ie smiddags 2 a 3 uurtjes en dan blijft ie op tot s avonds en soms slaapt ie 1 uurtje en dan trekt ie het niet en gaat ie eind van de middag nog even terug.

7. Quinton slaapt tussen elke voeding nog steeds...
    hij is per keer max anderhalf uur wakker...

tenzij hij zich niet zo lekker voelt natuurlijk dan is hij wat onrustiger

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Britt heeft echt nog 3 slaapjes nodig..

9. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    En Isabelle ook.. Die slaapt 's ochtends tussen half elf en één, dan van 3 tot 4, en dan vaak van 6 tot 7 nog eventjes.. En deze dame is al ruim 8 maandjes oud :confused:

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve gaat in de morgen om 07.30uur na haar flesje nog even slapen en is dan m 09.30uur weer wakker.
    Na haar pap in de middag gaat ze weer naar bed als ze is uitgezakt,ze is dan ook weer moe van het spelen en om 15.00uur is ze weer wakker voor haar melk en is ze wakker tot uiterlijk 19.00uur.
    3 slaapjes nog dus overdag!

11. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Esmée slaapt wel 2x per dag. Is eigenlijk een beetje vanzelf gegaan. Ze slaap van 10 tot 12 en van 3 tot 5, echt wat langere slaapjes dus.

Ik denk dat je gewoon goed naar je kind moet kijken. Wil hij drie keer naar bed, dan is dat toch ook prima!

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    jeetje ik hou het niet echt bij moet ik zeggen...het wisselt gewoon. Vaak gaat ze na een voeding even spelen en zodra ik merk dat ze moe gaat worden leg ik haar in haar bedje...dan slaapt ze een uurtje of ietsjes langer of korter. Ik ga ook bijna iedere dag wel met haar naar buiten dus ze slaapt ook heel veel in de kinderwagen. Na haar eerste voeding rond 6 uur of 7 uur leg ik haar wel altijd meteen weer terug..dan slaapt ze nog tot ongeveer half 11 en krijgt ze haar 2e flesje. Ook na de voeding van 19.00 uur gaat ze wel standaard haar bedje in moet ik zeggen...eerst speelt ze dan nog tot ong 8 a 9 uur en dan gaat ze haar bedje in...vervolgens maak ik haar dan wakker voor haar laatste voeding rond 23.00 uur en daarna slaapt ze meteen weer lekker verder. Tussendoor overdag zie ik dus wel wanneer ze moe wordt en dan leg ik haar in bed.. Merk wel dat ze overdag overigens ssteeds langer wakker blijft.

13. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Sinds een paar weken zit ik ook op 2 slaapjes....
    Eerst had ze er 3 maar op een gegeven moment bleef ze wakker in haar bedje en ben ik gaan verschuiven....
    Ze zit nu op:
    7 uur uit bed.....tegen 11 uur slapen tot 13 uur.
    Dan weer wakker tot 15.30
    Dan weer slapen tot 17 uur en dan wakker tot 20 uur en dan slapen tot 7 uur in de ochtend.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou hier ook nog veel slapen hoor, anderhalf uur wakker en dan is die echt weer moe. dus dat is meer slapen dan dat die wakker is op een dag.

15. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi sliep altijd zo'n 2 uur nadat ze 's-ochtends wakker was geworden ongeveer een half uurtje, dan 's-middags 2 tot 2,5 uur en in de late namiddag nog een half uurtje. Dat late slaapje is er nu sinds een maand of 2/3 af. Dus meestal is ze dan voordat ze 's-avonds naar bed gaat zo'n 4 a 5 uur wakker.

16. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Mika gaat ook nog drie keer per dag en het is twee keer gebeurd op het kdv dat ze hem aan het eind van de middag niet naar bed hadden gedaan. Nou, dat heb ik geweten. Dat was mekkeren en huilen en de laatste voeding van de dag om 18 uur ging er met moeite in. Mika gaat dus ook rond 16.15 uur nog eventjes (vaak een halfuur/uur).

Groetjes Suusje

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier ook nog een slapertje al wordt het wel steeds een beetje korter

Deel Deze Pagina