Weekendje Antwerpen, iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamG, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamG

mamG Lid

5 jul 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen weekend heb ik als verjaardagscadeau een weekendje Antwerpen gekregen van manlief. We gaan 1e en 2e Paasdag, heb er erg veel zin in! :D

Heeft iemand nog tips qua restaurantjes/kroegjes/leuke andere plaatsen? Ik hoor ze graag!

2. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    Yep (als Belg die al vaak in antwerpen is geweest )

- de Schelde , je kan daar gaan wandelen aan de kaaien . Je kan er naartoe wandelen via de Groenplaats - Kathedraal -Suikerrui.
    - niet gaan eten op de suikkerrui, daar zitten alle toeristen en meestal is het eten daar barslecht.
    in een zijstraatje ervan is de Pelgrom, een kerlder - café/restaurant , heel erg gezellig
    - winkelen op de Meir , ga zeker de zijstraatjes in zoals de Steenhouwersvest , daar zijn heel veel leuke , kleinere winkels en ook heel sjieke winkels
    - de Zoo (dierentuin)! Is naast het station , heel leuk om door te wandelen. vlakbij heb je aquatopia.
    - er zijn ook een aantal leuke musea moest je daar interesse voor hebben.
    - ...
    groetjes

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Schelde en de Zoo ben ik het ook wel mee eens, en zeker winkelen op de Meir....wordt tijd dat ik dat ook weer is ga doen :)
    De chinese wijk vindt ik ook wel leuk zo af en toe ;)
    en je hebt ook midden in Antwerpen nog de groen oase echt geweldig mooi :D

En een kleine 10km van Antwerpen heb je sint niklaas liggen....kan je ook echt heerlijk shoppen (vindt ik dan altijd)

en zowiezo gewoon lekker rondkijken de cultuur zelf al.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Lekker naar de Lush!

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik hoop dat ik je niet teleurstel, maar een weekendje Antwerpen tijdens Pasen is niet echt gezellig...

De winkels hier zijn dan gesloten, de dierentuin ook, een aantal restaurants en cafés ook. De musea zijn wel open.

Kijk verder op Antwerpen.be en klik op de link voor Toerisme.

6. mamG

mamG Lid

5 jul 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, je stelt me niet teleur. ;) Had al verwacht dat er veel dicht zou zijn, manlief heeft het als verrassing geregeld en daar waarschijnlijk niet aan gedacht. Vind het al heerlijk dat we eens met z'n tweetjes een weekendje weggaan! :D

Maar er zullen toch wel een paar restaurantjes/kroegjes open zijn? Anders is er vast wel een Mac... ;)

Weet in ieder geval alvast dat we niet moeten gaan eten op de Suikkerrui, dank voor de tip! En de Lush... Heerlijke winkel inderdaad, die zal vast wel dicht zijn vrees ik.

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

De Zoo is gewoon open hoor! juist met dit soort dagen zijn ze mega druk!

Restaurant tip El Polo loco ! mexicaans restaurant heerlijk eten en iedere zaterdag avond live muziek! zit tegenover het UCG bioscoop.
    Antwerpen is sowieso gezellig vind ik of de winkels nu dicht of open zijn de sfeer is er leuk en met mooi weer kun je heerlijk een terasje doen.
    Veel plezier ik woon hier heerlijk in ieder geval ;)

Deel Deze Pagina