betaal wegenbelasting van een ander??

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vorige week wilde ik bij de dierenarts pinnen van mn dierenartsrekening. Saldo te laag:( Rekening word (gelukkig) amper gebruikt dus thuis toch maar even gechekt hoe dit kan. Zie ik dus dat er al een paar maanden wegenbelasting via automatische incasso betaald word voor een voor mij onbekend kenteken:(
    Het was weekend dus natuurlijk geen belastingdienst te bereiken. Ik kom vervolgens bij mn moeder en kijk bij toeval naar haar kenteken van haar auto... he, dat is het kenteken op mn rkeningafschrift;)
    Moeders had sinds een paar maanden een andere auto. Ze betaalde de wegenbelasting altijd via acceptgiro s die ze steeds binnen kreeg. Was haar niet opgevallen dat ze die nog niet gehad had. Maar goed, hoe kan dit? Ik heb nergens mn handtekening onder gezet, ik woon op een ander adres. Snap werkelijk niet hoe zoiets kan??

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Laat je moeder eens op de kentekenpapieren kijken of haar naam daar wel goed op staat of dat ze per ongeluk jouw op jouw naam staan. Als ze bij de overschrijving de verkeerde persoon hebben geselecteerd, dan zou dat kunnen en dan is het logisch dat jij de rekeningen krijgt. Mocht er wel gewoon je moeders naam op staan, dan zit de fout bij de belastingdienst en zou ik maandag even bellen, zodat het opgelost kan worden. Wel fijn dat het jouw moeder is en je dus niet een heel getouwtrek moet hebben om het geld weer terug te krijgen.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar goed, dan blijft het apart. Volgens mij moet ik een handtekening zetten voor automatische incasso toch?
    En bij de gemeente moeten de gegevens overeenkomen met die van de indentiteitsbewijs van mn moeder.
    En daarnaast gebruik ik deze rekening alleen voor voer en dierenarts voor mn beesten. Wegenbelasting van mijn auto worden van mn betaalrekening af gehaald. Dus snap zowiezo niet hoe ze aan dit rekeningnummer komen...

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ja, dat zou ik ook niet weten. Maar ik zou toch eerst even je moeder vragen of het kentekenbewijs wel op haar naam staat, is dat niet het geval , dan weet je dat het daar al mis gegaan is. En sowieso morgen bellen met de belastingdienst om het aan te passen.

5. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    En de bedragen sowieso laten storneren.

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Apart, heb je het je moeder al gevraagd hoe dit kan?

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Nee dit kan wel. Waarschijnlijk heeft zij ooit toeslagen of iets gekregen die rechtstreeks op jouw rekening werden gestort of dat ze misschien ooit een auto op haar naam heeft gehad die jij betaalde?

Storneren zou ik niet doen, ik zou rek.nr daar laten wijzigen en zelf onderling verrekenen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Plus storneren kan vermoedelijk voor de oudere boekingen al niet meer. Dat moet nl binnen 30 dagen gebeuren.
    Zoals Loesjuh zegt: je moeder moet doorgeven vanaf welk rekeningnummer ze het wil laten incasseren.... dan wel dat ze acceptgiro's wil ontvangen. En jij verrekent de bedragen met je moeder. Dat gaat over het algemeen een stuk sneller dan wanneer je het via de BD laat terugstorten etc.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    M'n moeder vind het ook vaag en snapt er geen ene hol van. ze wist ook verder niet van die rekening af. dus mocht ze het expres gedaan hebben, dat zou dus niet kunnen.

auto staat op haar naam. kan ook niet anders, de bekeuring die ze kreeg voor te hard rijden komt immers ook bij haar binnen...

ik heb nooit toeslagen van haar op mn rekening gekregen en ik heb ook nooit geen auto van haar op mn naam gehad of er iets voor betaald. zowiezo gebruik ik die rekening voor niets anders dan voor mn beesten.

tuurlijk regel ik het onderling met mn moeder. ik vond het alleen erg vaag allemaal en snap ook echt niet hoe zoiets mogelijk is.

Deel Deze Pagina