Wie heeft er ervaringen met wachttijdbemiddeling? Onze zoon zit in het ziekenhuis bij bijzondere tandheelkunde. Er moeten nog al wat dingen gebeuren aan zijn gebit en dit gaat onder narcose gebeuren. Nu staat hij inmiddels 3 mnd op de wachtlijst en 3 wkn terug is dat omgezet naar spoed. Maar goed een gebit is niet levensbedreigend dus de spoed steekt wel wat anders in elkaar. Vanmorgen heb ik nog eens contact gehad en er was totaal nog geen zicht op. Het kon rustig nog 3 mnd duren. Gezien onze zoon ook pijn heeft vind ik dit te lang en heb vanmorgen de zorgverzekering gebeld. Alleen ik vraag mij dan af ,als het nu ook niet zo snel kan ,waarom zou dan bijv wachttijdbemiddeling wel helpen? Iemand die daar ervaring meer heeft of dat soort dingen doet voor het werk?
Ik zou eens contact opnemen met je zorgverzekering (die regelt dat toch?) en de situatie voorleggen. Ik heb zoiets gehad met een second opinion en kon toen ook beduidend sneller in een ander ziekenhuis terecht. Mijn collega heeft het nu trouwens met een hernia. Ook zij kan ruim een maand eerder geholpen worden. Even opbellen en situatie bespreken Succes ermee en ik hoop dat het snel beter gaat met je zoon!
thnx Ik heb idd vanmorgen de zorgverzekering gebeld en ik krijg binnen 2 dgn reactie terug , maar was benieuwd naar ervaringen
Ervaring niet maar bij ons kunnen verzekerden wachtlijstbemiddeling aanvragen als de wachtlijst langer dan twee weken is. Het verzoek wordt doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. Zij gaan kijken of het in 't betreffende ziekenhuis toch eerder mogelijk is. Lukt dit niet? Dan kijken ze naar een alternatief. Andere ziekenhuizen in jouw regio. Nadat de aanvraag bij de afdeling binnenkort dan bellen ze de klant binnen 3 tot 5 werkdagen terug.
@g89, bedankt voor je reactie. Ja hij staat sowieso al 3 mnd op de wachtlijst. Hopelijk hoor ik snel meer met goed resultaat.
Ja, positief hoor! Erg makkelijk zo'n service en uiteraard eerder aan de beurt. Dat van mij was ook geen medische noodzaak hoor!