All inclusive, een aanrader?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door pisum, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Graag zou ik wat ervaringen willen horen van mensen die (met kids) op een all inclusive vakantie zijn geweest.
    Het lijkt mij namelijk wel relaxt. Maar mijn man heeft het erover, dat je dan overal vroeg bij moet zijn, omdat er anders geen eten meer is (of geen tafel om te zitten), en geen strandstoel etc. Dat mensen de avond van tevoren hun handdoek op een strandstoel leggen om die vast te 'reserveren' voor de volgende dag. Zelf heb ik zulk soort dingen ook wel eens gehoord, maar alleen in de media en van een tijdje terug.

Dus mijn vraag, is het echt zo erg? Of juist niet?
    Of hangt het er sterk van af waar je naartoe gaat?

Dan nog een ding, mijn man houdt wel van activiteiten tijdens zijn vakantie. Ik vind het prima om wat rond te hangen, lezen. Kids in het zwembad etc. Maar hij wil wel graag dingen zien, en winkelen enzo. Is dat wel goed mogelijk als je in zo'n all inclusive resort zit? Omdat je dan geen auto hebt. Kom je dan wel ergens?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben zeer goede ervaringen met AI. We zijn op Mallorca en Zakynthos geweest met 1 kind (Zakynthos was ik zwanger van de 2e). Daarna naar Kreta en Rhodos met 2 kinderen.

Ik vind het heerlijk dat er op elk moment van de dag iets te eten en/of drinken voor iedereen is. Qua avondeten heb ik nog nooit meegemaakt dat het op is. Ze vullen steeds aan, want voor Middellandse Zee-begrippen bijvoorbeeld eten wij sowieso al supervroeg (ook al doe je dat op vakantie veel later dan thuis). In Griekenland eten ze bijv. pas rond een uur of 10 's avonds!
    Activiteiten zijn er vaak genoeg en je kan overal aan meedoen,maar hoeft niks. Eventueel zou je nog kunnen kijken voor een Kids club voor je oudste.
    Wat dingen zien betreft: dan zal je of een auto moeten huren of een excursie boeken bij de reisorganisatie.
    Sommige AI-resorts liggen gewoon bij een stadje en dan loop je zo de stad in, anderen liggen in de middle-of-nowhere en dan blijf je op het resort.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik vind All in ideaal!!!
    Je kunt idd wanneer je wil altijd wat halen en zeker qua drinken voor kinderen is het ook heel erg fijn.
    Zou niet anders willen!

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik ben zelf net terug uit Lloret. dit keer met een vriendin maar het hotel waar we zaten wil ik graag met de kids ook een keer heen. bedjes genoeg die mocht je niet reserveren. eten was super. lag niet meteen in het centrum maar wel op loopafstand. in de omgeving veel speeltuinen en dingen om met de kids heen te gaan.

5. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind all inclusive ook echt ideaal. Natuurlijk hangt het er wel van af voor wat voor soort complex je kiest en welke bestemming. Ik vind Turkije een echt goeie all inclusive bestemming. Kijk anders eens op Zoover, daar lees je genoeg ervaringen om een keuze te maken. Ik vind Royal Wings (Lara/ Antalya) een heel goed complex. In dat gebied is eigenlijk alles wel goed. Dit zijn zulke grote complexen, en alles zo goed geregeld, zo luxe, daar heb je echt geen last van dat buffetten op zijn of dat er handdoeken neergelegd worden.

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Klinkt goed! :D
    Vooral in Turkije is er veel keus volgens mij qua complexen.

Gister zat mijn man 'Red mijn vakantie' te kijken en toen zag hij een hele mislukte all inclusive vakantie. Niet echt goed voor hem om te zien, haha! ;) Maar ik denk toch ook een kwestie van goed beoordelingen lezen van andere reizigers..

7. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik heb geen ervaring met all-inclusive met kinderen, maar het lijkt me een groot nadeel om de avonden te vullen als de kinderen in bed liggen. Zit je dan op je hotelkamer... Lijkt mij niet zo fijn, maar ik ben dan ook iemand die iets wil doen en niet met een boekje op het balkon kan zitten elke avond.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij zijn altijd all in geweest alleen sinds de kinderen niet meer omdat we de camping mood hebben gevonden haha

maar we willen volgend jaar wel in de voorjaarsvakantie naar turkije ofzo met de kinderen.

nooit last gehad van eten dat op is, en bijv bij club golden beach in side heb je 3 zwembaden, en heel veel ligbedden, daar hoef je echt je handdoekje van te voren niet neer te leggen want er is plek zat !

wij kiezen altijd wel hotels waar life cooking is, dan weten we zeker dat het niet iets is wat opgewarmd terug word gegooid ;)

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nja net als op een camping denk ik, beide kinderen liepen tot 8 uur en soms 9 uur buiten te spelen met andere kindjes, nu zal dat in een hotel minder zijn aan kinderen,

maar wij zouden niet zo moeilijk doen denk ik, lekker wakker blijven tot ze moe zijn en daarna lekker potje rummikub of kaarten op het balkon met manlief.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat je met jonge kinderen niet snel iets kunt doen in de avond, dus dan kun je beter allin zitten in plaats van in een gewoon hotel. Kun je tenminste nog af en toe wat te drinken gaan halen aan de bar :).
    Met een family room heb je een aparte slaapkamer en kun je dus wat tv kijken of het gezellig maken met je man ;). Ofzo.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wij zijn dit jaar ook all in geweest, heerlijk 2 weken ECHT vakantie voor mama...aanschuiven wanneer je wilt en altijd voldoende en in ons resort gratis wasmachines en wasmiddel :D.

Een kidszwembad en kidsclub voor de oudste (5)..en terwijl de jongste sliep lag mama lekker bij de dichtstbijzijnde pool met babyfoon...en die was gelukkig dichtbij...

We konden met een busje naar het dorp als we dat wilde. Het is echt niet zo dat je ALLEEEEEN maar in zo'n resort hoeft te zitten. Ze organiseren ook excursies.

Veel mensen namen de kinderen mee naar het avondbuffet wat om 19:30 begon maar er was ook een babyfoon systeem waarmee je op een persoonlijk mobiel gebeld werd als er geluid was in de kamer. Dat si voor iedereen persoonlijk hoe je je daar over voelt en wat je er mee doet. Wij deden vaak om en om eten en oppassen (mijn ouders waren mee)...

Charlie

12. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Daar heb je gelijk in, maar ik doelde meer op een huisje of camping i.p.v. een hotel, of dat nou all-inclusive of halfpension is.
    Als je in een huisje of stacaravan zit, kun je nog lekker buiten voor je huisje zitten en heb je ook wat meer aanspraak van andere mensen. Meestal maken we wel vrienden met onze buren, dat heb je in een hotel niet zo gauw vind ik.
    Maar het is maar net wat je behoefte op vakantie is. Een babyfoon in de hotelkamer zetten, zou ik niet zo gauw doen dus zou denk ik snel een benauwend gevoel hebben als ik 's avonds aangewezen ben op mijn hotelkamer of balkonnetje.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.840
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Afgelopen jaar voor het eerst gedaan op Kreta. Super bevallen :) . Kinderen liggen later op bed (uurtje of 9 ) , dus zolang zit je niet op je kamer/balkon. We hebben 3 dagen een auto gehuurd. En verder werd het eten ontzettend goed aangevuld.
    Er waren echt wel voldoende tafels om aan te eten. En qua stoelen bij het zwembad: Het was een complex met 7 zwembaden waarvan 3 grote. Dus als er bij de één toevallig eens een keer geen stoelen waren, dan was er bij de andere plek genoeg. Maar eigenlijk was er altijd wel plek.

14. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Was dat toevallig Aquis Vasia Beach? ;) Ik zat wat te googelen op all inclusive Griekenland, en die kwam voorbij. Ziet er wel heel relaxed uit.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn all inclusive naar Fuerte ventura geweest. Het enige nadeel vond ik het tijdstip van de lunch, 13.00 uur, onze dochter haalde dit gewoon niet dus wij moesten om de beurt gaan lunchen als ze op bed lag, is niet echt gezellig. Eten werd tussendoor voldoende aangevuld er waren nooit lege bakken.

's avonds gingen we na de mini disco terug naar appartement of we liepen het dorp even in en dan viel ze in slaap in de buggy. Wij hadden een tweekamerappertement dus we konden nog even tv kijken als dochter sliep maar meestal zaten we gewoon op het terras bij het appartement.

Wij zijn kampeerders en houden dus wat meer van vrijheid en niet op bijv vaste eten etc. Ik zou geen AI meer nemen maar gewoon half pension of logies ontbijt..

Handdoeken leggen werd wel gedaan maar er was een strenge badmeester die na twee uur de handdoeken van de stoelen afhaalde...

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zijn eigenlijk altijd all in gegaan.

- Egypte
    - Turkije
    - Dominicaanse Republiek

En altijd heel tevreden geweest.

17. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Wij zijn net terug van een all in vakantie in Turkije met onze kindjes van 2 en 3. Het is zeker voor herhaling vatbaar. We zaten in Ali bey park in Side. Het eten was perfect. We hadden een familiekamer. Als de kindjes sliepen, zaten wij op het balkon met een drankje uit de minibar, die we gratis konden pakken, ideaal.

18. Isabel36

Isabel36 Lid

6 okt 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met onze kleintjes vind ik all inclusive geweldig relaxed, en ik zweer bij Club Med. Superkwaliteit, beschaafde mensen, top eten (laat dat maar aan de Fransen over) en super professionele kinderopvang vanaf 4 maanden. Als kind vond ik het al geweldig, en nu met mijn kinderen weer! Kost een paar centen, maar je krijgt er alles voor terug, alle sporten zijn incusief terwijl je bij andere misschien goedkopere resorts extra moet betalen voor tennisles of iets dergelijks. Wij gaan weer over een paar weken mmmm...

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.840
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik lees het nu pas.. maar dat was idd daar :) - ik geloof niet dat ik iets kan vinden voor de zelfde prijs wat dat kan overtreffen of hetzelfde is...

Deel Deze Pagina