Weekendje Keulen

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Is dat te doen met een kleine? En wat kan je er doen/ zien?:)

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ja hoor, erg leuke en gezellige stad. Weet niet wanneer je gaat, maar vanaf half november zijn de kerstmarkten er. Je kunt er leuk winkelen, wandelen langs de Rijn, de dom bezoeken, lekker eten, naar het chocolademuseum, ... wij gaan er regelmatig een dagje heen en vermaken ons dan ook uitstekend!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Met de kerstmarkten is het leuk maar wel heeel erg druk

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik vind Keulen een geweldige stad. Het is maar net wat je zelf leuk vind, en welk vervoer je hebt, alhoewel, als je met z'n 2en bent, kun je ook heel makkelijk met de DB overal naartoe. Ik neem aan dat de kleine nog voornamelijk slaapt, gewoon lekker goed inpakken tegen de kou, en lekker van genieten! Vind de stad in de winter nog aantrekkelijker dan in de zomer, op de kou na dan :D

veel plezier!

groetjes Setje

5. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Erg leuke stad! Vooral idd met de kerstmarkten, maar dat is dan wel heel erg druk, dus daar moet je wel tegen kunnen en zin in hebben anders zou ik zeggen gewoon doen.

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nou dat klinkt positief:D
    Ik ben vorig jaar december ook in Duitsland geweest en vond de kerstmarkten idd erg gezellig! Maar heb er niet zo'n zin in om daar met een kinderwagen heen te gaan.
    We willen komend weekend al. We gaan met de auto, maar we zyn van plan om daar met de metro te reizen, gaan daarom ook in het centrum zitten.

Spannend hoor voor het eerst weg met zn 3en!!

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hou er wel rekening mee dat je, als je het centrum in wilt rijden, een Umweltsticker moet hebben. Net zoiets als die stickers die je op je auto moet hebben als je naar Oostenrijk en Zwitserland gaat, maar dan voor de speciale mileuzones in diverse Duitse steden (in Italië heb je het ook). Het centrum van Keulen is ook zo'n zone. Ik hoop dat je 'm al wel hebt, want aanvragen via de ANWB duurt 5 dagen dus dan kan 't krap worden.

Je kunt ook goed de auto buiten het centrum parkeren en met bus/metro/tram verder het centrum ingaan (doen wij ook altijd). Keulen is in de weekenden altijd wel druk, dus hoe dat met je kinderwagen gaat moet je even bekijken.

Ik heb er een tijdje gewoond en ga nog regelmatig een dagje terug, zowel in de zomer (heerlijk wandelen langs de Rijn) als in de winter met de kerstmarkten. (Ben trouwens ook een keer in Centro in Oberhausen geweest, maar daar is 't tijdens de kerstmarkt nog veeeeeel drukkker (en dat was zelfs op een doordeweekse dag) dus dan kun je beter naar Keulen gaan, omdat daar heel veel verschillende kerstmarkten zijn, is het relatief gezien minder druk.) Maar goed, je gaat komend weekend al, dus dat is misschien iets om voor de volgende keer te onthouden!

Deel Deze Pagina