Hallo allemaal! Heeft iemand voor mij een handige tip? We hebben een super handige Quinny kinderwagen met alle snufjes, maar plek voor mijn zoon als de baby er straks is heeft de wagen niet. Een meerijdplankje lijkt me erg in de weg zitten voor de ouder die er niet meer recht achter kan lopen. Wie heeft er ervaring mee, of nog beter, wie heeft er een oplossing voor gevonden? Mijn zoon heeft al bijna 14kg en ik zit ook te denken of ik hem er bovenop kan zetten (bvb op een plankje bij het voeteinde op de reiswieg)? Maar ik denk dat dat al te zwaar wordt voor de wagen. Waarschijnlijk wordt het de kleine in het draagdoek en de grote in de wandelwagen... Maar misschien hebben jullie wel een idee voor ons :-D Groetjes!
Ik had deze, ideaal: https://www.barbamama.net/index.php/webwinkel/op-stap/kinderwagenaccessoires/extra-zitje-ouderwetse-kinderwagen-1-detail maar dat kan alleen als je kinderwagen op minimaal twee punten bevestigd is op het onderstel en goed stevig is. Ik vond dit echt super super handig. Veilig, en nog goedkoop ook
Ik wou net zeggen, draagdoek! Ik draag overigens mijn oudste ook makkelijk op mijn rug, dus een buggy voor de oudste en de kleine in de doek of de baby in de wagen en de oudste op mijn rug als het nodig is. Misschien ga ik ook wel vaak dubbeldragen, dan kan de oudste zelf lopen tot hij moe is en dan korte stukjes op mijn rug.
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik heb een buggypod aangeboden gekregen om te lenen. Mijn schoonzus was er zelf niet erg over te spreken, want ze vond dat de wagen daardoor erg naar een kant werd getrokken, maar ik ga als het zover is eens proberen of dit bij mijn wagen ook het geval is. Cathelijne, jou tip bevalt me ook goed! Ik zal eens uitzoeken of mijn wagen er geschikt voor zou zijn. En Saartje, ik vind het knap, dat je twee kinderen kan dragen! Ik houd er ook van, mijn kind lekker tegen me aan in het draagdoek. Heerlijk! In het begin ga ik dat zeker doen.
Ik heb een meerijdplankje van Lascal en ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk zo goed als geen last van heb. Het plankje staat hoog genoeg op de wieltjes zodat je er niet tegen aan trapt tijdens het lopen. Verder zit er ook een soort riempje bij waarmee je 'm omhoog kan klappen. Baby in de draagdoek vond ik indertijd - met een wilde peuter van 2,5 - echt niet handig. Ik vond niet dat ik op die manier mobiel genoeg was om onverwachte peuterstreken te kunnen handelen.