Ik wilde bij mij thuis baby oppas gaan doen maar volgens het buro mag ik er niet aan mee doen ivm dieren. Ik heb namelijk twee honden en twee poesjes. Mensen zijn daar tegen woordig niet van gediend zei ze pfffffffffffffffff Nou mijn poezen lopen niks als buiten en van mij honden heb je geen last. Ik stofzuig 3x perdag mijn huis en doe daarbij ook 1x bij regen 2x per dag dweilen. Mijn huis is netjes heb alle ruimte heb zelfs een slaapkamer over om in te richten voor de oppas baby. Dat was allemaal mooi maar het waren de ouders van de baby`s die dat zeggen. Zei vullen papieren in waar op staat geen huisdieren. Nou goldenretrievers zijn gek met kinderen en helemaal die van mij zijn kids gewend. Nou dus wilde ik extraatje gaan verdienen kan het weer niet. Thuis werk is tegen woordig allemaal oplichting dus dacht ga oppassen in eigen huis maar dat is ook verkeken Mijn vriendin zei ga je het zwart doen vooor 4.00 euro per uur ik zei ja waar haal ik ze vandaan je hebt juist dat buro nodig. Ik baal hier stevig van he dat het gesprek negatief uitviel had het zo gehoopt. Ik ben een goede moeder en zeer te vertrouwen heb alle ruimte en alleen op mijn dieren keuren ze het af ggggggggggggggrrrrrr Sorry meiden moest het ff mijn hart luchten. Liefs lover
Op marktplaats worden vaak genoeg oppasmoeders gezocht, misschien wel mensen bij jou in de buurt en die geen bezwaar hebben tegen dieren? Ik ben zelf een enorme dierengek, maar als ik eerlijk gezegd zou moeten kiezen tussen een oppas met of zonder honden dan zou ik toch zonder honden kiezen. Ik hoor en zie vaak genoeg hoe mensen hun hond blindelings toevertrouwen aan hun baby of kind. Honden kunnen nog zo lief zijn maar als er niet goed opgelet wordt kan een kind iets doen waardoor een hond toch kan gaan bijten, helemaal niet uit agressie maar meer als waarschuwing. Nu zeg ik niet dat jij niet goed op zou letten hoor, maar ik kan me de ongerustheid van ouders wel begrijpen. De meeste hondenbeten zijn trouwens vaak door Golden Retrievers, niet zo zeer dat het agressieve honden zijn maar juist omdat het lieve honden zijn en mensen hun honden compleet vertrouwen met hun kind/baby. Succes met je zoektocht naar een oppas!
En wat denk je van allergieën? Ik heb ook nix tegen honden hoor, maar ik kan me voorstellen dat ouders die een gastouder zoeken via een bureau liever een gezin hebben zonder dieren. En dieren zijn nooit 100% te vertrouwen...
tja het ligt aan de mensen die de oppas zoeken. hun mogen kiezen, en dan kan ik me voorstellen dat ze kiezen voor een oppas zonder hond of kat. je geeft toch je kind uit handen. maar mischien kan je het zonder tussenkomst van een bureau zoeken.
Bij mij deden ze in eerste instantie al moeilijk over onze katten. De kindjes die ik nu heb, zouden eigenlijk ook in een huisdiervrij-gezin moeten. EN die zijn helemaal weg van de katten! Zijn er geen andere gastouderbureau's bij je in de buurt?
Nou dat slaat helemaal nergens op. Als je een intake gesprek krijgt bij het gastouderburo dan word het aangegeven dat je huisdieren hebt er zijn ouders die dat niet willen nou dan kiezen ze je niet uit. Maar er zijn een hele hoop gezinnen die toch beesten hebben. Ik zou gewoon even verder zoeken en er zijn echt wel gastouderburo's die je achtw el aan nemen alleen moet je misschien net iets langer wachten als een ander
denk dat het ook goed voor kinderen is om met huisdieren om te gaan. En vooral een oppasmoeder let nog meer op de kinderen van een ander... Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor honden het zijn maar lover heeft zelf ook kinderen dus die honden zijn het gewent. vind het een rare reden om bij voorbaat af te wijzen...laat de ouders zelf een beslissing nemen als ze een keer zijn thuis geweest en de honden en het gezin gezien hebben...
En oja een gastoudergezin staat toch ook voor in een thuis situatie andere kinderen opvangen.....volgens mij horen huisdieren ook bij een thuis situatie toch?
Het zou mij niks uitmaken wel of niet een huisdier. Maar ik zou helemaal niet kiezen voor een gastouder, Ik wil graag een creche, juist omdat daar meer mensen en kinderen zijn. Ik vind dat een meer veilig gevoel.
IK ben het niet helemaal eens met je tegenwoordig zijn we ook te schoon en daardoor ontstaan er allergieen, als je van te voren weet dat er dieren in huis zijn kan je alsnog er voor kiezen om het wel of niet te doen er zijn toch genoeg gezinnen die thuis ook een hond hebben.[/u]
Lieve Lover, Ik pas ook op kindjes, ik heb 2 grote honden en een konijn, destijds toen ik begon had ik ook 2 katten! Ik doe dit ook zwart voor 4 euro per uur, heb mijzelf destijds op marktplaats gezet, ook erbij vermeld dat ik dieren heb, maar dat ze zijn opgegroeid met kids om zich heen, nou ik kreeg genoeg aanmeldingen hoor! khad er destijds in now time ineens 4! dus als je het graag wil doen, zet jezelf gewoon op marktplaats, fotootje erbij van je kids en je diertjes, dan is het lekker vertrouwd, en je zult zien dat er heus wel mensen zijn die reageren, ik kreeg zelfs reacties van ouders dat ze het veel fijner vonden zo direkt bij mij ipv via zon buro, schijnt best een gezeur te zijn! suc6 liefs peet
Lieve Zorra, Ik begrijp jou helemaal maar Juist met een kind van een ander kijk je juist heel goed uit. Nogmaals ik begrijp het heel goed hoor maar ik zorg juist dat dat niet gebeurd. Liefs Lover
Nou, er zijn gerust ouders die hun kinderen juist met dieren willen laten opgroeien! Als ik jou was zou ik een ander bureau zoeken hoor!
@ slingding wat je zei over te schoon zijn is wel zo. @ lover, als ik jou was zou ik het ook via een andere buro proberen. Ik snap best dat sommige mensen liever geen huisdieren willen bij de oppas. Maar het is wel raar dat volgens het buro niemand van de ouders willen dat de oppas dieren heeft. Vindt dat echt heel apart. Succes met verder zoeken.
Het ene buro is het andere niet. Ik snap het buro ook aan de ene kant wel. Ze kennen je niet en weten dus niet hoe jij met hond en kind om gaat. En er zijn zoveel mensen die denken:"oh, mijn hond is zo lief, die doet niks." En uiteindelijk zijn er juist veel problemen omdat mensen even vergeten dat een klein kind rare dingen kan doen. Daarbij komt dat een hond ook een levend wezen is en kan schrikken. Ik zou gewoon een ander buro vragen en dan wel aangeven dat je kind en hond bv. nooit alleen laten. Ik denk dat ouders en buro daar een beetje huiverig voor zijn.
Ik heb me via internet in geschreven en hebben mij daar wel aangenomen. Nu maar afwachten. Had naar de reacties gekeken van mensen die het zelfde als mij wilde gaan doen en mensen hadden gauw een oppas kindje. Hou jullie op de hoogte. liefs Lover
Ik ken nog wel een gastouderbureau dat geen problemen maakt van huisdieren. Als ouder kun je daar aangeven of je er problemen mee hebt of niet en dan zoeken ze een passende gastouder. Als je interesse hebt, pb me dan even.
Je sluit je honden toch niet op bij de kinderen ? Ik bedoel hoeft toch helemaal geen probleem te zijn ? Ik zou gewoon proberen een ander buro te zoeken ! Succes meid.