mensen reageren zo raar

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Vandaag boodschappen gedaan bij ah met manlief en zoon van 2 (2 maanden). Ik weet niet of dat overal zo is maar hier bij de ah is er een speelhoek waar mijn zoon altijd speelt wanneer wij boodschappen doen. Hij wil nooit dat we er bij zijn, hij vind het stoerder als hij alleen mag spelen met andere kindjes haha. We houden altijd vanuit de verte een oogje op hem uiteraard. Nou vandaag dus ook zoals altijd, hij lekker spelen en wij rustig boodschappen doen. OM de twee min. loopt mijn man naar hem toe om te kijken of die nog speelt. Lopen man en ik eventjes naar de broodafdeling horen we vanuit de verte onze zoon keihard huilen. Hij was dus op zoek naar ons en schrok zich toen hij ons even niet zag. Wij gelijk naar hem toe lopen en zie ik opeens zo'n vrouw heel vies kijken naar ons, van lekkere ouders zijn jullie. Ze zei verder niks ofzo, maar waarschijnlijk dacht ze dat we hem zomaar alleen lieten in de winkel. Dat is dus absoluut niet zo, maar ja toch krijg je er een naar gevoel van als iemand duidelijk (laat merken) dat ze zo denkt.

Ik voel me nog steeds rot erover, want ik ben juist een moeder die altijd overbezorgd is om haar kind en kan er niet tegen dat iemand juist het tegenovergestelde over me denkt. Het is ook niet zo dat we hem daar alleen laten spelen, want om de 2 min. gaan we naar hem toe en zeggen we duidelijk, blijf nog even hier dan gaat mama nog even melk halen bijv. en dan zegt hij ja en over paar min. weer terug. Pffff krijg zo'n naar gevoel van zulke mensen en voel me gelijk ook een slechte moeder. Moest dit even kwijt :(

2. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik vind twee minuten wel heel erg lang eerlijk gezegd.
    Je zoontje kan makkelijk de winkel uitwandelen zonder dat je het in de gaten hebt.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Trek het je niet aan,dat zal nog wel vaker gebeuren;)
    Anderen weten nou eenmaal precies hoe het moet. Vooral de mensen zonder kinderen..

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hmm, ik weet het niet zo goed. Het is natuurlijk erg vervelend wanneer er zo naar je gekeken wordt, maar ik zou mijn zoon als hij net 2 is geen seconde uit het oog verliezen in een winkel.
    Misschien zou ik ook wel een beetje verbaasd kijken als ik ouders dit zou zien doen in een winkel :)

Stel dat hij weg loopt, hij zich pijn doet, iemand hem meeneemt etc!

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Nee het is hier heel klein dus we kunnen hem constant in de gaten houden. Normaal gesproken werkt mijn zusje achter de kassa, vandaag dan toevallig niet, dus zij let ook op haar neefje. Ik bedoelde dat we om de twee min. naar hem toe lopen om te laten zien dat we er zijn zeg maar dat hij niet denkt dat we weg zijn. Maar dat hoef ik zo'n vreemde vrouw toch niet uit te leggen. Ze weet helemaal niets van de situatie maar dan wel zo vies kijken.

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mijn dochter is bijna 2, en ik denk niet dat ze op 1 plek zou blijven. ook al is er speelgoed of een tv o.i.d.

als je dit al vaker hebt gedaan en t altijd goed ging, kan ik me voorstellen dat je schrok, en zulke reacties zijn dan niet zo leuk...
    ik moet eerlijk bekennen dat ik t zelf ook deed voor ik kinderen had. lag er weer 1 op de grond te krijsen in de supermarkt omdat ze bepaalde koekjes niet mocht, dan keek ik wel ff van: ja hoor....
    en nu heb ik zelf zo`n pittig ding dat precies t zelfde doet... hahaha

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Meis...ga snel een olifanten huidje kweken want dit zal je nog zoooooo vaak tegen komen.
    De beste stuurlui staan aan wal. Ook wat opvoeding betreft! ;)

En gut wat ben je een rot moeder zeg dat je je zoontje lekker laat spelen als je boodschapjes doet inplaats van hem in het karretje te zetten en hem mee te sjorren :D:p

Nee hoor als dit voor jullie werkt wie is die mevrouw dan om er over te zagen?

8. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Als we hem in een karretje zetten, dan wordt hij helemaal overstuur en driftig omdat hij perse naar dat speelhoekje wil. Krijsen dat hij dan doet. Dan zou die vrouw waarschijnlijk ook zo vuil hebben gekeken, zo van laat dat kind toch lekker spelen. Sommige mensen hebben nou eenmaal overal wat over te zeiken ;)

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Alev: Maar jullie waren toch met z'n tweeën? Waarom bleef 1 dan niet even bij hem en ging de ander even naar de broodafdeling/de rest van de boodschappen doen?

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Omdat we continu een oogje op het zeil houden, dus eigenlijk zijn we de hele tijd bij hem. Het is dus niet zo dat we hem zomaar daar alleen laten en samen boodschappen gaan doen. Die speelhoek is op zo'n plek, centraal in de supermarkt, dat we het vanuit elke hoek kunnen bekijken. En het is klein, dus binnen enkele seconden sta je erbij. Weglopen kan die niet omdat er geen uitgang is. De enkele uitgang is de kassa wat geblokkeerd staat door de mensen in de rij. Plus we gaan om de enkele min. naar hem toe zodat hij niet bang wordt. Normaal zegt die dan, weg mama, ik alleen spele :) Maar Nogmaals we letten contstant op plus mijn zusje die daar elke avond werkt achter de kassa en de kassa staat 1 m verderop. Pffff moet ik me toch verantwoorden dat ik geen onvoorzichtige moeder ben

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Hier blijft er altijd 1 bij mijn dochter van bijna 3 en de ander doet boodschappen of ik maak een deal dat we eerst samen spelen en dan samen boodschappen doen. Ik zou haar daar nooit alleen laten...

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moeilijk om hier echt goed antwoord op te geven.

Aan de ene kant had ik mijn zoon van toen twee nooit alleen in een hoekje laten spelen. Omdat het gewoon een kind was die er niet bleef. Dus binnen die twee minuten echt weg geweest zou zijn. Bijvoorbeeld naar buiten, die vond alles interessant.

Maar als je een kind hebt wat normaal wel ergens blijft zitten en je er redelijke goede overzicht over hebt moet het wel eens kunnen.

Maar wat sommige ook zeggen het zal altijd wel op de een of andere manier gebeuren dat andere je aan kijken omdat ze denken dat je het niet goed doet.

:)

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Maar als je naar de producten un het schap kijkt zie je hem toch niet?

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar in je eerste berichtje zeg je toch dat je man om de 2 minuten even ging checken? Dan houd je hem toch niet constant in de gaten?
    Hij was jullie kwijt, moest huilen en jullie hoorden hem in de verte/andere kant van de winkel.
    Je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden hoor! Absoluut niet, dit is iets wat je als ouder zelf moet beslissen.
    Maar ik ben gewoon wel eerlijk dat ik misschien ook wel verbaasd zou hebben gekeken als ik een huilend 2-jarig manneke alleen in een speelhoek in de supermarkt zie.
    Er kan in een paar seconden zoveel gebeuren, ik vind 2 jaar gewoon te jong.

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ja ik laat hem zeker ook niet meer alleen spelen daar. Tot nu toe ging het altijd goed en daarom hadden wij zijn plotselinge grote schrik ookniet verwacht. Maar goed, het ging meer om die blik van die vrouw wat mij een naar gevoel gaf.

16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik vind het persoonelijk ook erg eng hihi
    maar hier is de winkel dan ook echt niet klein
    zodat ik mijn kleine zou zien ofzo
    en zodra mijn kinderen mij niet zien dan raken ze al zwaar in paniek..
    als je goed zicht heb over je kind en je ziet hem goed dan is het toch niks kwalijks
    maar zou je hem niet zien dan zou ik mijn bedenkingen er ook over hebben..
    maar als hij zo lekker en lief speelt en hij blijft waar die is wat ik ook nog heel knap vind van een kindje van 2:D
    zie ik niks kwaads in
    en meid dit zal je nog veel maar ook veel vaker zien dat mensen je giftig aan kijken net of je poep bent ofzo..

heb ook wel eens gezegt zeg wat je denkt en kijk mij niet zo vies aan whaha..
    had ik mijn zoon op zijn plaats gezet na eh stanje de hele winkel te maken ja sorry maar dan wijs ik hem terecht:)

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Ja maar die blikken krijgt iedereen weleens, daar is niet veel voor nodig! Ik denk alleen dat ik deze wel kan begrijpen...

18. mv3hartendiefjes

ik durf daar niet over te oordelen;)
    ik weet niet hoe groot de winkel is
    hier is het een xl ah en daar zie je binnen paar meter echt geen speelhoek meer
    ik zou het ook niet doen maar zie vele moeders die daar hun kinderen wel neer zetten en ze zelf op gemak boodschappen gaan doen
    moeten ze zelf weten het zijn niet mijn kinderen
    ik hou de mijne bij mezelf ze zijn mijn verantwoording:)
    maar als het een kleine winkel is waar je de speelhoek in alle opzichten kan zien kan ik het redelijk begrijpen..
    ook niet dat ik het dan wel zou doen
    maar ja wie ben ik om daar een oordeel over te treffen:)

19. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Maargoed, ik denk dat ik al genoeg heb uitgelegd dat de situatie veilig was en dat het een kleine ah is dat we hem de hele tijd konden zien. Om de paar min. naar hem toelopen, niet om te kijken of hij er nog is maar om hem te laten ziet dat we er zijn ;)

Toch zal ik dit niet meer doen, omdat hij het waarschijnlijk toch eng vond om daar alleen te spelen, terwijl hij dat altijd juist wou.

Had dit topic geopend om me hart te luchten, maar voel me nu opeens schuldiger erover haha. Dus van mij mag het wel dicht hoor, want ik ga me denk ik alleen maar rotter voelen :)

20. mv3hartendiefjes

dat moet je helemaal niet doen
    je had ook duidelijk gezegt het een kleine ah was
    en je hem goed kon zien;)
    en je moet gewoon doen wat bij jou goed voelt
    daar kan een ander echt niet over beslissen of oordelen:)
    de situatie kan alleen jij zelf inschattn en niemand anders

Deel Deze Pagina