Hoi, Ik heb net 2 nachtjes geboekt voor a.s. weekend naar Harderwijk/ de Veluwe. Wat moet je daar zeker doen en gezien hebben? Is het Dolfinarium leuk met een kindje van 15 maanden? Wilden eigenlijk gaan fietsen maar de weersverwachtingen zijn niet echt top helaas. Als jullie ideetjes hebben, er al zijn geweest of er zelf wonen, ik hoor het graag, alvast bedankt!
Ik denk dat dat helemaal aan je kindje ligt! Mijn zoontje vind het even leuk, maar heeft het na een half uurtje wel gehad met vissen en zeehonden (in de normale dierentuin). Mijn broertje vond Dolfinarium toen ie 4 was nog steeds helemaal niks, maar ik vond het toen ik heel klein was al geweldig!
Ik vind het Dolfinarium alleen wel duur voor volwassenen en zo groot is het ook niet. Voor de rest is er niet zoveel volgens mij in Harderwijk. Mijn schoonzus woont er dus kom er regelmatig. Wel een mooi stadje verder hoor. Je hebt bataviastad in Lelystad, een outlet shopping center, maar dat is niet zo leuk voor je meisje...
Je hebt vlak buiten Harderwijk, op een zorginstelling voor gehandicapten, S-heerenloo, een leuke kinderboerderij. Dat vinden kinderen altijd wel leuk. Is in het weekend open van 14.00 tot 16.00 uur. Is vrij groot, met herten, koe, varken, paarden, ezel, geiten, en de kleinere dieren. Als het slecht weer is het je in Ermelo Boerderijpret. Net zoiets als ballorig, maar dan wat kleiner. Niet al te groot, maar prima voor als t regent.
Tja, wat heb je in Harderwijk. Niet veel. Je kunt inderdaad naar het dolfinarium gaan. Je kunt ook wat verder rijden naar Apeldoorn ofzo. Daar heb je natuurlijk paleis het Loo en de Apenheul bijvoorbeeld. Het is inderdaad jammer dat het niet zulk mooi weer is, want je kunt er inderdaad super fietsen en wandelen. Je kunt nog even kijken in Ermelo. Daar heb je iets van een schaapskooi en het is nu natuurlijk wel de tijd voor lammetjes
Ik zou zowieso niet naar Dolfinarium gaan, park stelt niets voor en je betaald er de hoofdprijs voor .. Wat je er verder kan doen geen idee, vond het eerlijk gezegd een beetje saai in Hardewijk ...
Ik geloof het meteen van het Dolfinarium. Zal wel iets worden van Apeldoorn/Arnhem of zo. Lammetjes kijken is ook wel leuk, we zullen zeker wel iets leuks vinden daar.
In apeldoorn heb je malkenschoten> is een grote kinderboederij. Maar met meerdere attracties. Verder ind de apenheul. Apeldoorn is zondag evt. koopzondag. Als je nog evt. wat wilt weten, ik woon in apeldoorn namelijk. Gr. Kili En alvast veel plezier !
apenheul is erg leuk... tenminste vond ons zoontje, wij zijn 2 weken geleden geweest hij was toen net 14 maand ( nu moet ik zeggen dat hij al wel echt zelf kan lopen... en dus echt tussen de apen kon lopen en dat vond hij echt super)
Ik vind Harderwijk juist hartstikke gezellig, m'n hele familie woont er dus kom er regelmatig. Lekker slenteren over de bouleverd of terrasje pakken op de markt. Of door de kleine steegjes en straatjes wandelen. Dolfinarium vind ik nog steeds geweldig, had vroeger zelfs aan abonnement, maar ik vind het nu te duur. De kleine kan nog gratis (tm 3jr geloof ik), maar voor volwassenen is t absurd duur. Er is ook een leuke speeltuin van de speeltuin vereniging, maar ik denk dat je kindje daar nog niet veel aan heeft. Kost 50ct per persoon, dus daar zul je niet failliet aan gaan Inderdaad in Ermelo/sheerlenloo een kinderboerderij en in H'wijk zelf een kleine dierenweide (hertjes enzo). Fijn weekend alvast!
ik zou niet naar de dolfijnen gaan. Wij hebben er wel een abbonement erop. Maar we wonen er 5 min vandaan, vaak gaan we er even een uurtje heen. Maar om er 25 euro entree voor te betalen voor 1 dag?! Nee dat is het niet waard. Morgen is het wel erg gezellig in harderwijk ivm koninginnedag. Maar verder is er weinig te doen in harderwijk. De apenheul is wel erg leuk! Mag ik vragen waar je het weekend gaat doorbrengen? Alvast een fijn weekend!
Ja hoor dat mag je vragen, heb bij het nieuwe hotel van van der Valk geboekt. Altijd erg ruime kamers daar, ideaal met campingbedje, goed verzorgd en niet te duur! Bedankt voor alle tips, het zal denk ik niet dolfinarium worden (zijn in seaworld geweest en dan valt zoiets vaak tegen ) maar wel apenheul, de kinderboerderij, boulevard, koopzondag klinkt ook goed haha! We gaan er iets gezelligs van maken, nogmaals bedankt!