Gadver net ontdekt dat ons hond weer een teek heeft! Heb nog spul liggen van Exil Flea Free (is ook voor teken) maar is over datum lees november 2010 :S Zou ik dat nog kunnen gebruiken of zou ik beter nieuwe kunnen kopen en zoja welke?
Een heel goed nieuw product is Advantix. Dat werkt niet alleen teek-dodend, maar ook teek-werend! Ik zou een nieuwe verpakking kopen als ik jou was. Succes ermee!
zou het zeker niet over de datum gebruiken! heb hier een keer exil geprobeerd en die was gewoon nieuw , dus niet over de datum, maar onze hond kreeg een vreselijke allergische reactie ervan. Dit is natuurlijk per hond verschillend maar in mijn omgeving heb ik er meer mensen over gehoord dus zou het zeker niet over de datum gebruiken.
Ik zweer bij exil, maar zou het zeker niet over de datum gebruiken... Het zijn toch pesticiden... Onze honden krijgen juist last van advantage, met zelfs huidonstekingen tot gevolg, dus voor mijn geen ander merk meer dan exil!
De vlooienbandjes van de Action. Onze Noorse Boskat had enorm veel teken altijd, lange vacht natuurlijk, en nadat we haar dit bandje hadden omgedaan heb ik er niet een meer gezien. Ze kunnen ook voor honden gebruikt worden!
Wij gebruiken prac-tic, is ong. hetzelfde als stronghold alleen dan ook voor teken.. Maar is volgens mij alleen bij de dierenarts te koop (?)
Wij gebruiken een goedje van de dierenarts. Wat belangrijk is is om verschillende merken af te wisselen, teken kunnen resistent worden wanneer een dier altijd het zelfde middel gebruikt.
Dat heeft bij ons ook een paar jaar goed gegaan. Maar blijkbaar is er toen aan de samenstelling gerommeld en kreeg de hond een megavette allergische reactie daarop; hij viel om, keek vreemd uit zijn ogen etc. Dus die komt er niet meer in.
Prac-tic en stronghold lijken niet op elkaar hoor. Prac-tic werkt tegen vlooien en teken, stronghold is meer vergelijkbaar met advocate, werkt dus niet tegen teken, maar vlooien, wormen, luizen, mijten etc. Bekende producten tegen teken bij honden: - Advantix - Pulvex - Scalibor (is een halsband, werkt 6 maanden) - Prac-tic - Frontline - Promeris - Defendog spray
hier ook, wij gebruiken ze al jaren, al is mijn toy poedel allergisch ervoor (ook voor vlooienmiddelen) ze zijn veilig voor kinderen!!!!, die kunnen ze gerust aan raken, integenstelling tot vlooienbanden
Nee joh, ben je mal! Puur vergif! Hier, lees maar onder Voorzorgsmaatregelen: http://www.scalibor.nl/downloads/Scalibor-bijsluiter.pdf Deltamethrin - Wikipedia
Nou, nou, puur vergif is wel erg overdreven hoor. Als je de (normale) voorzorgsmaatregelen treft, dan is er echt geen gevaar hoor. Teken zijn vervelende beestjes, en tja, om ze te doden heb je een stof nodig die voor hen niet vriendelijk is. Alleen met knoflook of homeopatische producten kom je er echt niet.
Ja, zeg ik! Ik ben zelf nogal van het natuurlijke, maar als je honden steeds met teken thuiskomen, dan moet je wel grijpen naar vergif. Hond heeft daar geen last van, maar dat die band geen kwaad kan voor kinderen is dus niet waar; het is gewoon een pesticide.
Oh help, dat zij de dierenarts tegen mij Werkt prac-tic wel voldoende voor vlooien? want daar ging het me eigenlijk voornamelijk om, en toen zei de DA dat dit hetzelfde is als stronghold (wat ik normaal haal) alleen dan ook nog eens voor teken.. Oei voel me ineens lichtelijk dom haha
Prac-tic werkt inderdaad goed tegen vlooien en teken! Maar dus niet tegen wormen/mijten/luizen wat stronghold (en advocate) wel doen (behalve lintworm), maar die werken weer niet tegen teken !