(Lange) vlucht met Arkefly, iemand ervaring?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nessa88, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Hallo meiden,

Eind september willen wij op vakantie naar Mexico (heb er nu al zin in:D )
    Nu is het zo dat de reis die wij gezien hebben met arkefly vliegt. Nu heb ik hier nog nooit van gehoord en vraag ik me af of dit een beetje goede maatschapij is?
    Aangezien ik 10 uur moet zitten wil ik het wel een beetje comfortabel hebben:)

Alvast bedankt!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm toen we eenmaal vlogen... Was er niks mis mee.

Enige wat opviel was dat overal stickers van SAS afgehaald waren.
    Maar dus niet zo goed dat je het echt niet meer zag.
    Zowel op dingen in het vliegtuig als bijv de karretjes voor het eten.

Wij gingen echter naar Brazilië en arkefly was de enige optie :)

3. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    O Brazilie klinkt ook heel erg leuk!
    Maar toen jullie eenmaal vlogen? Veel vertraging gehad?

En hoe is het entertainment aan boord? heb je prive scherm of moet ik boeken in mn handbagage stoppen?

Ik twijfel echt, de enige lange vlucht die ik ooit gemaakt heb was met klm. En dat is dan ook zo'n beetje de enige maatschapij die ik vertrouw :p

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij zijn in mei met arkefly naar Mexico geweest. Als je gegarandeerd naast elkaar wilt zitten dan moet je dat van te voren boeken, en ook als je bij het raam wilt zitten. Wil je comfort class dan moet je dit ook van te voren boeken. Je tv entertainment systeem kan je ook van tevoren boeken maar deze kan je ook in het vliegtuig zelf nog aanvragen ( is wel 5 euro duurder dan ) Je krijgt 1 maaltijd, en gedurende de vlucht krijg je wel water te drinken, ze komen ook 2 keer langs met koffie en thee, de rest gedurende de vlucht moet je kopen. Wat ik eigenlijk altijd doe op een lange vlucht is een paar flesjes met water vullen op de wc op Schiphol, natuurlijk als je al gecontroleerd bent en je zit te wachten op het boarden ( je staat er van te kijken hoeveel mensen er flesjes water vullen op de wc! )
    Let op: je hebt een tussenstop op Cuba Varadero, als je online boekt staat dit niet aangegeven! Op Cuba moet je het vliegtuig uit, je krijgt een transit kaart en moet daar door de douane, en daar halen ze alles wat met vloeistoffen te maken heb uit je handbagage! Ik had nog 2 flesjes water over en die werden zonder pardon in beslag genomen. Bij andere werden hun aanstekers, dichte blikjes frisdrank wat in het vliegtuig gekocht was, opengemaakte parfum van de taxfree winkel e.d in beslag genomen!
    Laat ook niets in het toestel liggen want de schoonmakers daar in Cuba stelen het.
    Wij hoorde dat er een gameboy verdwenen was, kaarten, hoedje, zonnebrillen......Zelf neem ik altijd al mijn spullen mee als ik tijdelijk het toestel uit moet.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik gedurende deze retour vlucht Nederland - Mexico en terug de service heel goed vond. Wij hebben vorig jaar wel anders meegemaakt toen we naar Bonaire gingen ( kreeg bijna niets te drinken, wilde je het kopen werd je gewoon vuil aangekeken )

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Wij zijn in mei met arke naar Egypte gevlogen, hadden comfort class geboekt.
    Ik ben erg tevreden over arke en de service.
    Comfort class is zeker aan te raden dan heb je redelijk veel ruimte.
    Let wel op, als je je stoelen reserveert je kan alleen online betalen met credit card, of je moet naar een arke reisbureau gaan.

6. Saskia78

Hmm het is alweer een aantal jaar geleden hoor :)
    Dochterlief is alweer bijna 6 en die is niet meegeweest.

Maar we hadden heel veel vertraging en dat was wel echt bizar slecht geregeld.
    Om 11 uur werden we gebeld dat het vliegtuig een uur vertraging zou hebben. Ipv om 16 uur vlogen we dan om 17 uur.
    Je moest (toen nog) 3 uur vantevoren aanwezig zijn dus we hadden zoiets van... Kunnen terug naar huis... (Waren net weg) of ons uurtje langer vermaken op Schiphol. Moet geen probleem zijn.

Rond etenstijd bleken we ook om 17.00 uur niet ge vliegen..
    Om 19.00 uur kregen we dinerbonnen om wat te eten...
    Om 21.00 kenden we de meeste mede-vliegers wel doordat je een felgeel lelijk maar wel handig koffertje kreeg bij het boeken.
    Precies maatje handbagage, ideaal dus.
    Tegen 11 uur beseften wij dat de plande vertrektijd van 23.59 waarschijnlijk betekende dat ze niet wilden toegeven dat we die dag niet meer zouden vliegen.
    We zijn toen nog maar eens naar de hollandbalie gelopen... Die verwees ons door naar de gate omdat daar iets geregeld zou worden voor de nacht.
    Daar aangekomen beweerden ze daar bij hoog en bij laag dat het omgeroepen was maar niemand heeft dat gehoord.
    Het ging wel als een lopend vuurtje van geel koffertje tot geel koffertje natuurlijk...
    Dus tegen 12 uur iedereen in een bus naar een hotel in de buurt.
    Maarja.. 3 uur zouden we weer worden opgehaald.
    Dus we hebben even op bed gelegen en gedoucht.. Maar verder niet geslapen ofzo. (En eerlijk is eerlijk... In het vliegtuig heb je genoeg tijd om te slapen)...
    Maar goed.. Om 4 uur... Geen bus... Hotelmanager geïrriteerd...
    Wat bleek.. Ze waren vergeten te zorgen dat we weer opgehaald zouden worden. Nou gebeurde da vaker dus hij had wel een telefoonnummer en de rekening zou naar arkefly gaan.
    Uiteindelijk zijn we om 6 uur echt 5 minuten voordat de gate sloot in een overvol vliegtuig gestapt.
    Waarschijnlijk hadden ze dus 2 vluchten samengevoegd want wij zaten met mensen die wel voor die ochtend hadden geboekt.

Manman.. Wat een gezeur en gedoe was dat.
    Waren al blij dat we niet zoals diverse medepassagiers ook nog kinderen mee hadden want die waren echt helemaal kapot.
    E ipv dat we 's ochtends aankwamen kwamen we in de avond aan... Scheelt dus in feite een hele vakantiedag.

Maar eenmaal in de lucht as het grootste drama wel voorbij... Vriendelijk personeel.. Wij kregen nog wel genoeg te eten en te drinken.
    Voornamelijk de vaste maaltijden maar die waren genoeg om tussendoor geen honger meer te hebben of iets dergelijks.

Afgezien van de bizarre vertraging viel het dus al met al wel mee.
    Het is niet heel luxe en ruim... Maar goed, dat vind ik van de KLM en martinair OOK niet.
    Alleen met Finair altijd het gevoel comfortabel gevlogen te hebben. Maar die Finnen zijn gewoon wat breder en langer en dus de vliegtuigstoelen zijn ook breder en staan net even een paar cm verder uit elkaar.

7. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook mee naar Mexico gevlogen.. Mij is het prima bevallen!!

Veel plezier!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij zijn al twee keer met ArkeFly naar Curacao gevlogen (en dat is 11 uur) . Eigenlijk de enige reden waarom is omdat je voor een normale prijs Star Class kan boeken (soort van business class versie - maar ga niet uit van de KLM business class versie ;)), waarbij je wat meer ruimte hebt, eten en drinken geserveerd krijgt en je entertainment in de prijs zit.

Het is en blijft een bus (in het kader van "je gaat zitten en je wacht todat je op de plaats van bestemming aankomt), maar dat vind ik van iedere vlucht, dus ja ...

Wij zijn er op zich erg over te spreken. Zeker als je het nieuwe vliegtuig hebt, dan is alles wat moderner, maar eerlijk .. het oudere vliegtuig heeft weer wat ruimere stoelen.

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb er al een aantal keer mee gevlogen, het langst was naar de Dominicaanse Republiek. Ik vind het altijd prima gaan, alleen moet je betalen om van te voren stoelen te reserveren, zodat je naast elkaar zit. Maarja de reis was daar wel altijd goedkoper dus dat is niet zo'n probleem. Veel ruimte heb ik nooit gehad in het vliegtuig, want ik neem altijd de goedkoopste tickets.

Met die lange vlucht had ik ook zo'n eigen entertainment schermpje gehuurd (van te voren al gereserveerd) en we kregen 1 maaltijd en een aantal drankjes.

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier ook met Arke gevlogen en behalve de vertragingen, viel het ontzettend mee. Wel Comfort Class, anders zit je echt als sardientjes in een blik. En alles wat je extra wilt, moet je voor betalen. Mensen hadden hele zakken chips en broodjes en van alles mee. Volgend jaar ga ik dat ook doen, denk ik. Als je lang moet vliegen en je krijgt maar 1 maaltijd is dat wel weinig. We hebben toen tosti's gekocht, maar die zijn ook 5 euro per stuk.;)

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij zijn naar Dubai, Miami en Egypte gevlogen met arkefly en altijd goed bevallen

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

7 jaar geleden met arkefly naar Mexico gevlogen via Cuba. Prima vlucht. Wel comfort-class geboekt.

13. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    bedankt meiden!

Ben al weer een beetje gerust gesteld zo.
    Denk dat we het maar gewoon gaan doen.
    Vertragingen en blunders gebeuren overal (al vind ik het verhaal van saskia87 wel erg heftig) Zo hebben wij ooit met transavia 5 uur IN het vliegtuig zitten wachten voor we vertrokken. En dan 5 uur lang volhouden dat we echt zo gaan vertrekken en dat je daarom moet blijven zitten)

Ik wil gewoon graag alles van te voren weten ben een beetje een control freak:)

14. Saskia78

@nessa: dat was ook een beetje bizar.
    Volgens arkefly was het overmacht omdat het vliegtuig defect is.
    (E ja, je wil ook niet vliegen dan)
    Maar we hoorden bij de hollandbalie dat alle arkefly vliegtuigen op dat moment grounded waren ivm achterstallig onderhoud.... Dan zit je toch minder relaxt hoor :)

Maar goed.. Dan worden ze wel extra streng gecheckt voor je ermee gaat vliegen lijkt me.

Overigens hebben we verder zelden tot nooit lang vertraging als we vliegen.
    Alleen op de terugweg van Griekenland vorig jaar (met Transavia geloof ik?) maar toen moest ons vliegtuig een tussenstop maken op os ivm onweer.
    En dat onweer bleef 2 uur boven Kos hangen. Tja, doe je weinig aan...
    Behalve dat ik dat graag had geweten voor we door de douane gingen want dan hadden we nog even in het zonnetje kunnen zitten :)

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Een beeldscherm huren? Maar 1 maaltijd op zo'n lange vlucht? Wat een drama lijkt me dat!

16. Saskia78

Dat is bovenal een gevolg van dat iedereen zo goedkoop mogelijk wil vliegen...
    Hebben we onszelf aangedaan dus :)

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yep - het resultaat van voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten ;)

Als je dat er dus bij wilt hebben, zul je het erbij moeten kopen of upgraden. En dat laatste doen wij ook.

Overigens niet iets van alleen Arkefly hoor. Als ik KLM vlieg krijg ik koffie of thee, en de rest mag ik ook betalen.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Toendertijd hadden we volgens mij die entertaimentplayer erbij in en ook maaltijden, snackjes en af en toe drinken. Bij de comfort-class in. Maar da's al wel 7 jaar geleden. En wat meer beenruimte.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vlieg regelmatig met KLM maar ik heb nog nooit hoeven betalen. Ja in de cityhopper krijg je alleen koekjes maar voor de rest heb ik nog nooit betaald. Vreemd.

Deel Deze Pagina