Op vakantie met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Smiley24, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij gaan 22 oktober a.s. met ons dochtertje van, dan 4,5 maand, naar Dominicaanse Republiek. Het is zo'n 9 uur vliegen. Graag zou ik tips willen krijgen om de vlucht zo aangenaam mogelijk voor haar te maken.

- hoe zit het bijv. met voeding?
    - gekookt water? etc etc.
    Mogen deze in de handbagage?? Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!!!

groetjes..

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Je mag voor een kindje super veel meenemen. ALs het maar in flesje/tuitbekers enz. Dus dat het duidelijk zichbaar is dat het voor de kleine is.
    Fles voeding kan voor het opstijgen warm worden gemaakt en je kan de fles het best geven als jezelf last van je oren krijg. Zo heeft de kleine daar het minst last van.
    Met dalen precies het zelfde.
    Verder kan je iets meenemen waar ze graag mee speelt.
    Bij het inchecken. Moet je even naar een baby-bedje vragen. Daar kan ze dan in slapen. Bij lange vluchten is deze aanwezig.

Als je nog vragen heb stuur me maar een pb

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij zijn net terug uit Canada en wij hadden een heleboel vloeistoffen in de luiertas en zowel op Schiphol als in Canada was het geen enkel probleem. We hadden mee: thermoskan heet water, 2 flesjes met sap, extra sap in die 100 ml flesjes, knijpfruit, torentjes poedermelk etc etc. In het vliegtuig kunnen ze het een en ander voor je opwarmen. Zo'n bedje is inderdaad erg handig, maar deze zou ik wel nu al reserveren. Ze kunnen je dan namelijk een stoel geven waar zon bedje bij geplaatst kan worden.

Naar Canada was het ook zo'n 9 uur vliegen en het is perfect gegaan. Gewoon relaxt en geen zorgen maken, dan komt het wel goed! Veel plezier.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bedankt voor jullie reacties Ik zal maandag even bellen om te vragen hoe het zit met die bedjes, we vliegen met ArkeFly.

Wel fijn dat ze niet moeilijk deden over de vloeistoffen. Vind het ook wel handig om een thermosfles met heet water mee te nemen en ook van die sapjes in de kleine potjes.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Inderdaad niet wachten tot inchecken, maar gelijk bij boeking (of nu dus, als je al geboekt hebt) aangeven dat je met een baby reist en je graag een wiegje (bassinette) wilt hebben. Laat ze de stoelnummers gelijk bevestigen, dan weet je zeker dat je goed zit.
    Ik vond het goed te doen; we zijn naar Australië geweest toen ukkie 6 maanden oud was. We vlogen wel met Singapore Airlines, die staan ook bekend als heel kindvriendelijk en hebben moderne (ruimere) toestellen.
    Wel zo handig - op de heenweg vrij veel turbulentie gehad en dan moet je baby toch gewoon op schoot.

BV geven is nog makkelijker, maar ik denk dat jij flessen geeft. Laten drinken tijdens stijgen en landen is een heel goede tip. Let op dat je niet al tijdens het taxi'en begint, want op Schiphol duurt het dan soms nog een kwartier voor je echt gaat stijgen - en dan is het al op voordat je die druk op je oren krijgt! (ervarinkje van mijn zus...)
    Andere voeding: weet niet of je die al geeft bij 4,5 maand. Als je een potje of zo wilt geven, neem die dan zelf mee. Sommige maatschappijen zeggen wel babyvoeding te hebben, maar die is best vaak voor een verkeerde leeftijd. Zij kunnen het voor je opwarmen.

Verder: vooral rustig blijven. Als je pech hebt, huilt je kind het grootste deel van de reis. Kun jij HELEMAAL niets aan doen, dus ga je niet ongemakkelijk of schuldig voelen naar andere passagiers. Als jij rustig bent, is de kans het grootst dat je kind het ook wel naar de zin heeft.
    Als je mazzel hebt, slaapt je kind het grootste deel van de reis. Dat hadden wij gelukkig op de terugweg, ik was stikjaloers op onze kleine vent die daar zo heerlijk in het wiegje lag te tukken (7 uur aaneengesloten!) ;)

Kleine, opklapbare buggy is handig, die mogen altijd wel mee tot aan de gate. Vraag dan gelijk waar je 'm terug gaat krijgen, soms moet je hem alsnog bij de bagagehal ophalen (verschilt per maatschappij). In dat geval is een draagzak wel handig.

Goede reis, waarschijnlijk ga je binnenkort al!

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bri: bedankt voor je uitgebreid uitleg :)

Weet iemand misschien of een thermosfles met warm water mee mag in de handbagage?

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    christel1986 heeft vast wel tips, zij deed dit al vaker met haar jonge kids:D

Deel Deze Pagina