Hallo, Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie je kind van 17 maanden te eten geven. Misschien leuk voor nieuwe ideeën en zelf weet ik het ook niet zo goed, dus doe gewoon wat mij het beste lijkt . Ik geef m'n zoontje het volgende: 9 uur een fles melk; 10 uur bruin broodje met pindakaas/smeerkaas of gekleurde muisjes met een fles limonade; dan gaat ie om 10.30 naar bed tot ongeveer 12.30 dan krijgt ie weer een broodje met een fles limonade; dan geef ik m in de middag nog een stuk fruit; om ongeveer 5 uur avond eten; dan om ongeveer 7 uur/7.30 uur nog een fles melk en dan naar bed. Hij krijgt uiteraard soms ook een koekje met limonade ergens tussendoor. groetjes Bloem
Mijn zoontje is ook 17 maanden, dit is ongeveer zijn schema. Rond 8 a 9 uur bordje pap of brood Tussendoor een stuk fruit, drinken etc Rond 13.00 2 boterhammen, beker thee met melk Naar bed voor 2 a 3 uurtjes Avondeten rond 17.30, 18.00 Voor het slapen gaan nog een beker thee.
Mijn dochter krijgt dit al sinds ze een jaar is. 9.30 fles koemelk met brinta (250 cc melk en dan 5 eetlepels brinta) Tussen door een koekje en roosvicee 12.30 Brood met melk(soms 2 bruine boterhammen met jam/pindakaas/kaas/chocohagel of een krentebol) 13.00 Bed 15.30 Fruit met roosvicee en een koekje 18.00 Warm eten en met de pot mee en als afsluiter een toetje Tussen door nog wat drinken 19.30 Bed Zijn geschatte tijden willen nog wel eens een half uur schelen. En het hangt ook een beetje van de dag af wie bij haar is. Maar iedereen houd zich wel een beetje hier aan.
Hier wisselt het echt per dag. Ze slaapt hier niet op vaste tijden, meestal 2x per dag. 's Morgens een uur, 's middags 2 uur (maar nu slaapt ze alweer 3,5 uur maar ze is wat ziek) Maar hier gaat het zoiets 8.00u bv + volkoren cracker 9.00u boterham + thee 10.00u fruit 10.30-11.30/11.45 slapen 12.15 boterham 14.00 volkoren cracker/rozijntjes/soepstengel/rijstwafel 14.30-16.30 slapen 16.30 fruit 18.00 warm eten 19.30 bv Ze drinkt hier de hele dag door water of thee. Vaak 2 boterhammen, 2 volkoren crackers, 3 stuks fruit en bord avondeten. En regelmatig rozijntjes, soepstengel of rijstwafel. Hier niet echt een vast schema maar meer op verzoek. Ze vraagt hier vaak zelf om fruit en crackers liggen in de la die ze inmiddels ook weet te vinden. Brood eet ze wisselend.
Rond zeven uur fles melk 200cc (koemelk) met boterham met kaas, kruidenkaas, lerverpastei of stroop. Dan rond 10uur een beker met water of sap aangelengd met water met een cracker. Dan om half 12 warm eten en daarna naar bed. Slapen tussen 2 en 3 uur en dan om 4 uur yoghurt en fruit. En rond de klok van 6en een boterham met een beker melk van ongeveer 140cc koemelk en dan rond de klok van 7en naar bed.
Onbijt 1 snee brood met jam/hagelslag flesje melk Tussendoor diksap met een biscuitje oid en rozijntjes Lunch 1 snee brood met hartig/hagelslag en beetje melk Tussendoor diksap/water en fruit Avondeten flinke prak aardappel en groente, yoghurt na