Oostenrijk in de herfstvakantie met gezin?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by bunchy, Sep 14, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Dit overwegen wij maar liefst niet te ver rijden vanaf Utrecht… we kunnen immers maar 7 dagen dus geen zin om twee volle dagen in de auto te zitten..
    We houden van wandelen door de bergen maar ook de afwisseling met een gezellig dorpje, stadje, beertje reuring, winkelen…
    Tips welkom!! Ook voor accommodatie… (drie kinderen)

2. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,483
    113
    wandelen in de bergen is in die tijd wel onzeker qua weer. meer kans op regen, bewolking, slecht zicht. liftjes zullen je niet overal naar boven brengen want die gaan niet, dus lopen vanaf het dal.
    misschien omgeving van een gletsjer, bijv. bij kaprun/sell am see. nog een dag naar salzburg bijv.

verder is het nog steeds ~1000 km rijden, dat is toch nog best wel ver? wat dichter bij huis kun je in de eiffel, rondom winterberg/willingen en in de Harz in duitsland ook mooi de natuur in of bijv. richting luxemburg.

3. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ik weet niet wanneer jullie vakantie valt, maar het kan zijn dat het zomerseizoen afgelopen is. Als dit het geval is, zijn de liften dicht, en is er weinig reuring als ik het gezin mag geloven waar wij altijd verblijven (fiss). Daarnaast kan het al érg koud zijn, handschoenen en sjaals mee dus!
    Wij zijn vorig jaar half oktober gegaan, nog net in het zomerseizoen. We kregen zelfs al wat sneeuw.
    Qua afstand vanaf Utrecht zit je naar Oostenrijk met kleine kinderen toch wel snel een dag in de auto?

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Geen oostenrijk - maar misschien is luxemburg een optie? Prachtig in de herfst ook en een stuk minder verder rijden...

5. iMum

iMum Bekend lid

Oct 24, 2019
    646
    567
    93
    Female
    Utrecht-Oostenrijk ben je echt een dag reistijd kwijt.
    In de herfstvakantie is er bijna geen reuring meer en kan er al veel gesloten zijn.
    Ik zou een andere periode kiezen voor Oostenrijk of een andere bestemming voor de herfstvakantie.

NiekeKris likes this.
  6. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Ik zou het dichter bij huis zoeken zoals hierboven ook genoemd.
    Ik zou voor de Eiffel gaan. Prachtig heuvelachtig daar (maar natuurlijk niet de hoge bergen van Oostenrijk).

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Sterker nog er ligt nu al een pak sneeuw!!

Maar het kan net zo goed 25 graden zijn. De herfst is prachtig in Oostenrijk. Maar wat wordt gezegd, veel gebieden zijn al dicht en maken zich laat voor de winter. De kans dat liften en attracties eerder sluiten vanwege de hoge energie prijzen is ook reëel. Dat hoorden we van de zomer in diverse dorpen.

Sauerland misschien?

8. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Eiffel al eens geweest! Inderdaad mooi maar Duitsland trekt ons minder..
    Is er niet een gebied wat gegarandeerd nog open is?
    Of ja anders toch op zoek naar iets anders..

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Wilde ook Luxemburg opperen. Dat nog een optie?

10. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Waar in Luxemburg zouden jullie overnachten? We zijn gewend aan kamperen of in Nederland blijven. En ben wel benieuwd hoe jullie dan aan een leuke accommodatie komen? Of een tip misschien?

11. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Is het Zwarte Woud een optie?

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  13. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Mijn man liep vorige week nog in Oostenrijk in de bergen, maar al zo’n verschil met midden augustus! Het was hele dagen mistig, ze hebben sneeuwbuien gehad. Volgens hem was het met de kinderen geen pretje geweest.
    Mochten de weersverwachtingen wel goed lijken, dan kan je de nachttrein overwegen ipv rijden. Die nam ik eerder dit jaar en beviel me goed! Je reist dan ‘s nachts, ik kon redelijk slapen onderweg.

In de herfstvakantie zijn wij wel eens naar de Ardennen geweest, omgeving Durbuy. Minder hoog, maar ook prachtig wandelen daar en geweldige kleuren rond die tijd!

14. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Jul 17, 2008
    615
    96
    28
    Tussen Arnhem & Nijmegen
    Wij zijn vorig jaar in de herfstvakantie naar Oostenrijk geweest en willen dit jaar weer gaan!

Moet zeggen dat wij erg geluk hebben gehad met het weer vorig jaar. Alle dagen droog en 6 van de 7 dagen strak blauwe lucht en veel zon. Dat hebben we zelfs in zomer nog nooit zo lang achter elkaar gehad :p
    We hadden snowboots, handschoenen en alles mee, maar was vaak nog te warm daarvoor.
    Week voor dat wij er waren lag er sneeuw en week erna ging het ook weer sneeuwen.

Wij zaten in omgeving Wörgl, regio Brixenthal.
    Verschillende liften waren nog open en kinderen waren gratis met de gondels in die periode.

Qua afstand prima in een dag te rijden (wij vertrokken halverwege de nacht).

Voor dit jaar nog niets geboekt, maar willen zeker weer gaan. Zo mooi die herfstkleuren. Andere regio. Nog even goed kijken waar liften nog open zijn.

Attached Files:

Jules! and Athina like this.
  15. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Wow dat ziet er grandioos uit…
    Maar wel een gok hoor..
    wij twijfelen…
    Mocht je een concrete tip hebben ook qua huisje.. ik houd mij aanbevolen!
    Dank je wel, krijg we wel echt zin in

16. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Jul 17, 2008
    615
    96
    28
    Tussen Arnhem & Nijmegen
    @bunchy , hebben jullie nog geboekt?

Wij van de week chalet geboekt. Gaan dit keer naar Saalbach. Heel veel zin in! :D

17. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    Ik zou rond echternach of 1 van de dorpjes in het mullerthal verblijven. Wij zaten op een camping in echternacherbruck (andere kant van t dorp, maar is eigenlijk Duitsland, brug over is luxemburg). Je kan overal gratis met openbaar vervoer eventueel als je naar de bergen wil om te wandelen in luxemburg. Ik ben er met kind heen gegaan met de trein vanuit Nederland. Was naar luxemburg stad en terug maar 80 euro kwijt. Met de auto ook maar 4 uur, trein iets van 6

18. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    wij vinden het toch te ver en lezen dat liftjes vaak dicht zijn… gaan naar texel

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij gaan naar oostenrijk met de camper. We zitten in het gebied bij kramsach op camping Stadlerhof. Geweldige camping, thermaalbad, saunas, kinderspeeltuinen, echt alles! En niet duur, Nederlandse eigenaar. Alle liften in dat gebied zijn gewoon open.

Sneeuw ligt er echt aan waar je zit.
    Bij ons is het de hele week 23 graden en volop zon, maandag mogelijk zelfs 25 graden. Het is 9.5 uur rijden vanaf Almere. Ligt geen sneeuw.

Kaatje80 likes this.
  20. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Jul 17, 2008
    615
    96
    28
    Tussen Arnhem & Nijmegen
    Ook super! Daar wil ik ook nog graag een keer heen. In tienerjaren ooit geweest, daarna niet meer.

Veel plezier alvast!

Share This Page