Hoi Hoi! Ben jij op vakantie geweest met je jonge baby? Zo ja: Waarheen? Hoe oud was je baby toen? Is het goed bevallen? Ik moet eind februari bevallen en mijn man en ik willen heel graag aan het eind van mijn verlof nog even 2 weekjes naar de zon met de kleine. Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Wij zijn toen onze dochter 2 maanden was een weekendje naar een landal park geweest. Dat was erg leuk en ging prima. Volgende maand gaan we op wintersport dan gaat ze ook mee. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Met 8 weken op een landal park en met 8mnd naar ibiza. Ging prima hoor! Baby slaapt veel dus je kunt gewoon lekker lunchen,wandelen etc als je een rustige baby hebt. Verder lekker veel van je ukkie genieten als gezin.
Het is eigenlijk niet te voorspellen wat voor baby jullie krijgen. Is hij onrustig, huilt hij veel, snel overprikkeld. Ik heb een vrij makkelijk kind maar nu twee weken naar de zo'n lijkt me toch wel zwaar. Ik begin pas net een beetje een ritme te krijgen samen met hem. Mijn zoontje is ook geen kind dat uren in de kinderwagen kan slapen als hij het zat is dan is hij het zat en word hij niet in slaap gewiegd door de kinderwagen. Marja het is heel persoonlijk dus,
Met 6 weken naar de Dordogne (oudste zoon was toen 5). Makkelijker kon niet. Al hadden we een 'moeilijke' baby. Lekker bij het zwembad, onder een boom borstvoeding geven, een wandelingetje op de markt, in de buikdrager en hop, weg ermee. Leuker dan thuis in de regen de muren oplopen van een huilende baby. slapen deed ze overal, maar 's nachts vooral bij ons. Ik zou het zo weer doen, al heb ik van die vakantie alleen foto's met haar op onze buik of aan mijn borst! Heen- en terugrijden hebben we wel in 3 etappes gedaan en heel veel gestopt, want mevrouw wou om de 2 uur een dikke 40 minuten drinken. Dus ik vind dat het niet echt van de baby afhangt, maar vooral ook van jezelf. Als jij jezelf zeker voelt en nogal een rustig type bent, dan komt alles vanzelf in orde. Als je graag alles onder controle hebt, dan zou ik het niet doen. Emilie
Met 2,5 maand naar Landal. Hij sliep in de bugaboo naast ons bed. Ging voor het eerst babyzwemmen en sliep vooral nog veel. Kreeg flesjes terwijl wij aan de bitterballen zaten op het indoor terras Was heerlijk relaxed!!! Met 9 maanden gingen we met de tent naar Texel. Ging allemaal ook prima. Verschonen gewoon op luchtbed of op de achterbank van de auto. We hadden een eigen douche-wchokje naast de tent. Ideaal! Deze baby gaat voor het eerst mee op vakantie als hij ongeveer 6 weken is Dan gaan we naar Center Parcs in Belgie.
Met 18 weken naar Lanzarote, 2 weken. Wagen mee en ze sliep overal! Was erg relaxed. Aan het zwembad sliep ze in het campingbedje dat wij ook als box gebruikte. We zaten met ons appartementje met tuintje aan het zwembad, dus het was ook erg makkelijk allemaal. Strand was wat omslachtig, hebben we één keer geprobeerd.
Wij willen rond augustus of misschien wel wat later op vakantie, mijn vriend heeft een eigen bedrijf, dus kan gelukkig zelf inplannen wanneer hij op vakantie gaat. Ons dochtertje wordt in april geboren, dus ze zal dan op z'n minst 4 maanden oud zijn. Wij wouden dit jaar vroeg boeken, maar dit gaan we niet doen. Ook om de redenen die hierboven genoemd zijn. Ik weet niet wat voor 'n kindje wij krijgen en hoe wij ons er zelf bij voelen om bijvoorbeeld met zo'n jonge baby op vliegvakantie te gaan. Lijkt me echt een vreselijk gedoe en na al die onzin die de laatste tijd gebeurd vind ik het ook niet meer zo'n prettig idee (overdreven ik weet het). Misschien gaan we wel lekker op pad met de auto naar Frankrijk of Kroatië en huren we daar een huisje. Of misschien gaan we helemaal niet en gaan we gewoon weekendjes of een weekje weg, maar dat laatste denk ik niet, hangt ook erg van het weer in Nederland af. Niet echt een antwoord op je vraag, maar wij twijfelen dus ook heel erg!
Wij willen, als de baby 4 maanden is, in het huis van mijn ouders verblijven, die dan zelf op vakantie zijn. Aan de ene kant zie ik er best wel een beetje tegenop (we moeten vliegen en zelf veel spullen meenemen). Maar aan de andere kant is het (voor mij in ieder geval) een vertrouwde omgeving en zijn er ook al heel veel spullen aanwezig, in verband met mijn nichtje. Het is ook maar een uurtje vliegen. Dat heb ik, denk ik, liever dan 10 uur in een auto zitten, maar misschien kom ik daar nog wel helemaal op terug.
Met zoontje van 3 maanden op skivakantie naar Oostenrijk geweest. Heerlijk! Enige wat zoontje nodig heeft was ons, een bed en de fles. Makkelijker dan dat gaan we het de komende jaren niet krijgen denk ik. uiteraard is zo'n vakantie anders dan vroeger: wat vaker en langer stoppen en minder skiën, maar meer wandelen. Met ruim 7 maanden naar Kroatië geweest, 1600 km rijden. Ging ook prima. Vooral niet teveel verwachten, willen plannen, etc. Go with the flow...
Dankjullie wel voor de reactie. Ik denk inderdaad dat het ook afhangt wat voor een baby je hebt en wat voor controlefreak je bent haha. Even afwachten dus..
Hier hele doorreisde baby's haha. N is met 2 maanden naar London geweest. Met 5 maanden naar Dubai en met 9 maanden naar Cannes. M is met 6 weken en 9 weken naar London geweest. Ging alle keren prima. Ik vind met baby's vliegen/op vakantie juist heel makkelijk omdat je nog weinig rekening met ze hoeft te houden.
3 kinderen, dus heel wat vakanties achter de rug: nr 1: met 5 maanden naar Mallorca. Met hem ging het op zich prima, het weer viel alleen wat tegen (begin mei), dus wat dat betreft vind ik de bestemming in die periode geen aanrader. Hij sliep de hele weg in het vliegtuig, dus dat viel reuze mee. Ter plaatse ging het super, ik heb nog nooit zoveel terrasjes gepikt als die week, elke keer als ik moest voeden. En hij at nog geen vast voedsel, dus geen gedoe met hapjes warmmaken enzo. Met ca 8 maanden gingen we voor het eerst kamperen met hem naar Oostenrijk en Italie, ook dat ging prima. nr 2: met 7 weken weekendje kamperen in onze caravan, met 3,5 maanden 3 weken naar Oostenrijk en Tsjechie ook weer kamperen. Met 7 maanden een weekje in een huisje in Duitsland. nr. 3: met 6 weken een weekje in een huisje in Duitsland naar de sneeuw. Dat was niet echt een succes, ik was nog redelijk kapot van de zwangerschap, mijn middelste vond de kou helemaal niks en ik was voortdurend bang dat de baby het te koud zou hebben. Ik vond het ook een heel gedoe om elke keer al die kinderen helemaal in te pakken en door die dikke sneeuw te banjeren. Hij was ook erg verkouden in die week, dus sliep slecht enzo. Met 8 weken gingen we met hem voor het eerst kamperen, ook toen sneeuwde het en was het ijzig koud (pasen 2013). Het was een beetje primitief, maar wel leuk. We hebben in dat voorjaar nog een aantal keer gekampeerd en in de zomer toen hij 7 maanden was zijn we naar Duitsland en Italie geweest. Dat ging super. Hij begon net met kruipen, dus ik moest hem goed in de gaten houden op zijn speelkleedje, anders dook hij zo het Comomeer in, haha.
Met de jongste zijn we toen hij 3,5 maand was naar Curacao geweest. Vliegen vind ik heel makkelijk met die kleintjes. Daar hadden we een apartementje. Als je ervoor zorgt dat ze goed zijn ingesmeerd en continue in de schaduw zitten is het echt uitstekend te doen. Ik vond t heerlijk!
Toen onze dochter 3 maanden was zijn we naar Florida geweest. In dec heb je hier geen zon vakantie en dus moesten we verder weg. Is super goed gegaan.
Ik word echt blij van de reacties die ik lees. Ik beval eind maart, misschien begin april, maar we willen het liefst deze zomer nog wel even weg. Dit jaar zal het ivm financiën (we willen een carport zetten en de tuin verder afwerken) geen vliegreis worden maar ik krijg toch al vreemde blikken en "zou je dat nou wel doen"-uitspraken van familie. Helemaal als ik zeg dat we volgend jaar met een dreumes naar Griekenland willen. Maar als ik jullie reacties lees moet het te doen zijn, mits er geen problemen met de baby zijn. Fijn!
Met een dreumes vliegen is lastiger dan met een baby hoor. Een baby valt zo in slaap in het vliegtuig en heeft sowieso niet zo de behoefte om te gaan lopen en springen enzo. Een dreumes wel. Tip: kies voor de reis met de rottigste vliegtijden, hoe nachtelijker hoe beter, want dan slapen ze sowieso wel, is mijn ervaring.
Als je kindje 4 maanden is is een goed moment ... Vaak ben je dan net een beetje gewend, zit je in een ritme, terwijl je kindje dan toch nog relatief veel slaapt. Bij onze eerste durfden we niet verder dan een landal park, bij onze tweede zijn we naar Denemarken geweest met 4 maanden maar we hadden ook naar Hawaï gekund als het aan de baby lag Plak je je vakantie meteen achter je verlof aan..