2 jaar + 4 mnd vakantie ervaringen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tweeling, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wie is er wel eens met de auto op vakantie geweest met 2 kids van ongeveer deze leeftijden? en dan doel ik op een reis van zon 10-12 uur (zuid frankrijf ofzo?)

hoe heb je het aangepakt/zu je het aanpakken?
    hoe beviel dit?
    hoe doe je dat met de kleine in de maxicosi (ivm het lange zitten)
    boek je van te voren een tussen nacht of rijd je er op af?

ik zou graag zoveel mogelijk willen weten over de voor en nadelen en waar je dan aan zou moeten denken!

alvast bedankt!

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    neimand? :(

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    nee ik niet, sorry
    nou zie je dat er gereageert is door een ander, en dan word je nog teleurgesteld :cry:

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    :)

5. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Ja!

Heb er ervaring mee!

We zijn vorig jaar in zuid frankrijk geweest met de caravan...mijn zoontje was 4 maanden en mijn dochter 15 maanden. Het is erg pittig omdat het best een eind is! We hebben er dan ook 3 dagen over gedaan om daar te komen en zijn vaak gestopt omdat het anders te lang zitten was voor de kids. We hebben 1x op een camping gestaan in luxemburg en 1x in frankrijk voordat we eindelijk aankwamen waar we wilde zijn.

We hadden van te voren een dvd-speler gekocht voor de kids...dus ze konden zich best vermaken in de auto ( Tik Tak) :)

Nu was het vrij pittig omdat mijn kids natuurlijk zo dicht op elkaar zitten wat betreft de leeftijd...maar als je mij nu zal vragen zou je het weer doen...nee...ik zou even gewacht hebben denk ik. Mijn jongste had waarschijnlijk last van de hoogte ( zaten in de bergen) en kreeg nog borstvoeding...en door het niet kunnen klaren dronk hij slecht en huilde hij veel....dus uit mijn ervaring...IK heb en super leuke tijd gehad met de kids...maar ik zou er echt goed over na denken...

Liefs,

Najet

1e 22 maart 2007
    2e 26 april 2008
    3e 16 oktober 2009?

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij gaan komende zomer kamperen met onze zoontjes van 2,5 jaar en 4 maanden. Ik weet nog niet waar we heen gaan, het wordt waarschijnlijk Scandinavië of Zuid-Frankrijk.
    In beide gevallen denk ik dat we 's nachts zullen gaan rijden. In 1 nacht dan proberen zo ver mogelijk te komen en eventueel de volgende dag nog een stukje. Voor een keertje lang in de maxicosi kan niet echt kwaad. Als je tussendoor stopt, zou ik wel de baby eruit halen en lekker even op een kleed laten liggen.

Afgelopen zomer zijn we ook naar het zuiden geweest. Toen zijn we rond 5 uur 's middags gaan rijden, tot middernacht. Op een drukke parkeerplaats langs de snelweg overnacht in onze eigen caravan en de volgende ochtend het laatste stuk gereden. Dat beviel ook prima. Misschien doen we het deze keer ook wel weer zo.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn zoontje echt een autorijder is. Die vindt het helemaal niet erg om uren achter elkaar in de auto te zitten en vermaakt zich prima met naar buiten kijken, liedjes zingen, rozijntjes eten, kiekeboe spelen etc. 't Is natuurlijk even afwachten hoe de tweede dat zal gaan vinden, maar ik verwacht eigenlijk wel dat die er ook niet moeilijk over zal doen (als hij op z'n ouders lijkt tenminste, haha).

Deel Deze Pagina