weekendje weg zonder baby...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sammam, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier aankomend weekend voor het eerst 1 nachtje weg en kleine meid blijft dan bij schoonbroer vrouw en kids.

Dus meer als 1jaar geweest en zie er nu al tegenop. Het is ook wel goed voor me, ben er ook wel aan toe, maar zeker niet eerder!!

Volg je gevoel dat is idd voor iedereen anders :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

wij willen graag een dagje en nacht naar de ardennen, in een tweezit auto rondtoeren, ik kijk er naar uit om dat nog eens te doen maar,....morgenmiddag moet ik even weg, ik breng dylan in de voormiddag naar mn ouders, ik vertrek daar om 12u smiddags en mn ouders brengen hem om 15u ongeveer terug en ik heb het daar op dit moment al moeilijk mee :)
    dus die 3 of 4 uurtjes morgen zijn een voorproefje van een nacht en dag :p

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ging ie met 4 maanden voor het eerst een nachtje naar oma&opa, we hadden een verjaardag verderop in het land...tuurlijk was het 'eng' maar ik was eerlijk gezegd wel toe aan een uitje en hij was in goeie handen, had wel een uitgebreide gebruiksaanwijzing mee gegeven :D
    Sindsdien gaat ie vaker een nachtje uit logeren, ben daar niet zo moeilijk in...

Als het voor jou niet goed voelt niet doen, simpel...hij is erg jong en het gaat gelijk om twee nachten denk ik, man moet nog maar even geduld hebben en misschien maar beginnen met een etentje/bioscoop ipv een heel weekend naar Berlijn ;)

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou eerst eens proberen om hem eens 1 nachtje uit logeren te brengen... Ik had de eerste keer 2 nachten achter elkaar (kon echt niet anders) ik heb een nacht en een dag lopen brullen...

5. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Wij zijn met drie weken uit eten geweest met mijn verjaardag. Daarna af en toe nog eens. Hij was vier maanden toen hij één nachtje weg is geweest. Slaapt goed, maar nog niet door.
    Twee weken geleden is hij ook weer één.nachtje weg geweest. Oma en opa vinden het geweldig en zoon doet het goed (overdag één moeilijke slaper, dus daar wel weinig geslapen over dag). De eerste keer gaf ik nog bv en dat vond ik niet heel fijn.

Doe waar je je goed bij goed voelt en probeer erover te praten.

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier is zoontje gaan logeren toen hij 6 maanden was. Hij is toen 2 nachten met mijn moeder, zus en kinderen van mijn zus mee op vakantie geweest. Ik ging naar een concert en manlief moest werken. Inmiddels is hij ook al 2 nachten bij de zus van mijn man wezen logeren. Die heeft twee jonge kinderen en die vonden het leuk als hun neefje een keer kwam logeren.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Is je zoontje al eens één nachtje uit logeren geweest? Dat zou je eerst kunnen proberen misschien. Wij deden dat met een week of 8 als ik het goed heb. Toen had ik al wel een beetje geoefend met kolven, zodat m'n ouders (waar hij dus logeerde) een klein voorraadje voor flesjes hadden. Overigens is het drinken uit die flesjes een kunst op zich, dus dat moet ook eerst geoefend worden!

Toen hij 3 maanden (ik dacht 14 wk) was, ben ik naar Lowlands geweest. Twee nachtjes weg dus. Papa bleef thuis en gaf gekolfde melk. Inmiddels had ik een vriezer vol, hihi. Maar met alle kolfsessies tussendoor was het een heel andere Lowlands dan normaal hoor. Ik denk ook echt dat het een behoorlijke stempel kan drukken op een weekendje weg! Geen problemen met opnieuw wennen aan de borst o.i.d. trouwens hoor! Hij viel meteen aan toen ik thuiskwam, hihi.

Dit waren praktische dingetjes, maar doe inderdaad vooral wat je gevoel je ingeeft!

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Met borstvoeding vind ik het wel wat anders. Manlief en ik zijn vorig weekend 2 daagjes weggeweest en mannetje is bij opa en oma gebleven. Kleine noot daarbij is dat opa en oma in dezelfde straat wonen en de babykamer precies hetzelfde is ingericht etc., dus voor de kleine boef lijkt het net alsof hij thuis slaapt ;)! Hij slaapt nog niet door maar dat vonden opa en oma niet erg, ze hebben er heel erg van genoten...

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik zou het echt niet doen op zo'n jonge leeftijd en al ook al meteen naar Berlijn... Hier nog nooit een heel weekend zonder haar weggeweest, we vinden het zelf ook veel te leuk om haar mee te nemen eigenlijk!
    Ze gaat nu pas eigenlijk wat meer logeren (bij opa en oma dan wel)...

Waarom nemen jullie hem niet mee? Zeker op die leeftijd kan dat juist nog erg goed. Kun je hem ook gewoon voeden zonder steeds te moeten kolven (domper op een leuk weekend!)... 's Avonds lekker ergens een hapje eten met een slapende baby in de wagen?

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik ben nog nooit zonder mijn kinderen een weekendje (of zelfs een nachtje, behalve dan een nacht in het ziekenhuis aan het eind van de zwangerschap en de nacht waarin de jongste geboren is) weg geweest en ben dat ook nog niet van plan.

Als je het nog niet wilt, dan zou ik het gewoon niet doen. Of eventueel inderdaad beginnen met één nachtje, terwijl je zelf dichterbij dan in het buitenland bent.

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Volgens mij als je moet kolven een weekend lang ben je meer tijd kwijt dan je kindje gewoon mee nemen. Kolven kost meer tijd naar mijn idee dan live voeden. En ik zou liever niet in het openbaar kolven maar veel liever live voeden. Plus dat je nu al mag beginnen met een voorraatje aan te leggen voor een heel weekend gekolfde melk. En je kindje de fles mag leren drinken.

Dus ik zou zeggen: ga gezellig met zijn drieen. Kind in de wandelwagen of draagzak. En maak er met ze drieen een leuk weekend van!

12. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je nog BV geeft kan het toch helemaal niet??

Wij zijn een weekend weg geweest toen mijn dochter 6 maanden was. Ze kreeg ook nog de borst dus hebben we haar meegenomen. Maar ook als ze de fles had gekregen vind ik 11 weken wel erg jong voor een dag of zelfs heel weekend zonder papa en mama.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Nog niet en dat ben ik ook nog lang niet van plan. En idd als je borstvoeding geeft lijkt meenemen mij veel makkelijker dan telkens kolven.

14. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wij zijn een nachtje weg gegaan toen Robin zes weken was. Dat was wel vroeg, maar wij waren twee dagen daarvoor getrouwd en dit was een soort van huwelijksreis :p

We zijn heerlijk een nachtje naar Bergen aan Zee geweest, uit eten geweest in Alkmaar, vrienden bezocht in A'dam op de terugweg en hebben echt heerlijk geslapen :)

Maar, ik had het er af en toe heel moeilijk mee! Vooral met wakker worden 's ochtends. Toch ben ik wel blij dat we gegaan zijn. En het thuiskomen was echt weer super!

Inmiddels is Robin nog een keer wezen logeren en binnenkort gaan we weer een weekendje samen weg. Mijn schoonouders die oppassen, kan ik er geen groter plezier mee doen :)

Je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft en dat gewoon tegen je man zeggen. Anders ga je straks min of meer tegen je zin weg en dan zit je daar ook niet op je gemak.

15. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik heb 14 maanden bv gegeven en we zijn pas daarna n nachtje weggeweest.
    Ik had echt n topproductie waardoor ik ook met 14 maanden nog moest kolven als mn dochter niet bij me dronk.
    Wij zagen het niet zo zitten om een nachtje weg te gaan terwijl ik dan wel moest gaan kolven.

16. Sammam

Sammam Lid

28 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow! wat een reacties allemaal!! Ik voel me erg gesteund in mijn keuze om niet te gaan. We hebben er gisteren een heel lang gesprek over gehad en besloten het nog maar even uit te stellen. Waar manlief ook niet bij had stilgestaan is dat onze zoon nog niet echt doorslaapt en dat de oppas er dan dus ook 's ochtends heel vroeg uit moet...

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zal geen weekend zonder kids weggaan, na ja, als iemand het kado geeft kun je slecht weigeren maar dat zie ik hier niet gebeuren. zo zit onze familie niet in elkaar ;)

18. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat jullie na een goed gesprek toch besloten hebben om niet te gaan.
    Ik kan me je gevoel volledig voorstellen. Met 10 weken was er ook echt geen haar op m'n hoofd die er iets voor voelde om onze kleine bij de oppas achter te laten. Wij zijn uiteindelijk met 9 maanden ofzo voor het eerst een weekendje zonder kleine naar Londen geweest (was wel echt erg leuk!).

Maar je geeft ook nog bv. Dat is dan ook echt niet praktisch. Want los van het feit dat je dan moet kolven, moet je ook de melk weer mee terug nemen naar huis (tenminste, daar ga ik van uit, want je zei dat je productie niet zo geweldig was). Ik weet niet of jullie gaan vliegen, maar dan levert dat ook nog een probleem op, want hoe ga je die melk dan tijdens de vlucht gekoeld bewaren (mag niet in de handbagage)?

Maar goed, het probleem is opgelost, want jullie hebben het nog eventjes uitgesteld.

19. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier ging ze met 14/15 weken een nachtje bij oma en opa logeren. We gingen om een uur of 1 's middags weg, en we stond om 9 uur 's ochtends alweer op de stoep. We misten haar. We hebben het toen een paar maanden niet meer gedaan, maar nu gaat ze regelmatig bij opa en oma logeren. 1x per maand denk ik, zoiets. Opa en oma genieten er ontzettend van, wij hebben een dagje/avond om te doen wat we willen en ik vind het heerlijk. Heel soms ga ik zelf ook weleens een nachtje bij een vriendin slapen die wat verder weg woont en dan is ze gewoon bij papa. Soms heb ik het even nodig.
    Twee nachtjes achter elkaar vind ik te lang :p

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou dat persoonlijk absoluut niet doen.

Wij zijn 1x een nachtje op hotel geweest op 30 min rijden van huis. M was toen bijna 3 en T een maand of acht. Twee nachten nog nooit gebeurd en zeker niet in het buitenland.

Als je productie niet zo best is dan is de kans groot dat dit het einde zal zijn van de bv. Sowieso riskant met 11w.

Maar goed. Belangrijkste is dat jij doet wat goed voelt voor jou...

Deel Deze Pagina