Heeft hier iemand toevallig ervaring met nachtlenzen? Ik draag een bril maar ben er helemaal niet blij mee en gewone lenzen kan ik maar een paar uur per dag in hebben. Ik ben benieuwd naar ervaringen.
ik ben ook benieuwd...heb ook gelezen over nachtlenzen en erg enthousiast. Maar ken niemand in mijn buurt die ze ook gebruikt.
Wat mij tegenhield om überhaupt maar verder te informeren was de prijs. Ik heb werkelijk geen idee meer hoeveel het precies was, maar ik vond het echt veel te duur. Het principe lijkt me wel ideaal.
Nachtlenzen? Bedoel je dag en nacht lezen? Dus lenzen die je de hele dag en nacht in kunt laten? Die gebruikt mijn man namelijk...ideaal!
Ik dacht eigenlijk dat TO het had over van die lenzen die je 's nachts draagt en die dan je ogen als het ware corrigeren. Overdag hoef je dan geen lenzen te dragen.
zie www.nachtlenzen.nl Lijkt me echt ideaal !!!! ik heb zelf wel een bril, maar die draag ik alleen tijdens mijn werk ) hele dag achter de pc), en dagen dat ik vermoeide/zere ogen heb. Verder lukt het me prima zonder brillie . Oh ja, en autorijden in het donker scheelt ook een stuk en geeft rust aan de ogen met de bril op!! Als mijn ogen slechter zouden worden in de toekomst zou ik dit zeker als een ideale oplossing zien!! Helaas ken ik niemand die dit heeft / geen ervaringen dus voor je! Ben benieuwd!
Hier een ervaringsdeskundige! In een woord IDEAAL! Ik heb mijn nachtlenzen nu zo'n 6 jaar alweer en zou niet anders meer willen! Echt perfect! Je ogen moeten eerst getest worden op geschiktheid voor de lenzen dat is best prijzig, uit m'n hoofd was het toen 200 euro en de lenzen zelf kosten zo'n 300 euro per jaar. Maar voor mij is het een uitkomst, ik kan niet tegen andere lenzen. Vooral dat je overdag geen lenzen/bril draagt is ideaal, vooral als je bijvoorbeeld gaat zwemmen en dergelijke. Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel!
Voor de meiden die niet weten wat nachtlenzen zijn: Ik doe 's avonds, voor ik naar bed ga, mijn lenzen in en slaap met de lenzen. De lenzen veranderen de bolling van je oog waardoor je overdag goed kunt zien. 's Morgens gaan de lenzen dus weer uit!
klinkt ideaal maar vind het heel duur! ik heb day&night lenzen kun je gewoon n maand inhouden altijd.. kost ookwel iets duurder 190 per half jaar ( haha is dus nog duurder zie ik nu ) maar wel ideaal !
Ik bedoel dus inderdaad de lenzen die je s'nachts draagt en overdag zonder bril/lenzen goed kunt zien. Ik heb al wel geinformeerd wat ze kosten en zou het 1e jaar 450 euro betalen en de jaren daarna 285 euro. Het is best duur maar het lijkt me wel ideaal. @Loutjelou Zie je dan de hele dag goed of wordt het zicht tegen de avond wel minder. En zitten harde lenzen wel prettig? Heb weleens gelezen dat het kan aanvoelen alsof je zand in je ogen hebt.
Ik heb al verschillende zachte lenzen geprobeerd maar helaas kan ik ze altijd maar een paar uur inhouden, dit komt ook waarschijnlijk omdat ik voor mijn werk de hele dag achter een beeldscherm zit en erg droge ogen krijg daardoor
Mijn man en ik zijn er vorig jaar in april aan begonnen. Ik ben er na drie maanden mee gestopt. Ik bleef het gevoel houden dat er een enorme lading zand in mijn ogen zat. Ik werd er 's nachts wakker van en was zo blij dat ze er 's ochtends weer uit mochten. Ik vond een bril en normale lenzen altijd heel vervelend, maar sinds ik die nachtlenzen heb geprobeerd, ben ik er weer heel blij mee Overigens corrigeerden ze mijn ogen wel prima. Ik heb -3 en -4,5. Mijn man daarentegen vindt het geweldig. Elke zaterdag doet hij ze 's nachts niet in en dan ziet hij pas zondagavond een beetje wazig, maar nog steeds niet slecht. Hij wil graag zijn ogen een nacht per week rust geven. Dit is dus niet verplicht. Het verschilt dus per persoon.
Als mijn lenzen net nieuw zijn kan ik soms 3 dagen scherp zien na 1 nachtje de lenzen gedragen te hebben. Ik doe ze dan ook om de dag in. Maar het ligt misschien ook aan je sterkte. Ik heb geen last van de lenzen verder, het is even wennen, dat wel. Maar ik kijk er in bed ook gewoon tv mee enzo en dan voel ik eigenlijk niks. En als je je ogen dichtdoet voel je ze eigenlijk helemaal niet meer, althans dat is mijn ervaring.
@lydia, ik weet niet welke dag en nacht lenzen jij gebruikt. Maar mijn man gebruikt biofinity en die zijn 80 euro per half jaar. Eerst kochten we ze altijd bij de eyewish opticien, maar toen kwam ik erachter dat ze via een webwinkel de helft goedkoper zijn!
Mijn man heeft ze gehad, maar helaas was het bij hem drama. Zijn ogen kwamen niet goed op sterkte en na diverse paren lenzen geprobeerd te hebben is hij er maar mee gestopt (dit ook omdat er telkens toch eigen risico aan zat).