fijn is dat he als je je kindjes zo vertrouwd kan overlaten aan je schoonouders... ik vind het zulke heerlijke mensen ik heb nog nooit iets raars meegemaakt bij hun wat mij stoort ofzo... ze zijn ook heel lief met onze meiden, als mijn oudste hun ziet dan rent ze zo hard ze kan in 1 streep van de auto naar oma haha liefff.... nou ik heb de tassen klaarstaan jeetje lijkt wel of ze een maand weggaan met al die spullen... haha...
Hier krijg ik het Spaans benauwd van. Ik ben ook nog een individu die soms iets wil ondernemen zonder man en/of kind. Ben emotioneel wèl altijd verbonden met manlief en kindjes, maar gelukkig dus niet fysiek.
ja zoiets dacht ik ookal... pfff ik ga echt wel eens met vriendinnen uit, fe lekker alleen de stad in met de koopavond en manlief is dan gewoon thuis.. hij vind het ook wel eens lekker om even alleen te zijn hoor... zo combineer je dat allemaal samen he, de ene keer samen wat doen, dan met zn tweetjes en dan apart van elkaar.. tja alles kan he.. maar moet er ook niet aan denken om dag in dag uit tot de dood ons scheid bij elkaar te hangen... pffff...
haha ja idd... dankje dat zal vast gaan lukken... zo nu nog ffe mijn haar verven.... en douchen en dan maar eens gaan slapen.....
Toch is het niet ongezond om de eerste drie jaar een symbiotische relatie te hebben met je kind. Het heeft met de hechtingsrelatie te maken. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het raar is als je wel de behoefte voelt om zo nu en dan eens weg te gaan. Zelf voel ik die behoefte niet, en ik weet ook dat ik mijn zoontje van twee er totaal geen plezier mee doe. Hij is zo ontzettend gehecht aan zijn eigen bedje en als ik op maandag na een lange dag school om half tien in de avond eindelijk thuis kom roept hij me. Hij heeft dan gewoon wakker op me liggen wachten. Ik merk dat hij er nog niet aan toe is en eerlijk gezegd vind ik mijn relatie momenteel ook even leuk genoeg zonder uitstapjes met slapen erbij. Nu moet ik wel zeggen dat ik hele goede slapers heb. Ik kan me enorm goed voorstellen dat het een verademing is voor ouders met slecht slapende kinderen. Ook ouders die wel gewoon de behoefte hebben kan ik goed begrijpen hoor.
Wij hadden vorig jaar in de zomer vrij onverwacht een weekend dat alle 4 onze kinderen weg of uit logeren waren. Dat gebeurt uiteraard niet al te vaak (1 of 2 kun je nog wel redelijk makkelijk kwijt, maar 4??) dus wij hebben het ervan genomen en zijn 'm samen ook gepeerd dat weekend . Goeie herinneringen aan, het was nog eens prachtig weer ook. Maar langer dan een weekend, daar zou ik moeite mee hebben. Zo lang laat ik mijn kinderen liever niet achter en daarbij heb ik dan ook een beetje schuldgevoel richting de logeeradressen. (Ik weet dat dat raar is )
Nou ik zo ook echt geen weekend zonder mijn vent willen hoor.Hij heeft ook wisseldiensten dus ook geregeld snachts aan het werk maar voor de rest zou ik echt niet zonder een goede reden (ziekenhuis) een nacht van elkaar apart zijn hoor. We gaan ook echt niet apart van elkaar uit oid. Vind ik niet nodig en niet passen bij ons idee van een (onze) relatie.
hier hebben wij het 1 x gedaan, mijn zoontje was toen 9 weken en dochter was 15 maanden, we zijn toen een weekend weg gegaan.. wij hadden ontzettende problemen met mijn zoontje reflux,kma ziekenhuisopname enzz dus is had een huilend kind min 16 uur per dag. toen het wat beter met hem ging.hebben we van mijn ouders een bon voor een weekend weg gekregen,en toen zijn we gegaan. nou ik moet zeggen ik vond het heerlijk!! even lekker tijd voor elkaar. want 16 uur per dag een huilend kind word je relatie ook niet echt vrolijk van. verder nog niet gedaan en langer als een weekend zou ik nog niet willen!
Ja hoor, wij doen het ook regelmatig! Vorig jaar naar Venetië geweest en dat was echt zwáár romantisch.. -zwijmel, zwijmel, als ik er aan terug denk.. -
Heerlijk hoor soms Wij hebben het ook al een keer gedaan, weekendje weg dan. En die staat voor eind dit jaar weer op de planning, kan me er nu al op verheugen. Samen op vakantie: Mijn ouders deden het vroeger ook en oooh ik verheugde me zo op een week logeren bij opa en oma Ik keek mijn ouders bijna weg Dus dat staat bij ons ook op de planning maar dan moeten de kids wel iets ouder zijn, nu voelt dat nog niet goed Veel plezier meis, geniet ervan!
Ik krijg er ook nog net geen uitslag van....brrrr moet er niet aan denken om altijd maar samen te zijn. Ik doe regelmatig dingen zonder mijn vriend, lekker stappen met vriendinnen, lekker filmpie pakken of uiteten. En als ik de kans krijg om zoonlief bij zijn papa of opa/oma te laten zodat ik lekker alleen kan gaan shoppen dan grijp ik die kans gelijk. Moet er niet aan denken om altijd alles samen met mijn vriend en kind te doen.
Heerlijk, ff een weekendje weg. Wij gaan 1 x per jaar met onze vriendenclub zonder kids een weekend weg en 1 x per jaar met alleen de meiden een weekend weg. Verder ondernemen mijn man en ik regelmatig samen iets, maar ook apart van elkaar. Heb er dan ook echt geen moeite mee als mijn zoontje uit logeren gaat. Hij slaapt overal goed en vindt het keileuk om ergens te gaan logeren. Verder denk ik dat het goed voor je relatie is om samen iets te ondernemen zonder kinderen, dan ben je weer eens echt met elkaar bezig. En ik ben een leukere moeder als ik zo op zijn tijd lekker iets voor mezelf kan gaan doen.
Ik zou het ook echt wel eens heerlijk vinden maar kan het echt niet! Ik mis mijn mannetje dan echt te erg! Hij is nog nooit uit logeren geweest omdat ik dat al "eng" vindt haha. Misschien als hij iets groter is dat ik er dan anders over denk.
Maar wat als de 1 niet op stap wil en de andere dat heel graag doet? Vroeger zijn we heel veel samen wezen stappen maar hij heeft t er helemaal mee gehad. Ik ga nu dus wel zonder hem op stap, ik zou veel liever hebben dat hij mee ging maar meer als 2x in t jaar krijg ik hem echt niet mee. Moet hij dan met een sjagerijnige smoel met mij gaan omdat hij moet? Of moet ik net zo sjaggie op de bank thuis blijven zitten omdat hij niet mee wil?
Ik vind het soms heerlijk om even wat voor mezelf te doen! Maar een heel weekend zonder mijn meisje, nee dat is niet iets waar ik naar uit kijk! Ik vind het juist zooo gezelig om haar mee nemen! Zo leuk voor dr even wat anders... Maar ik vind het zo voor een dag best lekker hoor! Of als ik weg ga met een vriendin! De stad ff in , dan gaat ze meestal naar oma of beppe! Ik heb eigenlijk heel makkelijk oppas! Best fijn... Misschien dat ik er anders over denk als ze wat ouder is? Ze is ook nog niet weggeweest te slapen. En dat hoeft voor mij ook niet! Vind het prima zo! Als we eens een avondje weg gaan hebben we oppas thuis.. Maar dat is nog maar 1 x voor gekomen Maar ik kan er heel goed inkomen dat er ouders zijn die lekker even met zn tweetjes weggaan! je hele leven draait om je gezinnetje.. Dus is het best lekker eens tijd te hebben voor elkaar!
Jaaa hoor , hier laatst lekker met vriendinnen een weekendje naar A-dam geweest , heerlijk shoppen en op stap .... Ben een alleenstaande moeder dus had het echt nodig even een weekend alleen weg , even weer mezelf zijn en geen mama ... Stappen doen we ook nog vaak ( 1 keer in de 2 maanden ) vind het heerlijk , tuurlijk mis ik haar wel maar dan denk ik ze is in goede handen en ik zie dr morgen wel weer ...
moet wel zeggen dat ik het bij de eerste keer dat mijn oudste uit logeren ging heel moeilijk had ik zat de hele dag te janken en naar haar foto te kijken en voelde me een slechte moeder... totdat we in nederland waren en ons meisje gingen ophalen en zagen hoe blij en vrolijk ze was en hoorden dat ze het zo naar haar zin heeft gehad.. ze had ook nergens last van en deed niet anders dan normaal bij opa en oma.... denk dat de moeder er mee last van heeft als het kind!! als je er een heel drama van maakt als je weg gaat dan voelt je kind dat ook denk ik... als wij ze weg brengen dan doen we voordat we weg gaan een dikke knuffel en een kus en dan gaan we gewoon zodat het voor hun niet vreemd aanvoelt... heb altijd wel even moeten huilen als we op weg waren maar als je dan even belt om te vragen hoe het gaat en je kindjes op de achtergrond plezier hoort hebben dan gaat het wel weer... moet je denk ik echt mee leren omgaan voordat je er echt plezier van kan hebben om er even uit te zijn zonder je kids.... maaarreee ik ga even lekker ontbijten met mn meiden en dan vanamiddag de auto in! fijn weekend dames!
Mijn zoontje is a.s zaterdag 8 weken en gaat dan voor het eerst een nachtje logeren. Wel bij mijn zusje die al 3 kids heeft, dat geeft mij het fijnste gevoel. Hij mag ook bij mijn schoonouders/ouders logeren, maar dat wil ik pas als hij wat ouder is. Wij gaan lekker na de hectiek van de laatste weken een avondje naar de film.