Uitgerekende datum

Discussion in 'Zwangerschap' started by Poeh30, Aug 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, :)

Vrijdag controle gehad, kleine ligt met zijn hoofd in de bekken en wat ze konden zien aan het vruchtwater hoeft het nog niet te komen, maar mocht het wel en alles was verder helemaal prima. Gisteren was dus mijn uitgerekende datum, maar tot nu toe zit de kleine nog lekker in mijn buik. Wel heb ik sinds donderdag last van mijn rug, pijn onderin mijn rug en dat trekt dan naar boven, maar gaat ook weer over en hetzelfde geld voor vocht vast houden in mijn enkels en vingers. Wel heb ik sinds vrijdag steken bij mijn vagina en sinds gisteren ook buipijn, maar het is tot nu toe allemaal loos alarm. Wel gaat de kleine sinds twee dagen steeds naar links liggen met het ruggetje, ook tegen mijn ribben aan waardoor ik het idee heb dat ik minder lucht krijg. Het beweegt ook nog goed en ook vooral onderaan in mijn buik. Ja het is nu echt afwachten en ben ook heel erg benieuwd of het begint bij mij met weeën of het breken van de vliezen. Wel weet ik dat het van mij nu wel mag komen. Heb eigenlijk een hele goede zwangerschap gehad en weinig last er van gehad, maar deze laatste dagen is het door wat ik net beschreef wel wat zwaar en heb ik echt zoiets kom maar kleintje, het is goed zo. :D

Hoe gaan jullie met die laatste dagen om en hoe merk je als het echt begint. Ze zeggen dat het 10x erger is als menstruatiepijn, maar is dat ook niet afhankelijk hoe groot je pijngrens is? ;)

Hoop niet dat het nog 2 weken blijft zitten, 40 weken is goed genoeg! :p

Een bijna trotse moeder. 8)

2. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Hoi Poeh,

ik kan nog niet zeggen hoe het voelt, moet het zelf ook binnenkort gaan ervaren.
    Maar ik wil je even veel sterkte en veel geluk wensen!
    Kan me voorstellen dat je het allemaal superspannend nu vind, heb ik al hihi.

Hopelijk beval je snel! Succes!

3. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie en jij gaat ook al snel, al 36 weken word voor jullie ook spannend. Ook de eerste? Jij ook heel veel succes de laatste weekjes. :)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Spannend hoor de echte laatste loodjes. Tsja hoe merk je dat het begint? Als het echt begint dan merk je het wel. Klink cliché maar het is echt zo.
    Bij mijn oudste heb ik van tevoren niks gemerkt, geen harde buiken, oefenweeën, extra slijmverlies etc. De nacht voor de uitgerekende datum had ik wat darmkrampen en diarree. Dit heeft denk ik het laatste prikkeltje gegeven. 's ochtends begon mijn buik flink samen te trekken en ook in mijn rug voelde ik dit goed. Toen ik onder de douche ging gingen mijn krampen niet weg ook kwamen ze na een uur om het kwartier al vrij snel regelmatig om de 5 minuten.
    De middelste begon met het breken van de vliezen, duidelijker kan niet ;) Wel heb ik daar al voortijdig weeën met 30w gehad en veel voorweeën maar die waren allemaal best te doen
    de jongste begon ook met wat lichte weeën en toen ze echt pijn gingen doen vond ik het geen oefenweeën meer ;).

maar ja, weeën doen wel echt pijn hoor. In het begin zijn ze wel te doen maar hoe verder de ontstluiting vorderd hoe pijnlijker ze worden. Hoe pijn het doet? tsja... dat vergeet je ook zo weer dus dat kan ik niet echt zeggen... Maar ja, als je hoofdpijn hebt doet het ook pijn en als je misselijk bent had je liever hoofdpijn en andersom.

5. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb wel sinds 2 dagen last van mijn darmen en moest gisteren ook naar de wc, maar geen diaree en ja weeën doen zeer zeggen ze, heb ik gelezen, maar ja volgens mij is dat per persoon afhankelijk hoe je ermee omgaat. Wat is fijner weeën of dat je vliezen breken, bij dat laatste heb je meteen alles zo nat hahaha. Ook steeds meer last van harde buiken, konden ze vrijdag bij de controle ook voelen. Wachten het hier af, maar wel fijn om ook een reactie te krijgen van iemand die dan wel al " ervaring " heeft, al zijn alle reacties welkom hoor. ;)

6. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Poeh,

Wij zijn allebei even ver zwanger :D
    Ik heb ook last van harde buiken, heb ook het idee dat ze sinds 2 dagen wat harder worden. Vooral in de avond heb ik wat steken hier en daar onderin mijn buik en bovenbenen. Maar verder nog niets helaas...
    duurt lang he dat wachten op een seintje :p

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    bij mij was het niks geen voortekenen. werd smorgens wakker en stond op van wc en kwam de slijmprop plus me vliezen dus heel veel vocht eruit hihi. en vlak erna begonnen ook de weeen lekker makkelijk dus. wist het meteen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,986
    113
    Ik denk persoonlijk, ook al heb je een hoge pijngrens, dat je de weeen echt wel gaat herkennen hoor! Ik lig altijd 2/3 dagen plat of slik ibuprofen als ik ongesteld ben, maar weeen zijn zoveel heftiger! (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Ik ben ook bijna bij mijn uitgerekende datum, maar tel er voor de zekerheid toch 2 weken bij op omdat ik bij mijn eerste ook 2 week overtijd liep.

9. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Hey poeh,

ja voor ons ook de 1e en we vinden het heel spannend nu worden. We zijn ook erg nieuwsgierig.
    Maar de mijne mag iig nog een week wachten met komen, want wil graag thuis bevallen!
    Ik ben niet zo zeer bang voor de pijn, want pijn zal het doen haha. Ik ben meer bang hoe ik met die pijn om zal gaan, volgens mij word ik een naar kreng dan! Vooral naar mijn man toe.
    Ik hoop dat ik me in kan houden naar hem toe, heb nu al medelij met hem haha.

Laat je het weten als het begonnen is?

Liefs

10. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

@ pippeloentje: hee, leuk we zijn allebei even ver zwanger..:)
    gaat al opschieten he?

11. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ja spannend he, hoe voel je je? Alles al klaar? Ook je 1e?

12. Margriet

Margriet Lid

Apr 6, 2006
    82
    0
    0
    Bij mij begon het met diarree en overgeven. Ik was echt helemaal leeg! En toen kwamen de weeën. Ik dacht altijd van mezelf dat ik wel een hoge pijngrens heb, maar dit deed toch echt behoorlijk pijn hoor! Maar achteraf ben je het ook zo weer kwijt. Nog even volhouden en alvast succes met de bevalling!

13. fightforlove

ja ook mijn 1e..
    voel me opzich wel goed..af en toe een dag ertussen dat ik het helemaal zat ben en heel de dag kan slapen..
    alles is al klaar..
    ben dagen aan het aftellen maar dan gaat de tijd zo langzaam..
    en hoe voel jij je?

groetjes..

14. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Opzich wel goed, ben alleen erg stijf van het vele vocht wat ik vast hou. Dat is wel lastig zeg maar.
    Slapen, pff. Ik slaap vreselijk slecht, komt door de pijn in heupen bekken en het niet normaal meer kunnen draaien. Maar voel me meestal niet slecht daardoor.

15. fightforlove

ik hou ook veel vocht vast.. me vriend doet elke avond me voetjes masseren :) dat je slecht slaapt lijkt me wel irritant..ik slaap meestal wel redelijk..af en toe een nachtje ertussen dat ik niet lekker lig of last heb van me rug of maagzuur ga dan gewoon achter de laptop totdat me kwaaltjes weer wat minder zijn. ..heerlijk dat verlof..dan ga ik lekker overdag slapen..:)

16. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ja dat doe ik soms ook en iig lekker uitrusten overdag!
    Maar ach, het hoort er ook een beetje bij he!

17. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hey,

Ik ben 2 dagen overtijd bevallen. Ik had ook een goede zwangerschap tot de dag ervoor. Ik begon vocht vast te houden en bloed te verliezen. Ook begon ik te waggelen als een eend.

Om 10 voor 4 brak mijn vruchtwater en kwam ik direct in een weeënstorm. Nou, voelde het maar als ongesteld worden : S. Ik heb een hoge pijngrens en veel geduld. Dit vond ook de verloskundige. Ik had namelijk een stortbevalling van minder dan 5 uur. Ik heb de verloskundige gesmeekt te komen, want ik had pijn. Zij vond mij maar een zeur. Ze kwam toch maar en toen was ik al aan het persen.

Succes ermee. Ik mis het zwanger zijn wel een beetje en bevallen is ook prachtig.

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik vond de weeen een beetje vergelijkbaar met het gevoel dat je opeens heel erge darmkrampen krijgt (als je bijv. iets verkeerds gegeten hebt en je moet een grote boodschap;)),die krampen maar dan heftiger.
    Dat het zweet je uitbreekt en je het leven uit je weg voelt trekken.

Maar goed,dat is voor iedereen anders uiteraard,een vriendin van me vond de weeen "wel heftig,maar goed te doen".;)

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    spannend hoor.. ik moet nog 4 weken en 5 dagen, begin nu tog wel ongeduldig te worden!

20. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een boel reactie zeg wat leuk en sommige moeten nog even en sommige zijn er al bijna en zelfs een die net zover is als mij. Wel heel leuk om al die reactie's te lezen.

Heb hier niet zo'n goede nacht gehad. Last van mijn rug/ buik en hoofd en het brandend maagzuur word nu steeds erger. Haal het vanmiddag wel even weer in, ga dan wel even slapen.

Jullie houden dus ook vocht vast. Ik heb 's avonds 2x zulke dikke enkels, schrok er gisteravond weer van en moet ze dan echt even omhoog doen mijn voeten anders gaat het nog zeer doen ook.

Heb echt een goede zwangerschap gehad, maar gistermiddag zei ik voor het eerst dat ik het nu wel zat ben. Niks ten nadele van de kleine, want die kan er ook niks aan doen, maar nu ik echt die klachten ga krijgen heb ik zoiets kom maar kleintje het is goed.

Die misselijkheid heb ik wel gisteren en eergisteren gehad samen met last van mijn darmen (een beetje dun), maar tot nu toe nog niks en wachten het maar af.

Ga zo even wel wat boodschappen doen (is op loopafstand) en nou maar hopen dat dan niet bv. mijn vliezen breken, maar zo voelt het nog niet.

Doe het wel rustig aan nou en zorg voor voldoende rust, want wil straks wel goed uitgerust zijn als de kleine zich op wat voor manier zich aankondigt.

Het is idd. onze eerste, maar het geslacht weten we niet en willen we ook niet weten. Dat blijft totdat het geboren is een hele grote verassing.

Share This Page