eerste spuitjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sa1980, Oct 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

Apr 24, 2009
    430
    0
    0
    Morgen is het zover... dan moet mijn meisje haar eerste spuitjes halen...

Soms hoor ik dat kindjes er ziek van worden en soms merk je niks aan ze.
    Hoe was dit bij julle?

Wat ik me wel afvraag: ik hoor wel eens dat mensen eenparacetamol geven maar op de verpakking van de pcm staat vanaf 3 maanden en ze is nu pas 8 weken hoe deden jullie dit?

Bedankt.

2. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    och de eerste prikjes!! Voor de moeder moeilijker dan het kindje.
    Gelukkig merkte Anoeska er wienig van. Ze moest wel even huilen maar dat was zo over!
    Ik vond het zelf wel erg vervelend.

Over de paracetamol. Ik ben zelf geen type om het al te geven als het nog niet nodig is. Ik keek altijd na de prikken of ze een reactie gaf, gaf ze die dan kreeg ze een zetpil.
    Het klopt dat op de verpakking vanaf 3 maanden staat maar ik dacht dat je een zetpil door moet snijden en dan de helft mag geven. Vraag het voor de zekerheid even na op het cb.

Heel veel succes met de prikken!!

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    mijn dochter was wel wat ziekjes en had wat koorts maar niets dramatisch ik heb haar toen wel 1 paracetamol 60mg gegeven en voor de koorts heb ik haar toen alleen een rompertje en een truitje aangetrokken en n dun dekentje over de benen en veel met de wandelwagen in huis rondgelopen dat vond ze prettig..

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    en als je alleen 120mg hebt dan door de lange weg doormidden snijden hebben ze hier bij het cb gezegd toen

5. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter heeft in het ziekenhuis direct na de geboorte 6 zetpillen pcm per dag gehad. Het mag dus wel.

Maar ik zou er niet voor kiezen als het niet echt nodig is. Voor de inentingen kun je Tujababy geven van VSM. Mijn dochter ging fluitend door de spuiten heen hiermee.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden bij de apotheek zetpilletjes gehaald, voor het geval dat... Ik geloof 60 mg. We hebben ze niet nodig gehad. Ze heeft uren geslapen na de prik en verder weinig last gehad.
    Tijdens de prikken gaf ze bij de 1e niet eens een kik. De 2e was gemener.

7. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    Justin is behoorlijk ziek geweest van de eerste prikjes. Jengelig, niet lekker in zn vel en ook verhoging.
    Van het cb kreeg ik het advies om wel zetpilletjes in huis te halen en evt te geven als Justin echt niet lekker zou zijn. Moest dat wel de zetpil in de lengte door de helf snijden.

8. sa1980

sa1980 Actief lid

Apr 24, 2009
    430
    0
    0
    dank je wel! Ik heb ze inderdaad ook voor de zekerheid in huis gehaald maar ik was niet van plan om ze preventief te geven hoor.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan heeft gister zijn eerste spuitjes gehad.

De prik zelf viel wel mee. Hij moest 1 minuutje huilen ofzo. Later toen we hem in de wachtkamer aan gingen kleden huilde hij wel hard.

Gister sliep hij erg veel en dronk slecht.

Vandaag gaat drinken goed, maar hij huilt wel veel. Of het nou aan de spuitjes ligt weet ik niet, we zijn ook zijn slaapschema aan het veranderen dus daar kan het ook aan liggen.

Paracetamol hebben we wel in huis gehaald. Maar dan wel die voor baby. Tot nu toe heeft hij geen koorts gehad dus we hebben ze nog niet gebruikt.

Veel succes morgen

xxx

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Jinthe had gelukkig nergens last van,maar wat ik ook deed,was koude washandjes over de beentjes leggen,dat trekt een beetje de brand eruit,Jinthe vond dat heel fijn;)en idd paracetamol zetpil door de helft,maar doe dit alleen bij koorts,of als je merkt dat ze pijn heeft..

Sterkte morgen,meestal zijn de eerste prikjes voor de moeder erger als voor je kleine.ik huilde nog harder namelijk:)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben bij alle drie de kindjes geen last gehad met/bij/na de eerste vaccinatie (met latere ook eigenlijk nooit, maar 1x bij Ruben). Wel zijn wij bij de eerste twee pas met 5 maanden gestart en bij de derde met 6 maanden. Kan me voorstellen dat een kleiner/jonger lichaampje er toch weer anders op reageert.

12. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Sa1980: hoe is het gegaan met de spuitjes?

Share This Page