Hallo mij dochterje zat al ong 2 weken met een droge hoest, wat volgens de ha het nahoesten was van haar vorige verkoudheid van 4 weken geleden..nu ineens heeft ze een lopende neus sinds vanochtend en een verergerde hoest waarbij ze vastzittende slijm heeft..echt koorts heeft ze niet maar ben zo bang voor de mexicaanse griep zou dat kunnen?ik wil er niet eens aan denken.heb de ha gebeld maar meneer heeft vandaag vrij kan er pas morgen na toe..
Het zou kunnen, maar hoeft natuurlijk niet. Ik zou het gewoon goed in de gaten houden, en pas als ze koorts krijgt of benauwd is, contact opnemen met de huisarts. Mocht het wel de mexicaanse griep zijn, dan kan het ook mild verlopen.
Het zou kunnen, maar een kind kan 6 weken een hoest houden. Hopelijk valt het allemaal mee. wel sneu hoor, beterschap.
mijn zoontje hoest ook al heel de week vreselijk... inderdaad ook een vastzittende slijmerige hoest. maar hij is super vrolijk, en heeft geen koorts dus (nog?) niets aan de hand denk ik maar
ik werk in de kinderopvang, en volgens de GGD moet de koorts minimaal 38 graden zijn. daarnaast moet een kind het erg benauwd hebben (en dan niet door een verstopte neus) en erg suf zijn, dus niet meer alert reageren. zonder die klachten hoef je er niet bang voor te zijn!
Wij hebben eergister de huisarts gebeld omdat mn moeder zich niet lekker voelde, verhoging had en wij heel bang zijn voor die griep ivm onze kleine meid van 3 maanden maar die zei dat je dan echt moet denken an aan 1 stuk door hoesten, hoge koorts en dat je dan zo ong niet meer normaal uit je ogen kunt kijken. Er werd trouwens ook gezegt dat er heel veel andere dingen heersen. Liefs mij
ik dacht ook dat mijn zoontje de griep had loopneus hoesten koorts enz bleek hij een oorontsteking te hebben
mijn mannetje heeft het vorige week gehad, en die kreeg eerst koorts en later pas de hoest. hij was ook ineens heel suf. klinkt mij niet als de mg, maar elk kindje reageert natuurlijk anders. ik zou temp in de gaten houden, maar zonder koorts kan het haast geen mg zijn. beterschap!
Volgens mij heerst er wat onder de kleintjes. Mijn zoontjes beide vandaag 39.8 koorts. Mijn ene zoon zit onder de uitslag. En mijn andere zoon ademt heel snel. Gebeld uiteraard met de huisarts en werd verteld dat ze gewoon ziek zijn en geen m-griep hebben.
Mijn zoon hoest al langer dan 6 weken inm. heeft nu een kuur gekregen maar die slaat nog niet aan. Heeft verder geen verhonging gehad dus mex.griep is het niet volgens de HA. De kuur heeft hij gekregen omdat hij oververmoeid aan het raken is van het hoesten. 's nachts wel 4x wakker (en mama ook ) en overdag ook steeds hoesten...
indd. wat de anderen ook al zeiden koorts, droge hoest, suffig geen energie om te eten / drinken. En kindjes zijn heel snel verkouden en vatbaar daarvoor. Iris rolt hier ook van de ene verkoudheid in de andere, er heerst op het moment verschillende virussen. en ook droge hoest en dan weer slijm ophoesten enz. Gewoon goed in de gaten houden!