Zo toe aan... Parijs! Wie heeft er leuke tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mirro, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hey,

Op kort termijn wil ik even met mijn man een paar dagen naar Parijs.
    Beetje sightseeing, shoppen en vooral veel relaxen.
    Wie heeft er tips voor hotels, restaurantjes en andere leuke plekken in of dichtbij Parijs?

Alvast bedankt!

Mirro

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als ik naar Parijs ga, wil ik vooral het Louvre zien!
    Dat lijkt me echt supergaaf!

Maar het moet je interesse zijn natuurlijk. ;)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Koop in ieder geval een metrokaartje voor de dagen dat je er bent. Ideaal. Wij gingen dan sochtends bij het ontbijt kijken waar we heen wilden die dag, gingen er met de metro heen en vervolgens bekeken we het volgende doel.

Veel plezier in ieder geval, ik vind het fantastisch!

4. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Koop een ticket voor 1 of meer dagen voor de Batobus. Dit is een boot die vaart over de Seine met onderweg 8 stops. Je kunt dan zo vaak als je wilt op en af. Leuke vervanger voor de metro.

Ik vond het Louvre echt geweldig, maar daar moet je van houden.

Als je de tijd hebt gewoon lekker ergens een broodje en drinken halen en langs de Seine of in een park opeten, lekker relaxen. Heerlijk.

Heb nu alweer zin om ook weer te gaan.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    altijd heerlijk! Laatste keer was ik bij een vriend van me op bezoek, is dus frans en heeft daar appartementje. Vlakbij was er een groot park, en overdag waren er daar dus altijd veel mensen die van de zon genoten en gewoon aan het relaxen waren. Doen ze niet alleen in dat park. Dus: lekker naar een park op zoek gaan om te relaxen en mensen te kijken! Tijdschriftje mee, fototoestel mee, wat te eten mee.

Oja, en savonds langs de rivier. Altijd mooi en gezellig, ik heb er al heel wat mensen leren kennen.

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Als je een leuk budget hotel wil, dan raad ik Hotel Cantral aan, ligt lekker 'centraal' in een leuke, jonge wijk! Het is verder niet luxe, maar dan heb je meer te besteden om te shoppen :D Lekker ontbijten met croissants en koffie bij elk cafe en dan lekker het centrum in.
    De Notre Dam is zeker het bezoeken waard en de Champs Elysee is ook leuk om even overheen te slenteren.

Als je nog bij een leuke woonwinkel wilt kijken, dan is Habitat zo leuk! Zo jammer dat die niet meer in NL zitten!

Veel plezier enne, vergeet de Eifeltoren natuurlijk niet bij nacht te zien!

7. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

In de wijk Montmarte vind je veel leuke restaurantjes. Het Louvre is mooi. Musee Dórcay ook. En wat ik zelf geweldig vond, was Versailles! En winkelen natuurlijk aan de Champs Elysee.
    Tip: neem niet een of ander goedkoop hotelletje langs de snelweg: dat zijn doorgaans echt craphotels. Ga voor een leuk hotel in de binnenstad van Parijs.

8. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Idd de parken zijn fantastisch.
    Het Louvre vond ik zelf echt niets aan (Mona viel erg tegen in het echt :S) maar loop daar vandaan naar de Champs door het park, echt super!
    Ook de Sacre Coeur is helemaal te gek. Vooral bij zonsondergang is dit een heeeeel romantisch plekje :)

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Oh en L'hospital Anglais is erg leuk om een keer te zien. Erg indrukwekkend

10. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
  11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ooooh Parijs, zoooo romantisch! Wil direct teruggaan!

Ik vond één van de dingen die het meest de moeite waard waren, onszelf laten tekenen op Montmartre. Het is vrij prijzig maar we hebben een pràchtige tekening van ons tweetjes hier in de living hangen.

Uiteraard de Eifeltoren in het donker, heel mooi!

Het l'Ouvre is gewoon fantastisch maar ik had het handiger gevonden om echt op voorhand te plannen wat we zeker wilden zien want het is té groot om op één dag te bekijken en sommige dingen vonden wij ook niet zo interessant. We hebben toen nogal wat tijd verloren door te zoeken naar de, voor ons, interessante kunstwerken.

Op de Champs Elysées kan je lekker Italiaans en vrij goedkoop eten (voor zover je in Parijs goedkoop kan gaan eten...:$). En langs die chique winkels wandelen en er onbeschaamd binnen gaan snollen! (daar kan je dat tenminste, in bv. Antwerpen geraak je er zomaar niet binnen).

Veel plezier!

Deel Deze Pagina