ik was net op een kinderboerderij en daar stond een informatiebord dat je ook geen geiten, het stro en hun poep etc mag aanraken als je zwanger bent? ik had hier nog nooit van gehoord. das toch alleen met kattenpoep en rauw vlees? voor mij is het nog niet 100%zeker of ik zwanger ben maar ik wilde het de zwangere dames even mededelen. maar ik bedacht me net: zouden ze niet in de war zijn daar met q koorts?
Volgens mij heeft het te maken met Q-koorts inderdaad. Toxoplasmose is nog nooit aangetroffen bij geiten. Daarom mag je gewoon geitenkaas hebben, terwijl je met kaas van koeien moet oppassen of het wel van gepasteuriseerde melk is gemaakt.
zie ook http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/205921-kinderboerderij.html staat wel een interessante link in, ik wist het ook niet
inlove en trees@ artikel gelezen. goh wist het echt niet. . nou ja mocht blijken dat ik dalijk inderdaad zwanger ben blijf ik er maar vandaan. heb voor de zekerheid ook vandaag maar geen geit of schaap geaaid. bedankt!
Spannend zeg, wanneer is je nod? Nu maar hopen dat je voorlopig ver uit de buurt van geiten moet blijven