Hondenbelasting controle aan de deur?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik kreeg vanmiddag een meneer aan de deur van de hondenbelasting controle, die vroeg of ik een hond had. Nee, ik heb geen hond, waarop de meneer zei: oke tot ziens!

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja wordt wel gedaan in bepaalde gemeentes. Ik heb het wel meer gehoord

3. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, dat is af en toe opeens dat ze daar op controleren! Hier nog nooit 1 aan de deur gehad. Ik heb de eerste paar jaren geen hondenbelasting betaald, omdat ik het gewoon grote onzin vindt. Puur het spekken van de gemeentepot! Maarja, als ze komen controleren en er hangt een bordje naast de deur met "Hier waak ik", tja dan kan ik moeilijk zeggen dat ik geen hond heb! Ik betaal nu dus netjes elk jaar hondenbelasting!

Hier hoor ik ook dat ze in bepaalde tijden van het jaar daar gewoon op controleren. Niks geks dus!!

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh oke dat wist ik niet? Maar wat willen ze hiermee bereiken? Want wat als ik nou had gezegd dat ik geen hond had, maar er stiekem wel een had?

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    De meeste gemeentes hebben dit officieel wel maar geen kip die het controleert (behalve bij jullie dus ;))
    Ik denk dat ze pas gaan controleren wanneer ze in geld nood komen ;)

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

is hier al meer dan 15 jaar zo

ze vragen ook vaak aan de buren na of jij een hond hebt.

veel mensen betalen geen hondenbelasting terwijl ze wel een hond hebben, en als ze daar dan achterkomen krijg je een hele dikke vette boete. ken genoeg mensen die zo'n boete hebben gekregen..

ze bellen bijv aan en horen een hond blaffen, maar op jou adres staat geen hond geregistreerd, dan krijg je dus een boete

ik heb onze hond dan ook direct de 1e dag aangemeld bij de gemeente. ook als je hond bijv overlijd moet je bij de gemeente een verklaring laten zien en ondertekenen dat je hond dood is zodat de belasting stopt.

dit is een hele grote pot voor de gemeente per jaar.. als je 1 hond hebt betaal je in veel gemeentes al gauw zo'n 70 euro per jaar aan hondenbelasting.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, dan hadden ze gewoon weg gelopen! Maar ik denk dat er in de meeste gevallen als er wel een hond in huis is, dat tochg wel zien, want ik denk dat een hoop honden mee lopen naar de deur!! Die van mij tenminste wel!!

8. Lovelyroses

22 mei 2011
    63
    0
    0
    Geen werk..
    Limburg
    Ik heb een hond, maar betaal geen honden belasting. Eerst wel altijd netjes gedaan, maar nu niet meer.. Vind het onzin mensen wat katjes hebben hoeven ook geen kattenbelasting te betalen. Dus of allemaal wel of allemaal niet.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ook controle gehad, vorig jaar voor t eerst.
    Onze hond is 3 en we hebben dus ook nooit dit aanegeven bij de gemeente.
    Vette boete valt opzicht mee, die bedraagd wat het per jaar kost.
    Dus je moet dan gewoon ipv 1x, 2x het bedrag betalen.

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hmm ja dat is natuurlijk ook wel weer zo. Wist echt niet dat dit bestond! Weer wat geleerd ;)

11. SeaShell

wij hebben een chihuahua die last van straatvrees heeft en dus nooit buitenkomt, en toch betalen we het, bang om een boete te krijgen

ze komen hier ieder jaar aan de deur, en onze hond blaft altijd als de bel gaat + iedereen in de buurt weet dat we een hond hebben

vind het idd belachelijk dat er alleen hondenbelasting bestaat en geen kattenbelasting. veel katten zijn ook dagelijks buiten en poepen overal ( de katten van de buren laten geregeld drollen op straat/in de tuin) terwijl hondenbezitters de poep in een poepzakje op moeten ruimen

12. SeaShell

hier ken ik iemand die 5 jaar moest betalen omdat ze de hond 5 jaar oud schatte en dus voor al die jaren moesten betalen.. diegene was ruim 400 euro lichter :$

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Echt waar?!?
    Hier vroegen ze niet naar de leeftijd, alleen hoorde ze dus de hond blaffen en ja, dan kun je niks meer ontkennen he.
    Zijn niet eens binnen geweest joh.

14. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons komen ze ook gewoon doodleuk achterom het huis om te kijken en komen daarna aan de deur. Was bij de buren wel grappig, heeft u een hond? Nee, zei de buurman en op dat moment begon het kreng nog te blaffen ook. Maakte er nog van dat het een logeetje was. 2 maanden later, weer dezelfde man bij dezelfde buren, heeft u een hond? Nee hoor en toen kwam zijn dochtertje net aanlopen met zijn hond. En dat is nog steeds niet uw hond? Vroeg meneer. Nee zei de man waarop dochtertje verontwaardigd reageerde met de onvergetelijke woorden: Oh papa jij mag niet liegen want dat mag ik ook niet. Dit is wel ons hondje hoor meneer. Gevolg een boete. Ik lag echt in een deuk.

15. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik weet niet hoeveel het bij jullie kost, maar voor onze hond, kruizing benner sennen 110 euro per jaar. Onze andere hond, asbaknogwat kleiner iig, betaalden wij 89 voor haar. Als je dat keer 2 of 3 moet doen heb je een aardige boete.

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik betaal het ook niet. Idd zoals voorgangers als meldde; mensen met katten hoeven ook niks te betalen. De katten hier uit de buurt maken meer gebruik van de straat dan mijn hond.

Mijn ouders hebben nu al 30 jaar een hond (niet dezelfde natuurlijk hihi) en hebben het nog nooit betaald. Ook nog nooit iemand aan de deur geweest.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij betalen ook hondenbelasting.
    Maar ik vindt het grote onzin.
    Ik vraag me af en toe ook af waarom mensen die katten hebben geen kattenbelasting hoeven te betalen.
    Die beestjes lopen overal rond en poepen net zo goed alles onder, ik zie regelmatig kattenpoep op de stoep liggen.
    Ik neem altijd netjes een zakje mee of ze poept op het uitlaatveldje.
    Daar hoeven ze het niet voor te doen want het wordt maar heel af en toe schoongemaakt.
    Bij ons zijn ook nog nooit aan de deur geweest, en we hebben onze hond al 7 jaar.

18. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Wij hebben ook 2 honden. Betaal maar voor 1 hond hondenbelasting. En weiger ook de stront op te ruimen!! Betaal dat niet voor niets. Ze zijn nog nooit op controle geweest..bij me schoonouders wel die wonen 1 straat verderop. maar die betalen ook mar voor 1 honden.
    Ik vind het dikke onzin, we kregen poosje terug een brief waarin stond dat het voor de gemeente is om leuke dingen te organiseren. Zou spontaan niks meer betalen!!

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben maar 1 hond. Hier betaal je standaard 76,44....voor een 2e hond dan ineens nog eens 114 extra, dat vind ik dan weer absurd.
    Waarom niet voor elke hond evenveel denk ik dan

20. SeaShell

ja , serieus :$

daarom betalen wij wel voor onze hond, ook al is het praktisch gezien net een uit de kluiten gewassen hamster die nooit buitenkomt :D

maar wil de boetes niet riskeren, ook al vind ik het belachelijk!

voor een 1e hond betaal je hier bijv 60 euro en voor elke volgende hond het dubbele :$ echt belachelijk duur, vooral als je hond nooit buitenkomt

Deel Deze Pagina