Hoi, Mijn dochtertje moet soms echt huilen als we haar verschonen bij een poepluier. Dat is niet altijd zo geweest. Maar sinds ze ook steeds sterker wordt ligt ze dan steeds heen en weer en op en neer te bewegen met haar billen en moet ik haar bijna in de houtgreep nemen bij wijze van spreke, om het echt goed schoon te krijgen en te checken of haar vagina wel schoon is. Vind dat zo zielig voor haar! Heeft iemand ooit zelf billendoekjes gebruikt? Wij hebben die van de AH. Zal het soms prikken als je die doekjes bij de vagina gebruikt? Weet iemand of er andere mogelijkheden zijn? Of heeft iemand tips?
Of de doekjes irriteren heb je zelf snel getest! Toch? Sensitive doekjes misschien? Of een washandje met water. Maar de ontlasting kan ook gaan irriteren en het schoonmaken dus onprettig aanvoelen, ook de herinnering als het een keer pijn heeft gedaan met bijv luieruitslag kan je kindje hebben gekoppeld aan een poepbroek. Afleiden met elke keer iets anders in de hand, een liedje zingen en elke keer als het liedje klaar is ook klaar zijn met billen vegen.
Misschien sensitive doekjes? En afleiden werkte hier ook altijd het beste! Geef haar maar wat in de hand, wel telkens wat anders. Boekjes, plastic bekers, thermometer, lege verpakking billendoekjes etc etc etc (de simpelste dingen werken altijd het meest effectief!) Succes, ook voor je kleine meis!
Oh onze meid heeft dat soms ook ze is ook al heel sterk en moet haar dan ook in een houdgreep nemen. Afleiden werkt niet. Maar ze gooit haar billen omhoog en opzij en soms is het zo'n strijd om weer een luier om te krijgen dat ik mijn man vraag haar "aan de voorkant" bezig te houden, als hij thuis is... Een speentje helpt wel om haar rustiger te krijgen. Hier weet ik wel wat het is: luieruitslag. Vandaag bloedde het zelfs een beetje ik merk aan haar reactie dat het gewoon pijn doet bij het afvegen. Ik ga ook maar overstappen van billendoekjes...
Mara heeft het pas een tijdje gehad. Ik kreeg haar niet afgeleid zodat ze bleef liggen. Dan maar staand verschonen, ging ook goed. De laatste paar dagen wil ze weer wel blijven liggen (met een klein Intertoys reclame foldertje om te bekijken). Hier gebruiken we al vanaf haar geboorte de sensitive doekjes. Ik weer niet waarom ze niet meer wilde liggen. Misschien haar grenzen opzoeken?
Misschien een troost....het gaat over!! Het was hier vaak ook een drama/strijd. Maar de volhouder wint! Sterkte.
Ik zou washandjes met lauw-warm water gebruiken. Of sensitive doekjes. Wij zijn erg tevreden met etos sensitive doekjes. Sinds ons zoontje een keer zo'n geïrriteerde billetjes had zijn we ook gestopt met Sudocreme op aanraden van de arts. We gebruiken nu alleen nog maar Daro-zinkzalf. Ons zoontje lag gewoon helemaal te rillen van de pijn. Die durfde zich niet meer te bewegen tijdens het verschonen.
Hier is elke luier verschoning een drama soms gaat het beter. Als hij een koekje krijgt gaat het wel goed. Dus bij de poep luiers een koekje en anders zijn tandenborstel werkt ook wel groetjes kim ps misschien wel de moeite waard om het te proberen weet je gelijk zeker dat ze er "gewoon" geen zin in heeft
Wij hebben ook die van ah sensetief of zo van 1,80... Ons zoontje wilt ook niet liggen dus we hebben en doen hem nu staant ook als heeft die gepoept en dan trekken we heel zachtjes aan ze armpje en dan bukt die en dan kunnen we er beter bij om het poep eraf te halen... Misschien ook een idee.. ze kan ook uitslag hebben bij de billetjes dus zou ff goed kijken... En als dat zo is goed insmeren en zorgen dat je sensitief doekjes gebruik daar zit geen alchol in of parfum...