weekgeld

Discussie in 'De lounge' gestart door mowie, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xEsther

xEsther Actief lid

19 feb 2012
    172
    0
    0
    Wij geven alleen aan boodschappen per week €80 uit, we hebben het ook een tijd met €60 gedaan.

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij willen voor 50 euro per week eten/drinken.
    Deze week hebben we boodschappen gedaan voor 37,47 en ik was best trots op mezelf :D

3. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Mijn streven was 50 euro per week incl luiers en verzorgingsproducten.
    Dit was in januari, maar merkte dat ik dat niet redde. Ik heb toen vast een paar keer 2 a 4 pakken pampers aangeschaft per week omdat die dan in de aan aanbieding waren, en vast ingeslagen voor onze baby ook.
    Nu is zoontje zo goed als zindelijk overdag dus alleen een luier met middagslaapje en snachts. Wij komen gemiddeld per week ongeveer op 60 a 65 EURo uit en dat is dan incl luiers en verzorgingsproducten.
    Oh en wij zijn een gezin met 2 volwassenen en zoontje van 2.

4. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij hebben een budget van 500 per maand voor eten (incl. luiers). Wij eten al het dierlijke biologisch.
    We zijn zo'n 80 euro per week kwijt, soms wat meer als we een aantal luxere maaltijden op tafel willen zetten. Het geld dat overblijft gaat in de pot. Soms hebben we 5 weken in de maand zitten en blijft er niet echt iets over.

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij hebben een groot spaar doel en sinds januari werk ik ook met een budget
    Ik maak het schema per 4 weken
    Voor boodschappen 400
    Extra zaken kadootjes en tanken 300

Maar januari gingen we er met 150 overheen
    Deze maand duurt nog een week en komt wel uit.

Gezin met 3 Kids 5, 4 en 1.
    Ik zet het budget op een aparte rekening en pin daar vanaf.

6. mowie

mowie Lid

3 feb 2007
    47
    0
    6
    Bedankt voor alle reacties..ik lees alles nog even rustig door...Had zelf al ongeveer een budget van 100/120,00 in gedachten....Moet te doen zijn dus.Vrijdag maar eens contant pinnen en het gewoon uit proberen...Wij merken de laatste tijd toch dat met al dat gepin het overzicht een beetje kwijt is....

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48

Ja dat is wel verstandig geeft meer overzicht en je bent je bewust van wat je nog kunt uitgeven.
    Ik kocht veel impulsief en uiteindelijk ging het ten koste van wat we konden sparen en de spaarrekening werd aangebroken...

8. mowie

mowie Lid

3 feb 2007
    47
    0
    6
    Dat is het dus precies wat jij zegt ;)Soms vliegt het de deur uit en denk je "waar is het allemaal gebleven"...Vandaar dat het vanaf nu maar eens anders moet ;)

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48

Ja het is vreselijk
    Wij sparen nu 40 per kind per maand en moeten eind dit jaar 14.000 gespaard hebben en echt dat ging op een beetje sparen na allemaal op.
    Maar een budget motiveerd enorm en ons doel ook natuurlijk.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Wij hebben 500 per maand voor boodschappen gepland, cadeautjes, drogisterij. Maar dit lukt mij eigenlijk nooit... Ja als ik goed oplet wat ik koop en bepaalde producten laat of goedkoper neem.

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij geven alleen aan de boodschappen €100 per week uit.
    Twee kinderen nog in de luiers.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij geven 60 euro per week uit aan boodschappen, gemiddeld. Als er vlees in de aanbieding is dan haal ik iets extra en vries ik dit in. De week erop hoef ik dan minder te halen.
    Onze zoon heeft alleen s nachts nog een luier om dus dit kost me nog geen 10 euro per maand. Douche spul/wasmiddel haal ik bij de action en zit in het week budget.
    Ik tank 1 keer per maand in België en rookwaar haal ik dan ook meteen daar. Per maand zitten we dan rond de 370,- maar ik reken altijd 400,-

13. mowie

mowie Lid

3 feb 2007
    47
    0
    6
    Dat is heel netjes!Ook met 3 kinderen??Hier zit ook een Action in de buurt...dat is ook wel een goed idee om douchespul enzo daar weg te halen en dan direct goed inslaan voor de maand :)

14. susy26

susy26 Niet meer actief

ik ga te vaak naar de winkel denk ik wat ook niet goed is. vorige week ook , dinsdag 10 euro , woensdag weer 30, donderdag en vrijdag weer 10 euro. denk dat je 1 x p week alles in een keer haalt goedkoper uit bent denk ik , weet het ook niet , maar is proberen..

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    1 keer per week boodschappen doen (met een lijstje!) En dat lijstje maken aan de hand van een weekmenu (eventueel op basis van de aanbiedingen)

Shampoo en douchespul halen we bij de DM drogerie in Duitsland. Eigen merk shampoo/cremespoeling/douchegel kost daar 55-65 cent per fles. In plaats van 1 fles andrelon kan ik daar dus 5 flessen halen. Ook haarverf is daar veel goedkoper (kruidvat 17 euro per pakje en daar voor precies hetzelfde 3,45).

Scheelt voor ons wel dat het een klein half uurtje rijden is naar Meppen.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Nee we zijn met z'n 3e. Mn man, zoontje en ik.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ja dat scheelt heel erg. Voorheen deed ik ook dag-boodschappen maar je bent dan snel 20 euro per dag kwijt. Je pakt snel even iets extra's en dan tikt het natuurlijk snel aan als je dit dagelijks doen.

In de week boodschappen heb je hier geen last van. Ik ga tussendoor zelden tot nooit meer naar de winkel. Daarnaast scheelt het ook dat wij eigenlijk nooit snoepgoed, snacks of frisdrank in huis hebben. Dit scheelt ook in de kosten. Als ik van te voren weet dat we bezoek hebben dan haal ik wel iets extra in huis, maar wij eten en drinken het niet dus waarom dan in huis halen.

18. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik blijf het bijzonder vinden dat mensen rond komen van 50-60 euro incl luiers en/of voeding. Ik red het zonder dat niet eens... Ik probeer nu binnen de 100 te blijven, en dat lukt net. We gebruiken maar van een paar dingen merk producten, en doen oa boodschappen bij de Lidl.. En dan heb ik nog niet eens over alles wat er daarnaast bij komt. Deze maand had ik 200 euro, maar heb al weer 100 euro bij moeten storten... En dit is zonder diesel voor de auto!! (wel brommertje, maar dat is niet zo veel)

19. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    De lidl is duurder dan je denkt. Ik ben juist bij de normale supermarkten goedkoper uit dan bij de lidl.

20. mowie

mowie Lid

3 feb 2007
    47
    0
    6

Dat is hier ook wel het grootste "probleem".Er zit vlakbij hier een buurtsuper...heel makkelijk als je iets vergeet.Maar ook heel fout als je (lekkere)trek hebt..Wij hebben die kleine bedragen eens bij elkaar opgetelt en dat was een heel groot bedrag geworden:$ Echt heel zonde van het geld,want nodig is het dan niet

Deel Deze Pagina