Hoi dames, Ons kleintje wordt in december verwacht. Ivm onze volgende zomervakantie: is het 'doenbaar' om met een kleintje een all in vakantie te boeken? Dan denk ik zowel aan een vliegreis van een uur of 4 + een week ter plaatse. Heb je daar als ouders iets aan/heeft je baby daar iets aan? Ik hoor graag jullie ervaringen
ligt geheel aan je kindje. Het ene kindje slaapt met 7 maanden 2x een half uurtje op 'n dag. En het andere kindje doet bijv. 3x 2u slapen (of meer) hier weekje op vakantie geweest toen baby 4,5 maand was. waren erg aan huis gebonden omdat we een enorm slaapkopje hebben. Ondanks dat.. vonden we het toch een lekkere vakantie. Nu hopen we over een maandje weer op vakantie te gaan een weekje. En dan kunnen we ws. wel wat meer gaan doen.
Ligt helemaal aan je kind, maar dat weet je dus nog niet. Zou persoonlijk nooit boeken voor de geboorte, maar dat moet je natuurlijk zelf weten . Wij zijn met een half jaar geweest (2uur vliegen, halfpension) en dat was heerlijk. Maar ze was een makkelijke baby, anders had ik het minder snel gedaan.
WIj zijn naar Tenerife geweest toen dochter 8 maanden was. Ging prima. Ze sliep wel weinig daar. We hebben een paar keer geprobeerd om haar op de hotelkamer in het bedje te laten slapen, maar dat lukte niet. Dus telkens als ze moe was, ging we even wandelen, en dan viel ze wel in de wandelwagen in slaap. maar ze heeft daar wel weinig geslapen. Vroeg wakker, en kleine slaapjes overdag. Toch was het wel fijn. We hebben veel gewandeld, en lekker met haar in het zwembad gespeeld.
Wij gaan over een weekje op vakantie, 1,5 week all-in naar Griekenland. Onze dochter is dan 8 maanden oud. Wij hebben bewust gewacht totdat ze geboren was en enkele maanden oud was, voordat we boekten. We wilden graag zien hoe het kindje is, voordat we onze bestemming uitkozen (nederland of buitenland). Nu is onze dochter echt heel makkelijk en durfden wij het best aan om te gaan vliegen (al vliegen we bewust niet verder dan binnen europa, lang vliegen en tijdverschil leek ons een uitdaging met zo'n kleintje). We hebben wel bewust een familiekamer geboekt, met een aparte slaapkamer voor onze dochter. Ook wilden we per se wifi op de kamer, omdat we daar nu waarschijnlijk meer zullen zitten. Over een week of 2 kunnen we dus meer zeggen hoe het echt bevalt, maar we hebben er in ieder geval erg veel zin in.
Dat ligt aan je kindje. Ik zou sowieso wachten met boeken tot je kindje een maand of 3 is. Dan heb je wel een beetje een idee hoe je kindje is.
Wij hebben ze ook al vanaf een half jaar oud mee op vakantie genomen. Wel airco enzo, dat ze niet van de hitte wakker lagen en verder gewoon het ritme van thuis aangehouden. We hadden een appartement op de begane grond, konden zo vanaf ons terras naar het zwembad lopen, zat 10 meter tussen ofzo.Makkelijk, want dan kun je tijdens slaapjes even zwemmen met zicht op je kamer. We hadden een draagzak mee, heel handig voor op het vliegveld en met wandelen. Kortom, ik vond het leuke vakanties en de kinderen vonden het ook wel prima, natuurlijk hebben ze zelf weinig aan zo'n vakantie, maar ach, al met al geniet je toch even van je gezinnetje, lekker weer, strand etc.
Ik lees vaak dat ligt aan je kindje maar weet je zelfs na de geboorte weet je het niet, ik lees nog vaker namelijk onze "door slaper slaapt niet meer door" wie kan me vertellen dat dit een fase is " zeg me dat dit weer overgaat " waar is mijn lieve vrolijke baby gebleven " Baby's gaan dus echt vaak een fase is en hoe ze op die fase reageren weet je simpelweg Wij zijn 2 keer met een baby van 7 en 8 maanden, wij nemen het zoals het komt en gaan mee in het ritme dat de baby op dat moment heeft, wouden we de stad even in maakten we de baby slaap klaar en namen ze mee in de draagdoek zodat ze eventueel konden slapen en tegen 21.00 uur konden ze dan met een lekker flesje lekker op bed liggen.
Klopt, maar ik bekijk het ook medisch gezien, daar heb jij ook mee te maken gehad. Dat weet je niet van tevoren. Bij ons was het reflux en uiteindelijk een sonde, ik zag het niet zitten om daarmee Nederland uit te gaan. Rond de 3 maanden weet je qua gezondheid (en ook wel karakter) wel zo'n beetje hoe je kindje is. En dan kan er natuurlijk altijd wel wat gebeuren, maar daar moet je dan maar niet vanuit gaan.
Dat klopt qua gezondheid weet je het inderdaad niet, en in ons geval zou bij de vierde de vakantie niet doorgegaan zijn als we al geboekt hadden omdat hij de eerste twee jaar niet in teveel publiekelijke ruimtes mag komen en zwembaden en peuterspeelzalen zijn not done. Dus een camping waarin je dingen kunt ondernemen en dagjes uit kunt en een badje voor de tent kunt zetten is dan weer beter. Dus daar heb je inderdaad wel gelijk in dat je qua gezondheid al vaak wel weet
Hier op vakantie geweest toen de oudste 7 maanden (in de winter) was naar een canarisch eiland ging heel goed, zowel de reis als de vakantie (in een appartement, en huurauto, konden we zelf koken en het eiland verkennen enzo, wij zijn geen all inclusive fans) En we zijn afgelopen jaar met een 8 maanden oude baby (en 3 jarige) ook weer naar een vakantie villa geweest (met huur auto), in griekenland, ook wel 3,5 u vliegen, maar dat ging ook weer prima. De activiteiten plannen we altijd zo dat de baby een keer een slaapje in het vakantiehuis kunnen doen. Maar de kindjes hebben ook wel in de buggy of in de auto geslapen. Vaak gingen we ergens lekker uit lunchen en savonds eten we dan in het vakantiehuis. Beide keren pas geboekt toen de kindjes een maand of 2/3 waren. Bij de oudste had ik een hele zware bevalling met hele rottige nasleep, ik was blij dat we de vakantie niet al vast hadden staan. En wat andere ook al sturen, als je kind reflux of een ander probleem blijkt te hebben dan wil je niet al vast zitten aan een (dure) vakantie. Tevens zie je het misschien helemaal niet zitten om met een baby zo'n vakantie naar een warme (verre) bestemming te maken.
Wij gingen ook al toen ze nog geen 4 maanden was. Was echt supermakkelijk. Ze sliep nog overal, in de wagen, in de draagdoek, campingbedje aan het zwembad. Ik zou je wel aanraden iets te zoeken met een appartement, dus dat je niet ook naar bed moet als je je kindje te slapen neerleg. Baby in de slaapkamer, dan kun je zelf nog in de 'woonkamer' zitten of op je terras. Bv villa tagoro, mooie appartementen, maar wel all inclusive. We hebben ook een keer in een (grote) hotelkamer gezeten, maar dat was echt niet handig.
Hier altijd gewoon gegaan en ze slapen overal ga niet thuis blijven voor een slaapje op vakantie dan slapen zr maar in de kinderwagen of auto Afgelopen zomer met 4 kids van 9,7,5 en 15 maanden naar Marokko gegaan met de auto ging prima daar een weekje gaan toeren met de auto ging ook prima Vaak gingen we rond 22 u nog rondje boulevard doen dan sliep de jongste gewoon in de wagen als we terug kwamen legde ik hem over Vakantie is vakantie daar maak ik me niet druk om slaaptijdem etc Overigens heb ik best makkelijke kinderen
Wij hebben onze jongste met 7/8 maanden meegenomen naar een all in resort in Lara. Is toen prima bevallen!!! Wij zijn echter niet in het hoogseizoen (op z'n warmst daar) geweest. De temperaturen waren een aangename 30-35 graden. Ze sliep destijds nog 2x 1,5 uur ongeveer. In de ochtend deed ze dit in de wagen onder de parasol of in zo'n loungecabin aan het zwembad. 's Middags gingen we met haar terug naar onze suite. Daar sliep ze dan heerlijk in bed. Wij zaten dan op ons terras/balkon. Soms ging vriendlief een uurtje sporten of ik een uurtje baantjes trekken in het zwembad. Daarin wisselde we elkaar af. Als ze dan wakker werd gingen we iig nog even zwemmen, daarna nog even naar een speeltuintje en dan douchen en klaar maken voor het eten. Wij vonden het heerlijk en ideaal. Maar zoals gezegd hier, dit ligt volledig aan het ritme van je kleintje.
Wij waren met onze dreumes naar Griekenland kos. All in en allemaal kleine zwembaden direct aan je kamer (is een beetje opgezet als als bungalow park met huisjes en niet een groot hotel) wij konden aan het zwembad zitten terwijl we 3 stappen van onze kamer waren. Dat vond ik echt ideaal. Hoe het verder is om met een baby van die leeftijd te vliegen enzo weet ik niet. Het eerste jaar waren kwamen we niet verder dan centerparcs
Hier was onze jongste 5 maanden toen we all in naar het buitenland gingen, en ik vond het ideaal. Overdag en S'avonds sliep hij gewoon in de wandelwagen tot wij naar de kamer gingen. Nu hadden wij (met geluk) wel een makkelijke baby, maar al geboekt voor de geboorte.