Ontregeld?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Pookie, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Vorige maand had ik sterk het gevoel zwanger te zijn. (Dit was uiteindelijk niet zo.)
    Zie topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=39591
    Ik heb toen de laatste 4 pilletjes weggegooid. Ik ben toen vergeten om na 7 dagen weer te beginnen, ik heb toen een stopweek van 9 dagen gehad.
    Nu ben ik in week 2 van mijn strip en ik voel nu de welbekende 'ongikwaaltjes' nu al! :rolleyes:

Hoe kan het dat mijn lichaam zo ontregeld is? Voor de vorige maand is er nooit wat aan de hand geweest. Ik slik de pil al 7 jaar.
    Heeft 1 van jullie hier misschien ook wel eens last van? Of heeft iemand een idee waardoor het zou kunnen komen?
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Pookie

2. Engeloogje

5 apr 2007
    15
    0
    0
    Manegemedewerker
    Assen
    Je bent uit het ritme....
    Dit heb ik ook gehad. Je lichaam blijft het oude ritme volgen het is een beetje in de war.
    Tip: strip afmaken! Je bent nu toch niet ongesteld? Misschien eerst afwachten of dat zo blijft...

3. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord Engeloogje. Ik kan me voorstellen dat mijn lichaam deze maand in de war is omdat ik later ben begonnen en eerder ben gestopt met de pil.
    Ik vraag me dan alleen af hoe het kan dat ik de vorige maand dan opeens die kwaaltjes kreeg die ik beschrijf in het andere topic. Toen was er namelijk nog niets aan de hand. Ik nam de pil gewoon netjes elke avond en ik had ook altijd een stopweek van 7 dagen.

4. Engeloogje

5 apr 2007
    15
    0
    0
    Manegemedewerker
    Assen
    Ik heb het allemaal gelezen....

Bij mij was dit ook zo (beetje nerveus geweest omdat het nou niet de perfecte timing was) Ik slikte al jaren microgynon 30. Dat is een lichte pil.
    Ik ben na een aantal maanden maar naar de huisarts gegaan. Hij zei dat ik een lichtere pil moest. Lovette 20 mg.
    Het licht aan de hormonen in de pil. Ik persoonlijk ben daar heeeeeeel gevoelig voor. Na 3 maanden met mijn nieuwe pil gaat alles prima, alleen weer veel meer pijn tijdens ongi week.

De hormonen in de pil hebben niks te maken met zwanger kunnen raken of niet. Deze regelen alleen je cyclus en hoe zwaar je ongesteld bent.
    Er zitten andere stoffen in je pil en die beschermen je tegen zwangerschap. Die zijn in iedere pil hetzelfde dus daar kan het nooit aan liggen.

Conclusie: Ga even naar je huisarts.

Ik weet natuurlijk niet zeker of jij dit ook hebt maar lijkt er wel op.

Welke pil slik je?

5. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Bedankt weer voor je antwoord. ;)
    Als ik het goed begrijp kan je dus last krijgen van de hormonen in de pil?

Ik slik al bijna 7 jaar dezelfde pil: Mercilon. Dit schijnt ook een lichte variant te zijn.
    Ik had eerst Microgynon. Die heb ik denk ik een half jaar geslikt, misschien nog wel korter. Ik werd ongelooflijk misselijk van de Microgynon. Naar de HA geweest en die schreef mij Mercilon voor.

6. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Het wordt alleen maar erger:
    Mijn rug doet vreselijk zeer, mijn borsten doen weer pijn en zijn gezwollen... En ik moet nog anderhalve week de pil!
    Het is gewoon weer hetzelfde als vorige maand. :(

7. Engeloogje

5 apr 2007
    15
    0
    0
    Manegemedewerker
    Assen
    Verdorie zeg......

Tja ik heb even gekeken naar mercilon en die is idd ook heel licht. Ik stel voor dat je echt een afspraak maakt met de huisarts! Gewoon bellen en heen.

Gelijk checken of de pil op deze manier wel goed beschermd. Dit is ook niks. En kijk als de arts zegt dat het wat anders is kan je altijd testen of aan hem om een bloedtest vragen. Dan weet je het heel zeker!

Ik ben toen ook gegaan. Op een gegeven moment ga je zo gissen.
    Als je gaat laat me even weten hoe het ging....Ik ben nu wel benieuwd.... :)

8. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Wat kan de huisarts er aan doen? Een nog lichtere pil voorschrijven?
    Ik vind het zo vreemd dat dit na bijna 7 jaar de kop opsteekt. Mijn lichaam zou nu juist wel aan gewend moeten raken aan deze hormonen. Soms doet het lichaam maar rare dingen... :rolleyes:

Ik ben niet zo'n 'huisartsganger', dus misschien wacht ik eerst mijn ongi nog even af. Alhoewel, dat heeft trouwens ook weinig nut, omdat je met de pil alsnog elke maand een onttrekkingsbloeding krijgt terwijl je toch zwanger kan zijn...
    Hmmm, dilemma.

9. Engeloogje

5 apr 2007
    15
    0
    0
    Manegemedewerker
    Assen
    Ik snap dat je niet graag naar de huisarts gaat! Ik kom er ook praktisch nooit onder het mom van "gaat vanzelf weer weg" maar je weet nu ook niet zeker of de pil goed zijn werk doet.....

Je kunt ook even bellen naar het telefonisch spreekuur. Dan hoef je niet weg en is meestal zo klaar. Gewoon voor de zekerheid.

Je kan ook gewoon testen. Moet je alleen doen als je niet vloeit. Pil heeft geen invloed op de test....

10. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Het telefonisch spreekuur is wel een goed idee ja, dank je wel!
    Ik heb al getest (zie vorige topic). Negatief.
    Maar nu las ik ook alweer verhalen van vrouwen die pas na 8 weken positief testen, dus... Dat brengt inderdaad weer twijfel. En stel er zou wel 'wat zitten' dan ben ik 6 weken ongeveer.
    Pff, toch maar even bellen denk ik, haha!

11. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik ga deze week weer testen. Ik heb ze weer besteld via internet.

12. Engeloogje

5 apr 2007
    15
    0
    0
    Manegemedewerker
    Assen
    Ja dat kan!
    (zonder je extra nerveus te willen maken)
    Mijn moeder wist het van mij pas na 12 weken. Het kan....Het is wel vervelend voor je hoor....man....beetje duidelijkheid is ook geen overbodige luxe.
    Hopen dat je snel weet hoe de vork in steel zit.

13. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Hey Engeloogje,

geeft niks hoor. Je maakt me er niet nerveus mee. ;) Zou het denk ik juist wel leuk vinden ondanks de vreselijk slechte timing.
    Ik hou je op de hoogte. Wat duidelijkheid kan inderdaad geen kwaad, dit is ook niks! Bedankt weer voor je reactie!

Groetjes Pookie

14. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Ik heb gisterochtend de test gedaan (Matcare van deze site): negatief...
    Ik twijfel eigenlijk best wel aan de uitslag. Mijn buik wordt steeds dikker namelijk. Zelfs 's ochtends is mijn buik erg opgezwollen. :( Naarmate de dag vordert wordt dit natuurlijk erger door de darmen.
    En nu lees ik hier verhalen over vrouwen die alleen maar bij een bepaald merk een goede uitslag krijgen of geen HCG aanmaken tot de 5e maand. :(
    Wat zouden jullie in mijn geval doen? Zou ik de huisarts kunnen bellen hiermee en het probleem voorleggen?
    Weet echt even niet wat te doen. De uitslag van de testen en mijn gevoel staan lijnrecht tegen over elkaar. :(

15. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi Pookie,

Ik neem ook al geruime tijd Mercilon, en sinds twee maanden heb ik ook heel pijnlijke en opgezwollen borsten, en ik word gek van de jeuk aan mijn tepels, dingen die ik nog nóóit gehad heb. Mijn buik zwol ook enorm op, terwijl ik normaal erg dun ben. De eerste maanden dat ik dit merkte (zelfs mijn tepels zijn wat van vorm veranderd), dacht ik ook altijd dat ik toch zwanger was, en ook deze maand twijfelde ik omdat ik plots pijn had aan mijn borsten. Ik word met die pil nu ook steeds korter en korter ongi, en ik begon dus ook te denken dat ik één van de zeldzame gevallen ben die doorheen de pil zwanger wordt en waarbij het HCG pas na enkele maanden meetbaar is.

Ondertussen probeer ik het er gewoon op te houden dat mijn lichaam me behoorlijk voor de gek houdt! En die pil zal daar geen goed aan doen!

Succes!

16. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Speeters, bedankt voor je antwoord. Had jij ook 's ochtends al zo'n mega buik? Of kwam dat echt pas 's avonds? Mijn buik wordt namelijk alleen maar dikker, met de week zie ik het verschil. Had jij dat ook?
    Hoe lang slik jij al Mercilon? Ik gebruik al bijna 7 jaar deze pil.
    Ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige bent met deze twijfels. Bedankt!

17. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi Pookie,

Wel het hing er vanaf, maar soms had ik 's ochtend ook echt al een bolletje! Maar net zoals bij een prille zwangerschap het geval is, waren het gewoon mijn darmen. (Ik heb even voor je een foto in mijn album geplaatst van mijn buik als hij erg opgezet was)

Ik merk nu dat ik me wel van pilnaam vergist heb, ik neem nu al iets meer dan een half jaar Cilest en voorheen Mercilon, de naam kwam me zo bekend voor :oops: ;). Maar pas sinds een maand heb ik zo'n last van mijn borsten, dat heb ik voorheen nooit gehad, ook niet met een andere pil.

Ik ben nu gewoon ongi, dus de pil zal toch gewoon goed zijn werk doen bij me ;)

Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben met deze twijfels :D

18. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Hoi Speeters!

Mijn buik ziet er inderdaad net zo uit als op jouw foto, Speeters! Mijn buik ziet er 's ochtends ook al ongeveer zo uit. :( Ik kan helaas geen foto's plaatsen, want ik heb hier geen camera helaas.

Waarom ben je van pil veranderd? Zouden je klachten niet komen van het wisselen van de pil? Of is dat misschien wat te laat voor klachten aangezien je al meer dan een half jaar een andere pil hebt.
    Ik heb gehoord dat ongi zijn met pilgebruik niks zegt over zwanger of niet. Dit omdat de ongi bij pilgebruik een onttrekkingsbloeding is en geen 'echte' ongesteldheid.

Groetjes Pookie

19. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi Pookie,

's ochtends ziet mijn buik er wel meestal wel veel platter uit, het is zelden dat hij al zo opgezet is van 's morgens af.

Ik ben van pil veranderd omdat die andere te zwaar was (Diane 35), en cilest heb ik vanaf het begin heel goed verdragen. Ik heb nooit (ook niet zonder pil) last gehad van gevoelige borsten, ik vind het dan ook vreemd dat dat nu plots van de pil zou komen die ik al een half jaar neem. Maar er zal wel ergens een verklaring voor zijn ;)

Als je de pil neemt en je bent zwanger krijg je inderdaad gewoon nog onttrekkingsbloedingen, maar normaal is het wel minder dan een gewone ongi. Bovendien heb ik geen reden om aan te nemen dat ik zwanger zou kúnnen zijn vermits ik mijn pil heel regelmatig neem en niet ziek geweest ben of medicijnen genomen heb ;)

Groetjes!
    Sandra

20. Pookie

Pookie Lid

22 mrt 2007
    97
    0
    0
    Hoi Sandra

Raar dat je na een half jaar die klachten krijgt.
    Ik heb wel altijd gevoelige borsten voor de stopweek, maar dat duurt meestal maar 2 of 3 daagjes, terwijl dit nu al veel eerder komt en aanhoudt.

Groetjes Pookie

Deel Deze Pagina