Voor de eerste keer op vakantie!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sandy 1979, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandy 1979

Sandy 1979 Nieuw lid

4 okt 2007
    4
    0
    0
    boekbindster, arbeidster
    arendonk
    Hey,

Ik zit met een hele boel vragen :)
    We gaan namelijk voor de eerste keer op vakantie en ik geraak er niet uit naar waar. Weet ook helemaal niet waar ik op moet letten. We zouden graag begin mei voor één weekje naar het zonnetje willen, strand, winkeltjes, evetueel eens iets bezichtigen ( moet niet). Liefst met de vlieger, daar dat het voor ons alle 3 de eerste keer is zou ik ook wel niet te lang in de vlieger willen zitten, mijn zoontje is daar tegen 22 maanden maar is best nogal een luid en hevig ventje :)
    Heeft er iemand tips, al vast bedankt voor je hulp :)

groetjes, sandy

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Als je begin mei op vakantie wilt naar de zon, zijn de meeste bestemmingen die niet te ver vliegen zijn niet zonzeker. Dat wil zeggen dat het op bv. Mallorca, Menorca (allebei ongeveer 2 uurtjes vliegen) 26 graden kan zijn, maar ook 18 graden (puur indicatief) en dat het zeewater sowieso nog koud is. Dit geldt ook voor de Griekse eilanden. De eilanden die zuidelijker liggen, bv. vlakbij Turkije (Kos, Kreta enz) hebben meer kans op hogere temperaturen, maar dit is ook weer langer vliegen ( 3 a 3,5 uur).
    Wil je bv. toch wat langer vliegen (ongeveer 4 uur) dan zijn de Canarische Eilanden ms. een optie.

Ga eens praten op een reisburo en vertel daar je wensen. Zij kunnen je wellicht ea. adviseren en een aantal reisgidsen meegeven die je thuis op je gemakje kunt doorspitten.

Veel plezier met de voorpret alvast!

Deel Deze Pagina