1e keer zomer met kinderen naar Zweden: tips?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by bunchy, Dec 17, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Ooit ik een topic geopend maar zit al een slotje op helaas..
    Tips voor mooie regio’s etc lees ik graag

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Zorg ervoor je dat goed muggenspul hebt ;)
    Voor mij de reden om niet in de zomer naar Zweden te gaan, al lijkt het me ook heerlijk dan aangezien het dan warmer is en je in de meren kan zwemmen (wij gaan in de meivakantie, met kans op sneeuw ;)). Wij vonden het meer bij Gränna erg mooi en Gränna zelf is een gezellig dorpje. Omgeving van het Siljan meer is ook prachtig.

3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,800
    1,618
    113
    De höga kusten is een prachtig gebied. En bij Camp Ängra kun je in een berenhut slapen. Dan slaap je een nacht op het meer en 's avonds komen er beren drinken aan de waterkant. Wij zijn daar zelfs een beer tegengekomen toen we gewoon het bos ingingen. Schat op slechts zo'n 500mtr van de camping. Maar daar hadden we volgens de eigenaar wel ontzettend mazzel mee. En natuurlijk elanden in overvloed.

bunchy and cowgirl80 like this.
  4. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik zou naar de rondreizen van de ANWB kijken, die hebben leuke reizen. Ik zou iig niet op 1 plek gaan zitten, want daarvoor zijn de afstanden te groot.

Wij zijn nu op meerdere plekken in Dalarna geweest, heerlijk outdoor gevoel (Orsa, Idre, Malung), maar ook Stockholm is erg leuk met kinderen. Verder zijn we in Vimmerby en Fjallbacka geweest, ook erg mooi.

De muggen zijn ons meegevallen.

Als je naar Dalarna of hoger wil zou ik de boot nemen naar Oslo ipv goteborg, scheelt een hoop rijden. Wel langer op de boot, maar de ferry Kiel Oslo is al een belevenis op zich.

tuc likes this.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Wat leuk, wij zijn een paar jaar geleden ook in Camp Angra geweest. Mooi gebied! Wij hadden toen alleen pech met de beren.

Inge1984 likes this.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,484
    113
    ik zou lekker gaan rondreizen en wat verschillende plaatsen aan doen. het is zo'n groot land. Als kind gingen we altijd in scandinavie rondreizen via toen nog bureau scandinavie, tegenwoordig heb je meer aanbieders. altijd in verzorgde huisjes op vakantie parken.
    als ik zelf zou gaan zou ik waarschijnlijk kijken of ik via airbnb wat kan boeken.
    omdat het allemaal grote afstanden zijn zou ik denk ik in de onderste helft van het land blijven. bij de grote meren. en ik zou stockholm niet overslaan vond ik erg leuke stad.

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Wij zijn met een anwb reis naar het noorden geweest, met het vliegtuig en een huurauto. Was super mooi, maar inderdaad veel muggen. En ook qua temperatuur niet heel zomers.
    We zijn ook met de auto naar het zuiden geweest, toen hebben we een huis gehuurd via airbnb. Heerlijk warm weer gehad en de muggen vielen ook erg mee.
    Sowieso een heel fijn land om naar toe te gaan vind ik.

8. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    we willen naar het zuiden met de drie kids.. en in combi met paar dagen Kopenhagen
    Tips welkom , ook qua airbnb.

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Als je bij airbnb zoekt op Vederslöv en dan de eerste villa die je tegenkomt. Aan het meer.
    Wij hebben ook eerst een week Denemarken gedaan en daarna doorgereden naar deze plek.

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Ik wil heel graag een x naar fjallbacka gaan vanwege de boeken van camilla lackberg :D.

nelta likes this.
  11. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja daarom waren wij er ook. Voelde me net rondlopen in haar boeken.

Koraal82 likes this.
  12. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

May 4, 2023
    2,375
    380
    83
    Female
    Ik vond Gotland erg mooi.

Share This Page