ons meisje weer ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Voor de verandering deze winter is ons meisje weer ziek.
    Het is bij haar een aantal dagen ziek, dan knapt ze weer op, begint weer goed te eten, om vervolgens weer verhoging te krijgen of verkouden te worden en slechter te gaan eten en drinken.
    dit heeft het gevolg dat de groeispurt die ze maakt, vervolgens weer te niet gedaan wordt en regelmatig weer afvalt.
    ze was afgelopen week 250 gram gegroeit in 1 week tijd, dit nadat ze 100 gram was afgevallen in 3 weken tijd (niet veel, maar op haar gewicht moet ze groeiende heen gaan en niet afvallen)
    Ze woog gisteren eindelijk bijna 7 kilo (6835 gram)
    Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ze ziek is,want ik ben bang dat als ze zo doorgaat de operatie straks uitesteld moet worden en daar heb ik weing zin in.

zijn jullie kleintjes ook zo vaak ziek?
    Bij onze kleine meid speelt dit al vanaf december.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Pfff, wat zielig toch dat sommige kids zo vaak ziek zijn. En daar maak je je flink zorgen om. Mijn zoontje is ook vaak ziek, eet wisselend, maar niet gemerkt dat zijn groeilijntjes veranderen. Op dit moment zit hij weer tegen een luchtweginfectie aan. Hij is net een week weer zichzelf. Pff en hij is al een maand ziek achter elkaar geweest. Begonnen met griep, toen een luchtweginfectie en hij sloot het af met waterpokken waar hij flink ziek van was. Als hij ziek is, eet hij slecht en slaapt hij superslecht. Als hij weer opknapt eet hij weer extra om weer op krachten te komen en komt daardoor dus ook 's nachts weer. Dan is hij een week weer opgeknapt om weer ziek te zijn. Hij heeft al vaak luchtweginfecties gehad (puft meerdere keren per dag), een longontsteking, 6de ziekte, waterpokken, diverse keren griep.
    Geef jij iets om de weerstand te verhogen?
    Ik hoop voor je dat je meisje flink aansterkt en dat de operatie niet uitgesteld hoeft te worden.

3. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat sneu hè!! Gaat ze naar een kdv? Mijn zoontje is heel veel verkouden en loopneus, krijgt dit echt van het kdv.

Wat kun je er aan doen.. Als je het niet vertrouwd zou ik de HA bellen, maar ja.. Iedereen is ziek!! Misschien trekt zij het snel aan op dit moment..

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

paarse80: jou mannetje heeft het al flink voor zijn kiezen gehad de afgelopen weken.
    Hopelijk is het snel echt voorjaar en knapt hij op.
    mijn ervaring is met gevoelige luchtwegen dat het de winter erna over kan zijn, maar het kan ook zijn dat het een paar jaar duurt voordat ze er over heen gegroeit zijn.
    ik ben zelf zwaar astmapatient geweest als kind zijnde en nu heb ik nergens last meer van.

ik geef niets weerstand verhogend, dit omdat het zeker een week voor de operatie gestopt moet worden en dat ik bedacht had dat ik dat wel kon geven duurde het nog 5 weken en ik durf het nu niet zo goed meer aan.
    nog 4 weekjes volhouden en hopen dat het hier bij blijft.
    gelukkig is ze nu niet heel erg ziek, maar ik hoop dat het zo blijft, want ze klinkt wel wat vol.
    oorontsteking hebben we net achter de rug.
    Ze heeft nu sinds half januari 2 kuurtjes gehad en ze geven ze liever.

Sunlover: ze gaat niet naar het kidnerdagverblijf,maarheb wel 2 kids op school en 1 op depeuterspeelzaal, daarbij werk ik in de zorg en pik ik ook nog weleens iets op daar.

Ze heeft vandaag wel goed gegeten en heeft alleen wat verhoging 38.0.
    is wel wat hangerig en huilerig
    Dus het valt gelukkig wel mee, maar soms ben je het zat die zieke kindjes, ben nu al sinds oktober bezig met zieke kids en nachten in de weer, maar ik heb het er graag voor over, want het maakt het weer helemaal goed als je van die plakkerige handjes om je nek krijgt en een lekkere natte kleffe zoen krijgt, dan ben jehet allemaal weer vergeten.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb je topics vaker gelezen, wat ontzettend naar voor je meisje en natuurlijk ook voor jullie! Ik hoop van harte dat ze snel mag opknappen en dat jullie deze stressvolle periode achter jullie mogen laten.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

vervelend worden mij topics he ;) heb soms zo zin om even mijn hart te luchten en eigenlijk was dit een beetje een onzin topic..
    soms moet je het even kwijt, baald er vanmorgen gewoon van dat ze weer ziek is.

Trouwens zo gaat het bij alle 4 de kids op en af, alleen is zij toch het meeste ziek van allemaal ook als baby zijnde.
    Het is de eerste die 3 keer een kuur gehad heb voordat ze 8 maanden oud was.
    Ben dat helemaal niet gewend.
    Onze tweede had ook wel vaak een volle neus en oorontsteking, maar 3 kuurtjes voor haar jaar heeft ze niet gered gelukkig.

Maar onze kleine meid is nu rustiger dan gisterenavond en meestal is dat een teken dat ze zich toch beter voelt dan gisteren.

Is me vaker opgevallen jouw meisje heet Sophia een mooie naam en dat hoor je toch minder vaak dan Sofie.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mooi dat je meisje zich al wat beter lijkt te voelen. En hopen dat de verbetering doorzet! Het is heel logisch dat je af en toe de behoefte hebt je hart te luchten, het is ook niet niks! Je meisje dat ziek is, terwijl dit een zorgeloze periode hoort te zijn. Hopelijk mag die periode snel aanbreken voor jullie.

Over de naam: dank je. Ik vind Sofie ook een prachtige naam, maar omdat ons meisje halfbloed is hebben we voor Sophia gekozen, een naam die eigenlijk in elke taal en cultuur voorkomt.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Oxbow, sorry voor mijn late reactie :)!
    Hoe gaat het nu met je meisje? Is ze weer helemaal opgeknapt? Met deze weerswisselingen is iedereen ziek/verkouden. Wanneer wordt ze geopereerd?

Wat goed dat jij geen last meer hebt van luchtwegtoestanden. Ik weet dat hij eroverheen kan groeien, we wachten af. Mijn zoon krijgt nu sleedoornsiroop om zijn weerstand te verhogen. Sleedoorn Elixer - Weleda - Weleda misschien ook iets voor je dochter.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedankt voor je intresse.
    Het gaat nu eigenlijk heel goed met Sofie, het heeft gelukkig niet doorgezet.
    Ze is wel weer minder gaan drinken, maar voor haar doen nog goed.
    De opratie zou begin april zijn,maar staat nu gepland voor 1 mei, waar we totaal niet blij mee zijn, he valt precies in de vakantie van de kinderen en we gingen zo uit van begin april dat die 3 weken later gewoon tegenvalt en ook het feit dat we koninginnedag in het zh zitten ipv thuis bij de kids.

Hoe gaat het nu met jou zoontje?

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mooi dat het goed gaat met haar. Wat een ongelooflijke domper dat de operatie is uitgesteld. Pfff dat duurt nog lang. Waren er nog dingen niet duidelijk voor de operatie? En dan precies in de vakantie, slechte timing (al denk ik dat de timing voor zo'n operatie altijd slecht is).

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Waarschijnlijk zijn er kinderen/baby's die meer urgent zijn dan onze kleine meid, ik heb geen idee waarom.
    Ze hebben toen wel gezegd dat je er niet op vast moet pinnen, maar omdat er ons verteld was dat ze voor begin april op de planning stond en later ook dat deze operatie liever niet uitgesteld moest worden ga je er al een beetje vanuit begin april en toen kregen we van iemand die belde voor een afspraak te maken voor een slaaponderzoek te horen 8 april, hadden we zoiets van rond die tijd zal het wel zijn, maar nu is het dus 4 weken later.
    Je kan er verder niets mee.

Helaas had ik mijn berichtje niet moeten type want ze is nu net als de andere 3 heel erg verkouden en heeft een ontsteking aan haar oog.
    Ze heeft lichte verhoging, maar dat is normaal bij een verkoudheid.
    Hopen dat het niet weer overgaat in een oorontsteking maar we hebben de voorzorgsmaatregelen al genomen.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ze heeft nu dan voldoende tijd om goed te herstellen van verkoudheden. Best onmenselijk (voor ouders) dat zo'n operatie wordt uitgesteld. Tja je kan er idd niks mee, flink frustrerend lijkt me.
    Hopelijk wordt ze niet verder ziek, beterschap met je kids (respect hoor 4 kids)!

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Dat heeft ze inderdaad,maar ook voldoende tijd om weer ziek te worden,maar we gaan er niet vanuit.

Hoe gaat het met jou zoon?

En 4 kids het is druk,maar ook heel gezellig, al moet ik eerlijk zeggen dat ik soms wel denkahdden we het maar bij 2 gelaten dat was rustiger geweest, maar nee vind het veel te leuk en wil er ook geen 1 missen.

Deel Deze Pagina