in september ga ik een weekje naar New York. Heeft er iemand tips over wat we daar echt moeten gaan doen/bekijken? En welke wijk zou het leukst zijn om een hotel te boeken? Het lijkt me leuk om in Manhattan te zitten, vlakbij times square en central Park, maar wie weet heeft er hier iemand ervaring en goede tips
Wij zijn vorig jaar een paar dagen geweest, zaten in hotel Citizen M. Heerlijk hotel! Zat om de hoek van Times Square. Fietsen in Central Park is erg leuk, 9/11 museum en Memorial indrukwekkend, naar het vrijheidsbeeld varen, eten bij Chelsea Market, High Line lopen, wandeling over Brooklyn Bridge, basketbal of ijshockey wedstrijd bezoeken.
Wij hadden een Airbnb appartement in meatpacking district. Was een stuk goedkoper dan een hotel en voelde ook wat vrijer. Maar wij waren 2 weken i.p.v. 1. Voor een weekje is een hotel misschien wel fijner.
Bedankt voor jullie reacties! En welke wijk vonden jullie het leukst? In welke is het het leukst om een hotel te boeken?
Wij zaten in het best western hotel in china town. Vriendin van ons zei dat een hotel bij times square echt niks was en dat de buiten wijken veel leuker waren. Ons hotel was echt top...zaten gelijk in china town en de hoek om was little Italië, waar toen wij er waren net een week lang een soort van buurtfeest was. Was trouwens ook in september. Was echt heel gezellig en met allemaal eettentjes en muziek op straat. Maar persoonlijk zou ik voor de volgende keer toch wat dichterbij alle highlights zitten. Voor mijn moeder had ik hotel Metro in New York geboekt. Was echt een top hotel! En overal dichtbij. Wat je echt moet hebben gezien: Times square Top of the rock Fiets tour door central park Grand central station New york library Vrijheidsbeeld en Ellis island museum Brooklyn bridge 9/11 memorial Wall street En verder lekker shoppen bij Macy's
Alle hierboven genoemde dingen uiteraard, maar daarnaast vond ik het ook tof om naar een Broadway show te gaan. Er is een plek waar je met korting tickets voor die avond kunt kopen. Dan heb je wat minder keuze dan wanneer je lang van tevoren boekt, maar bij mij pakte het heel goed uit. https://www.tdf.org/ Is de organisatie waar je die kaartjes kunt kopen. Je mag dan in de rij gaan staan. Er zijn 3 loketten en uiteraard is die op Time Square het drukste. Ik ben naar het loket aan de South Street Seaport gegaan en daar was bijna niemand.
Oooh ik wil met mijn man in de herfstvakantie 5 dagen gaan, goed dat ik dit topic lees. Toch een bucketlist dingetje. Ik zit nu te kijken naar Park lane hotel. Met een kamer met uitzicht over Central Park. Ik hoef niet midden op Timesquare te zitten.
Wij gaan met zn drietjes, niet zo heel goedkoop in een hotel, dus waarschijnlijk wordt het een appartement via airbnb. We zijn nu aan het kijken rond midtown/Chelsea, die richting. Leuke ideeën zijn er al geopperd!
Ohh i loooove new york!! 2x geweest en als ik ooit de kans krijg wil ik weer! Wij hadden een goedkoop hostel aan central park. 10 minuten lopen van times square. Het YMCA. Absoluut niet gezellig ofzo maar als je low budget wil gaan misschien het kijken waard. Onze toppunten: high line bewandelen en zelf lunch daar mee naartoe nemen. Een heerlijk park wat ooit een spoorlijn was wat over de straten van het Meat Packing District uitkijkt. Dat vonden wij tevens ook een heerlijke wijk om doorheen te wandelen en een drankje te doen. Met de ferry naar Staten Island (gratis) voor een mooi uitzicht over de stad! En heel stom misschien maar wij vinden die rode sightseeing bussen geweldig. Geen metro gepakt, lekker alles boven de grond, zo zie je veeeeel meer en als we een leuke wijk of locatie tegenkwamen, uitstappen! Onderweg kregen we ook nog leuke inside nieuws van de tourguide. En áls je die bus pakt, dit doen bij zonsondergang. Zo mooi die zon tussen de wolkenkrabbers door . Verder uiteraard bovengenoemde, maar wij zochten vooral de wijken op, wandelden veel om de echte sfeer te proeven.
Ik zou bij Times Square zitten. Lekker centraal en prachtig om lekker doorheen te lopen in de mensen massa. Voor de rest de standaard bezienswaardigheden bekijken, schaf online een NYC pass aan, krijg je korting op deze attracties en hoef je niet meer in de lange rijen te staan bij de attracties zelf. Een metropas kun je kopen voor exact een week onbepert reizen. Super handig. Ga zeker een broadway show bekijken. Dat is echt geweldig om mee te maken. Je kan inderdaad overdag al staan om kaartjes met korting te kopen voor die dag.. Geniet ervan!
https://m.radisson.com/mweb/new-york-hotel-ny-10036/usaneny?s_cid=os.amer-us-rad-USANENY-gmb Wij zaten in dit hotel, om de hoek van times square! Geweldig hotel en super vriendelijk personeel met prachtig dakterras. Oh en absolute tip is om de New York pass aan te schaffen. Scheelt enorm veel geld en wachtrijen.
Ik vond de NY Pass geweldig: https://www.newyorkpass.com Betaal je 1 bedrag en kun je ontzettend musea gratis int tentoonstelling, zit volgens mij ook 1 of 2 dagen zo'n hop on hop off bus bij. Ideaal!
We hebben een hotel geboekt en ook meteen de New York passen, wat een goede tip! Dat geld heb je er echt zo uit denk ik. Ontzettend bedankt meiden! Kan niet wachten tot september
Super leuk! Voor mij alweer 8 jaar geleden dat ik er geweest ben. Alles is al wel zo'n beetje genoemd. De new york city pass is indd ideaal! Wij zijn geweest: -Rondvaart naar liberty island -empire state building -top of the rock -museum of natural history -hop on hop off tour Times square is erg indrukwekkend, net als 9/11 memorial. Veel plezier!
Pas op dat je onder de grens blijft van Central parc met je hotel. Anders kun je zo maar eens in een rottig wijkje terecht komen Wij zijn 2 keer geweest, 2 keer een week. Heeeerlijke sfeer! Helikoptervlucht was geweldig en dineren op een boot in de avond ook. Je moet ook echt een cocktail gaan drinken in het Plaza hotel en lunchen bij Tavern on the Green. Wij zijn ook naar Buddys bakery geweest, heerlijk Italiaans gebak! Voor de rest wat de rest ook zegt, de standaard high lights Heeeeel veel plezier gewenst!
Bedoel je dat je juist onder central park moet zitten met je hotel? Of er juist boven/naast moet blijven?
Zeg maar het Plaza hotel en naar beneden. Wij wilde eens door Central Parc lopen van boven naar beneden, dus met de metro naar boven...nou serieus, daar treed het verval rap in zeg. We zijn heel hard naar het parc gerend. En de 1e keer via een reisbureau geboekt en die adviseerde die kant van Manhattan ook totaal niet.