Mijn dochter wil voor haar verjaardag in februari, ze wordt 9, een nachtje naar een hotel met mij. Ze wil goed, liefst Italiaans eten en iets leuks doen. Een restaurant als Happy Italy kom ik nooit mee weg Ze zit zelf in groep 6 en gedraagt zich een beetje als 10/11 jarige. Daar liggen de interesses dus ook. Nu heb ik geen flauw idee waar we naartoe kunnen gaan. We wonen zelf in omgeving Rotterdam. Het mag in Nederland zijn (alleen geen Maastricht of Groningen, die hebben we al gehad.) België , Duitsland? Of een mooie deal met het vliegtuig vind ik ook prima, maar alleen geen Kopenhagen. Daar gaan we in maart sowieso ook al heen. Ik ben echt heel benieuwd wat jullie zullen adviseren!
Düsseldorf? Je kunt er heerlijk winkelen. En er is een straat met allemaal eettentjes. Super leuke stad vond ik persoonlijk. Ik vind persoonlijk als je maar 1 nacht weggaat het vliegtuig een beetje overdreven. Dan moet je wel hele goede vluchttijden hebben.
https://www.kookworkshopzwolle.com/kookworkshops-voor-kinderen-zwolle/ Zoiets? Heb je en Italiaans en wat leuks doen
Londen? https://www.jamieoliver.com/italian/restaurants/london-bridge/ Al kan je de echte Italiaanse keuken alleen in italie vinden
In Nederland naar Amsterdam, Haarlem of Zwolle. In België naar Gent of Antwerpen. Zelf vond ik Gent leuker dan Antwerpen
En in zwolle heb je ook het bonami spelcomputermuseum dat vinden mijn kinderen ook fantastisch.. alleen misschien niet zo gezellig samen hihi.
Mijn dochter van 10 was laaiend enthousiast over Trier. Ze vond vooral alle Romeinse overblijfselen leuk, maar ook een kleine, gezellige winkelstraatjes, ... En het Italiaans restaurant waar we zijn gaan eten. We logeerden in het Ibis Style hotel, midden in de stad (het oude postgebouw) en ernaast was een leuk en lekker Italiaans restaurant waar je in de keuken de pizza zag 'vliegen'. En anders is Leuven ook wel leuk natuurlijk! Hier kan je ook superlekker Italiaans eten!
Ik ga binnenkort met mijn dochter een weekendje naar Scheveningen, naar de musical de Lion King. Ik weet niet of ze zoiets leuk vindt? Er is nu een aanbieding waarbij je 50% korting krijgt op de tweede kaart. Wij gaan dan waarschijnlijk eten bij La Galleria op het Kurhausplein. Ik weet niet of kenners het classificeren als een echt goede Italiaan, maar het is zeker geen Happy Italy Ook goed te combineren met een voorstelling in het Circustheater, dus daarom ook een reden voor ons om die te kiezen. En ik heb een kamer geboekt in het easyHotel (juist ja, van die luchtvaartmaatschappij), wat ook weer vlakbij het Circustheater ligt. Ondanks dat het maar 2 sterren heeft op boekingssites, heeft het goede recensies, het ziet er netjes uit (is ook vrij nieuw volgens mij) en is betaalbaar.
Ik kijk nu, as we speak, uit op het easy hotel Is inderdaad nog maar heel kort open en top qua locatie!
De locatie vind ik ook een groot voordeel ja. Hoeven we ‘s avonds laat na de voorstelling tenminste niet ver meer. En zoals gezegd, het heeft goede recensies. Het is basic maar je leest steeds dat de bedden goed zijn, het schoon is en het personeel vriendelijk. Ik ben heel benieuwd.