ouderschapverklaring verplicht??

Discussion in 'De lounge' started by peeetje, Sep 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    op school van mijn dochter moet ik een of andere
    ouderschapverklaring invullen.Met haar sofi nummer, mijn en mijn mans diploma`s enz.

Elke keer vergat ik het en nu zeiden ze je moet morgen geven want het is verplicht!
    Ik hou er niet zo van als mensen zo doen. vooral als ze weten dat ik met een gebroken rib thuis bent en heel mijn huis op zijn kop staat en echt niet zou weten waar ik alles moet zoeken.

is het nou inderdaad verplicht om te geven???

groetjes

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Geen idee, maar ik lees even mee, ik heb namelijk hetzelfde probleem, die papieren liggen op zolder, en ik kan er nu niet bij. Wat willen ze dan gaan doen, toegang tot de school weigeren? 8)

Angelina

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik kan me niet voorstellen dat diploma's enz verplicht zijn.
    sofinummer enz vind ik wel gaan. ik hoorde de buuf laatst alleen over dat ze het sofinummer moest inleveren

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    Het lijkt mij als het verplicht is volgens de wet dat je daar wel thuis bericht over krijgt en niet via school..

ze hebben echt pech, ik wil haar sofienr. geven maar ik ga nie alle dozen doorzoeken

5. Angelina

Ja klopt, hier ook alleen het sofinummer, maar ze willen dus een kopie van het origineel hebben. Ik heb het sofinummer al ingeleverd ( staat op ziekenfondspas ), maar ze willen dus persé een kopie van het origineel....

Is er ook iemand die kan vertellen wat het nut hiervan nu weer is?

Angelina

6. sammie01

sammie01 Actief lid

Apr 3, 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    op je id of paspoort staat ook je sofinummer en officieeler kan het niet dan.
    ziekenfonds staat het ook op moet voldoende zijn.
    en je diploma's.. ik zou ze niet kunnen overhandigen want die heb ik niet meer die zijn bij een brand verloren gegaan.

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    volgens mij moch bij ons wel een kopie van het ziekenfonds pasje...

Ik snap heus wel dat ze meer subsidie krijgen
    als ze aantonen de ouders van de kinderen laag geschoold zijn.
    Maar die meid van mij is duidelijker slimmer van ons hihi...

maar dat verplicht gedeelte zit me dwars..
    dacht dat je nog wel eens recht had op privacy
    ze mogen heus wel weten welke diploma ik heb en van mijn man.. maar ik ga geen kopie inleven.

of zie ik dat nou verkeerd!!

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Sja, het is natuurlijk wel voor school en niet voor de aanvraag van een bonus-kaart. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze het willen weten.

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    @Daphne82

tuurlijk dat vind ik ook.. maar verplichten en alles kopieren..
    dat gedeelte vind ik naar..
    Tegenwoordig heb je nergens meer een keuze maar gelijk een verplichting..

daarom zou ik graag willen weten of het ECHT verplicht is :(

10. Angelina

Ik vind het helemaal niet logisch: Het is voor het eerst, in andere jaren ging iedereen toch ook gewoon naar school? Bij ons is kopie ziekenfondspas niet voldoende, het moet het originele document zijn.

Daarbij komt, wij zijn dus niet laag geschoold, dus dan houd dat ook weer op.

Angelina

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ze willen een kopie van een orgie neel document dus van een id kaart of paspoort

12. Angelina

Dat mag, maar als je kind geen id heeft moet je een kopie meesturen van het document dat je krijgt na de geboorte aangifte van je kind. ( Inschrijving in de gemeentelijke administratie geloof ik )

Angelina

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    ze hebben niks met jouw diploma's te maken!!! Ik zou daar ook niet accoord mee gaan! Bij mijn stiefzoontje willen ze inderdaad een kopie legitimatie of kopie sofinummer, maar meer ook niet!

Wat maakt het nou uit of je een diploma rechten hebt, of een diploma putjes schepper op zee? De subsidie voor de kinderen krijgen ze toch wel, en jij krijgt je subsidie inkomens afhankelijk!

Anders krijg je namelijk: Mevrouw u heeft een diploma rechten en bent putjesschepper op zee, dus u moet meer gaan betalen, want u doet zelf niks met uw diploma :(

14. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Het sofi-nummer moet sinds januari inderdaad bekend zijn op scholen. Hier kiezen de scholen niet zelf voor, maar dat is opgelegd door de overheid. Het moet inderdaad een kopie zijn van het officiele papier wat je krijgt na de geboorte van je kinderen.

Het feit dat er naar diploma's gevraagd wordt, is echt niet om je meer of minder te laten betalen hoor! Daar hoef je trouwens geen kopie van in te leveren, gewoon vermelden is voldoende.
    Dit kan o.a. van belang zijn voor het bepalen van het zogenaamde leerlinggewicht, waardoor een kind bijv. voor 1.25 telt i.p.v. 1.
    Zo wordt er voorkomen dat een kind wat eventueel extra aandacht nodig heeft in een te grote klas komt. Dit is niet om negatief te discrimineren!

Al deze vragen kan je trouwens ook gewoon bij de directie van de school van je kind kwijt, dat scheelt een hoop ergernis.
    Succes ermee.

15. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    bij ons op school hoef je gene orginele papieren in te leveren!!!
    De kinderen hebben een papier meegekregen en dat konden de ouders invullen. Het sofinummer moet je wel verplicht invullen maar de rest niet.

Wij hebben er wel een duidelijke brief bij gegeven dat het erg belangrijk is dat alles wordt ingevuld i.v.m. extra geld voor kinderen die dat nodig hebben.
    Wij hebben bijna alles compleet ingevuld terug gehad.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Nou ik vind het ook de grootste lariekoek dat dat vermeld moet worden wat je als ouder op school behaald heb aan diploma's. Me ouders hebben gewoon LTS en huishoudschool gedaan en me broer en zus zijn hoogbegaafd dus zegt helemaal niks wat ik of me vriend op school hebben behaald.

17. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    @ anakin je hebt helemaal gelijk!

Mijn dochter zit sinds 22-8 op de basisschool ook wij kregen een brief thuis waarin dit alles vermeld stond en waarin ze vroegen om sofinum en diploma's van de ouders.We hoefden het alleen te vermelden welke diplomas we bezitten en verder niks.
    Had idd te maken met het gewicht van het kind verder niks!

Groetjes

18. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik werk op een basisschool, vandaar!
    En ook wij zijn niet blij met het feit dat de sofi-nummers opeens bij ons bekend moeten zijn. Het geldt namelijk sinds 1 januari voor alle leerlingen, wij hebben een erg grote school en dat is dus een enorme klus om dat te verzamelen en in te voeren.

19. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Maar waarom is dit dus niet eerder bekend gemaakt dat je het sofinr moet inleveren. En waarom laat de overheid de ouders niets weten, dit is toch allemaal een beetje onzinnig of niet dan?
    Ik heb ze nog niet ingeleverd omdat ik in het zh lag maar zolang ze mij er niet weer naar vragen lever ik ook niets in.
    Ik was het trouwens al helemaal vergeten tot ik dit berichtje zag staan.

20. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb vorig schooljaar al een oproep gehad over sofie nr opgeven voor basis school

voortgezet onderwijs heb ik nog niets van gehoord

en de opleiding van ouders ? dat werdt mij niet gevraagd , en zie het nut er ook niet van in

na mijn idee is het gewoon een controlle wie wat waar op school zit

ik moest dan ook het sofienr van mijn kind zelf opgeven en niet die van ons

ik heb haar gewoon der paspoort meegegeven

Share This Page