Sollicitatie outfit

Discussie in 'De lounge' gestart door hannah1, 15 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hannah1

hannah1 Lid

11 jul 2014
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan als teamleider in het middelbaar onderwijs. Het is al heel lang geleden dat ik heb gesolliciteerd en ik verwacht er dan ook niet direct iets van, maar ik wil wel goed voor de dag komen.

Wie heeft er tips voor een vlotte, jonge, maar nette outfit voor dit gesprek?

Groetjes, Hannah

2. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Geen tips over outfit, wel ontzettend nieuwsgierig naar de sollicitatie en hoe je dat zo voor elkaar hebt gekregen haha. Ik ben zelf nu 2 keer afgewezen omdat de voorrang ligt bij een interne kandidaat:(

3. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Niet echt tips.. Iets waar je je lekker in voelt. Mooi jasje op een nette broek.
    Succes in ieder geval

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou kiezen voor een leuke pantalon met een vlotte blouse, dus niet een superstrak overhemd. Met nette schoenen eronder, een pump ofzo. kies vooral ook iets waar je jezelf vooral prettig in voelt, anders zie je er heel erg snel 'gemaakt' en niet op je gemak uit en dat 'op je gemak voelen' is altijd erg belangrijk, dan kun je je goed focussen op het gesprek en niet op je oncomfortabele gevoel.

Succes met je keuze en gesprek!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    zou ook nette broek, jasje en leuk topje doen. Gewoon netjes en verzorgd. Géén spijkerbroek.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Ik hanteer een beetje :"1 stapje netter dan de functie vraagt"

Ikzelf heb me daar de laatste keer niet aangehouden.. Want draag mn sollicitatiekleding nu vaak op mn nieuwe werk:)

7. hannah1

hannah1 Lid

11 jul 2014
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankjullie!
    Simmie, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een brief geschreven toen ik de vacature tegenkwam. Ik heb nu ook een coördinerende functie in het onderwijs en wil mij verder ontwikkelen. En eerlijk, ik was ook verbaasd toen ik de uitnodiging ontving, dat had ik dus zelf ook niet verwacht! Spannend is het wel hoor :)
    Ik ga nog eens mijn kast in duiken, eens kijken of er nog iets verstopt ligt en anders is dit een goede reden om te gaan winkelen

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.482
    113
    probeer iets nets aan te doen, dus pantalon, mooie blouse, en jasje, en probeer er vooral niet te jong uit te zien.
    Een hip jasje van de H&M loopt waarschijnlijk de halve school in...

dit zijn denk ik wel leuke voorbeelden:

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind een mooi jurkje met nette zwarte legging/maillot ook erg mooi. Een jurk of rok staat vaak al snel netjes is mijn ervaring, zonder er meteen overdreven uit te zien. Een en ander ligt ook aan afkleden. Als je een zwarte maillot (zo'n glanzende niet te dikke) aandoet met een leuk laarsje ziet het er heel anders uit dan een huidkleurige of zwarte panty met een pump.

10. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Zou ook altijd voor een jurk gaan. Is altijd netjes genoeg en niet snel te netjes of uit de toon :) vind dat veiliger (en zelf altijd mooier staan) dan broek en blouse etc

11. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Bij twijfel kies ik ook vaak voor een jurk met nette schoenen of laarzen. Geen vrolijk bloemenjurkje, maar een gewone nette jurk.
    Ik draag soms voor mijn werk een pak, maar dat kan ook te overdreven zakelijk zijn...

12. hannah1

hannah1 Lid

11 jul 2014
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Fijne tips! Ik ga op zoek naar een leuke jurk :)

Wat zou het nu makkelijk zijn om een man te zijn, dan kun je een pak uit de kast pakken en het is goed.
    Of misschien maak ik het mezelf wel te moeilijk:cool:

13. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik vind een jurk wat overdressed. Is een kokerrok met een nette blouse/shirt niet wat?

Succes met solliciteren trouwens! :D

14. hannah1

hannah1 Lid

11 jul 2014
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Haha zie je, ik wil in deze even man zijn ;) Twijfel twijfel twijfel... Ik ga in een winkel staan en trek wat verschillende dingen aan en dan eens kijken wat goed voelt. Ik laat het jullie weten wat het is geworden

Deel Deze Pagina