Weekje vrij buiten de schoolvakanties, wat gaan we doen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door missle, 25 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Absoluut Disney!!!
    En anders een leuke stedentrip
     
    missle vindt dit leuk.
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Legoland (Lalandia?)?
     
    missle vindt dit leuk.
  3. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Hier helemaal geen disney fans, zeker niet meer op die leeftijd (ik heb ook een hekel aan pretparken dat helpt ook niet) ik zou lekker gaan vliegen, naar een warm land! Dus Egypte (combinatie met duiken/ snorkelen en wat opgravingen bezoeken) of Turkije, canarische eilanden is dat zonzeker?
     
    missle vindt dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ik zou niet zoiets standaards als Disney doen, dat kan je ook altijd nog doen als je een lang weekend hebt door bijvoorbeeld een studiedag op maandag of vrijdag.
    Zelf zou ik ervoor kiezen om lekker te vliegen, dat scheelt zoveel geld buiten de vakanties!
    Zoals eerder genoemd in Valencia een erg leuke stad met kinderen, er is genoeg te doen, op elke hoek van de straat een speeltuin, goed ov netwerk en je kan overal en nergens fietsen huren om de stad te verkennen (ze hebben zelfs fietspaden). Temperatuur zal zo rond de 20 graden zijn, maar als je pech hebt is het 15 graden, dus echt in de zee zwemmen is er niet bij, maar wel op een terrasje zitten op het strand en of zandkastelen bouwen.
    Wil je wel echt zon en zwemmen dan zou ik voor de canarische eilanden gaan, kaapverdië, Egypte of naar de Antillen. Vaak is een all in arrangement buiten de schoolvakanties zeer betaalbaar.
     
    missle vindt dit leuk.
  5. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik zou zonder twijfel kiezen voor een weekje wintersport.
     
    missle vindt dit leuk.
  6. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik heb even gekeken voor all inclusive naar bijvoorbeeld Egypte, vergeleken met schoolvakanties zal het niet duur zijn, maar vergeleken met de andere opties waar we naar keken is het zeker 4x zo duur. De kinderen zijn trouwens nog nooit in Disneyland geweest, dus voor hun is dat waarschijnlijk nog wel bijzonder. Ik twijfel gewoon nog even verder, we hebben nog even. :o:
     
  7. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Disney zelf vinden ze ook niet heel veel aan, maar pretparken en de attracties wel. De prijzen van vliegvakanties voor 4 personen vallen me een beetje tegen, voor mijn gevoel is het niet heel erg goedkoop. Of ik zoek nog niet op de goede plekken...
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm lastig...als je zou kiezen voor een landal - zou ik lekker een hele week pakken- geeft echt een stuk meer rust vind ik. Maar buiten de vakantie is er natuurlijk niet veel op het park te beleven voor de kinderen zelf misschien? Weinig andere kinderen?
    Ik ken hof van saksen niet overigens, hoewel ik er wél veel goede verhalen over hoor. Maar je zou ook juist van een centerparks kunnen kiezen, met een mooi centrum en mooi aquamundo. Buiten het seizoen misschien wél te betalen?
    Of juist een landal over de grens - landal Sonnenberg bijvoorbeeld? En dan lekker rodelen, ook altijd leuk :)


    Ik ben ook wel van team disneyland. Maar zou op zondag vertrekken (rustig rijden), via bookings.com een goedkoop hotelletje in de buurt en dan boeken voor maandag tm donderdag in disney. Zodat je op je gemak beiden parken kunt doen. En dan een hotel met zwembad erbij.. Nu hebben ze nog de leeftijd dat het leuk is en geweldig om eens gezien te hebben denk ik.
     
    Dubbelgeluk en missle vinden dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeh.. ik ben zelf voor een vakantie naar tenerife aan het zoeken in de mei vakantie... maar in maart kun je letterlijk voor de helft van de prijs.. aaaargh... maar ik kan me voorstellen dat het nog boven budget is; maar 8 dagen, all inclusive, puerto de la cruz:
    Totaal 4 personen
    €1568,76

    Vertrek vanaf amsterdam op 12 maart.. Ik zou wel even twijfelen in jullie geval hihi. Ik zoek trouwens via prijsvrij.
     
    missle vindt dit leuk.
  10. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Dat is wel precies wanneer we vrij zijn, de week na 12 maart. :) Ik had met even zoeken 700 euro pp minimaal gevonden, dus ik ga deze ook even opzoeken! De Efteling is 700 euro voor 3 dagen (exclusief eten dan).
     
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.469
    2.157
    113
    #31 nijn37, 1 dec 2022
    Laatst bewerkt: 1 dec 2022
    Houd er wel rekening mee dat Puerto de la Cruz meer aan de noordkant van Tenerife ligt en het weer daar dus wel wat minder kan zijn. Zeker in maart kan het dan wel tegenvallen door meer bewolking aan die kant. @missle Dat zou misschien ook de reden kunnen zijn voor de lagere prijs.

    Misschien vind je dat geen probleem, maar als je meer garantie op lekker weer wilt, zeker in die periode, zou ik voor de zuidkant kiezen (Playa de las Americas, Los Cristianos of Costa Adeje).
     
    Annie82, Athina en missle vinden dit leuk.
  12. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Goed om te weten! Ik zat al weer verder te klikken op die site en ik kwam ook Malaga tegen. Maar volgens Google is het daar "maar" 16 graden in maart. Dat is toch net niet helemaal mijn idee van de temperatuur voor bij een vliegvakantie kiezen...
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik heb vrienden wonen in Valencia, 20 graden, dat kan. Maar het kan ook 12 graden zijn en wat mistig. Strand weer is een uitzondering.
    Dus hou daar rekening mee.
     
    missle vindt dit leuk.
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Super leuke stad maar..die 20 graden is wel wat positief ingeschat.
    Het kan echt nog behoorlijk fris zijn in maart.
     
    missle vindt dit leuk.
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Die zijn gesloten in maart
     
    missle vindt dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Efteling is super maar zou daar zelf niet 2 of 3 dagen naar toe gaan.

    Ik denk dat ik zelf ook eerder zou gaan voor Disney. Park is groot genoeg. Niet te ver van parijs zelf. Naast de mogelijkheden op het park kun je ook in de buurt verblijven.
     
    missle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina