Zomervakantie 4 kids, tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ringeling, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Hoi!

We zijn alvast bezig met de zomervakantie. We hebben dan kids in de leeftijd van 10,8,7 en een verse van 3,5 maanden.:D

We willen wel naar het buitenland, maar niet té lang rijden(belgie/Duitsland vallen af) in een niet te klein huisje. Huisjes moet wel wat gemakken hebben, vanwege de jongste dan.

Verder moet het huisje staan op een camping, maar geen enorm toerisme. Als de oudste zich maar kunnen vermaken en het overzichtelijk is.

Een behoorlijk eisenpakket, en zie even door de bomen het bos niet meer...

Iemand die tips heeft?

2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Vliegen of met de auto?

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zweden? Hebben wij vorig jaar gedaan met drie kinderen, maar de huisjes waren groot genoeg en er had makkelijk nog een kind bij gepast. Verder niet extreem toeristisch, maar de parken waren wel van gemakken voorzien (zwembad, fietsverhuur, berenpark enz) Met een overtocht vanaf Kiel vallen de afstanden mee.
    Wij zaten in Orsa Gronklitt en Idre Fjall.

Ringeling vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    https://nl.flowercampings.com/campings-frankrijk
    hier staan wat kleinschalige campings in frankrijk, vaak ook met sta caravans.
    Verder schrijf je niet te ver rijden, maar hoe ver is dat?
    duitsland en belgie niet, waarom sluit je beide uit? duitsland is giga groot, met heel veel diversiteit. en goed bereikbaar.
    Belgie, heeft met de ardennen ook een heel mooi gebied.

5. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Och ja, wel zo handig haha! We willen met de auto en komen vanuit oost Nederland. Te lang met de baby willen we dan niet rijden en ergens onderweg slapen zie ik niet zo zitten... lees: Gedeelte zooi uitpakken, 4 kids in bed krijgen etc,

6. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik ga eens kijken! Bedankt voor de tip!

7. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Klopt hoor! Ik wil alleen niet naar Duitsland en vriend niet naar België ( zijn we ook net geweest)
    Qua niet te ver rijden, als we het met stops maar in 10 uur kunnen rijden ofzo. Lastige is, dat ik natuurlijk niet weet wat voor kindje we verwachten. De oudste vermaak ik wel.

Ik ga je lijstje even bekijken!

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Oh ik vond het ideaal we hadden gewoon een koffertje voor tussenstop. Lekker op tijd aangekomen. Rustig eten, stukje wandelen. Volgende dag ontbijt buffet en dan was ook nog maar half dagje rijden. Fris fruitig de tent opgezet, alles uitgepakt. Afhankelijk van eventuele zwangerschap zou zo weer doen aankomende zomer.

Qua bestemming is Oostenrijk misschien leuk. Heerlijk weer, veel meertjes, lekker wandelen, relatief wat kleinere campings. Geen ervaring met huisjes (wij hebben eigen tent)

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Wij zijn afgelopen jaar naar de omgeving van de vercors/drome geweest is zo'n 1000 km, dat is bij ons wel de max om in 1 x te rijden. meer van Annecy is ongeveer even ver.
    wat ook een leuke regio is is de vendee, aan de atlantische kant van frankrijk, net onder Bretagne, vaak mooi weer, meestal niet te heet, langzaam aflopende zandstranden.

Voor jullie zal het vooral lastig zijn om een wat groter huisje op een kleinschalige camping te vinden denk ik. veel van die stacaravans zijn zo klein. Succes met zoeken!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Luxemburg is ook een leuke bestemming... heb zo even geen directe bestemming voor je - omdat wij kamperen... Sta caravan is wat krap met 6 denk ik. Anders was domaine des messires nog leuk. Dat is trouwens in de Vogezen - frankrijk.

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Denemarken misschien? Richting legoland?

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dat wou ik ook zeggen

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Denemarken is mooi en qua huisjes meer dan genoeg keuze. Landal heedt daar nu ook een paar parken.

Verder vind ik Zwitserland prachtig (Alleen als je van uit eten gaan houdt wel erg duur). Oostenrijk is ook mooi.

14. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    In Denemarken heb je niet echt campings zoals in Frankrijk, zeker niet met verhuurmogelijkheden.

Enne kun je anders niet die camping gewoon boeken voor 2 weken en dan wat eerder weggaan.

16. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    We kunnen helaas maar een week met alle kids, en 2 weken boeken is dan meteen €1100 meer voor een week, waar we geen gebruik van maken. Zonde geld :D

Deel Deze Pagina