Advies gevraagd zeer slechte eter

Discussion in 'Voeding' started by Justins mama, Jun 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    Ik zit echt met een probleem... Mijn zoontje is altijd al een slechte/moeilijke eter geweest. Was al snel zijn flessen beu enz.

Nu krijgt hij op advies van ka en cb helemaal geen flessen meer maar nog maar 2x per dag pap en bijvoeding.
    Dit is wat hij op een dag eet:

8.00 220ml
    12.00 1/2 boterham met 100 gram fruit
    17.00 200 gram groente met 100 ml yoghurt
    19.30 200 ml pap

Heel af en toe wil hij om 15.00 een koekje maar dat is lang niet altijd het geval.

Ik heb hier echt veel problemen mee.... voor mijn gevoel is dit veel te weinig.
    Wat denken jullie ervan??

We zijn expres vorige week wezen wegen op het cb. Daar moeten we morgen weer naartoe dus kan ik even kijken of hij wel genoeg aankomt.....
    Verder is hij wel vrolijk enzo hoor, dus niet ziek ofzo....

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    wat wij op mijn werk als schema aan ouders geven van kindje die ongeveer 7 mnd zijn en brood eten is het volgende:

09.00 fruithap + iets te drinken tussendoortje
    11.30 brood + fles melk 180/6 of 150/5
    15.00 tussendoortje + iets te drinken of fruithap ligt eraan dat ze de ocht krijgen
    16.30 tussendoortje + iets te drinken

En dan nog de groentenhap en avond fles op de tijden die je nu doet....hoop dat je er wat aan hebt!!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind het wel netjes hoor! Ik 'mis' alleen de boterham 's ochtends en het koekje 's middags. Maar verder is het prima: ruim 500 cc melk, groente, fruit en brood.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waarom het advies geen melkflessen meer te geven? Hij is nog maar 7 maandjes en zal toch echt nog wel even melk nodig hebben!

Dus hij krijgt nu als ontbijt een hoeveelheid van 220cc pap te verstouwen?

Ik zou kleine flesjes maken, ik snap nooit waarom die flessen melk of pap zo groot moeten zijn.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik begreep dat ook eerst niet, maar op 1 of andere manier gaat het er in 1x in...zoontje drinkt hier ook gewoon soms een flesvan 210cc....zonder spugen of melk teruggeven oid..nog daarna een cracker lusten zelfs:$

Anyway...

begrijp ik nou dat je zoontje een normale fles melk niet lust!? en dus wel met pap erin?!

Ik denk qua brood dat dat met de tijd wel meer gaat worden hoor...hier vanaf 8 mnd pas echt hele boterhammen naar binnen werken..
    Op dat moment zou je het brood kunnen verschuiven naar de ochtend en dan mss een flesje melk of thee oid..

Je kan sowieso wel brood aanbieden na de pap fles, eventueel wat midner scheppen pap..als ie dan mss ook wat brood naar binnen krijgt...

mijn zoontje drintk vanaf 8 mdn maar 2 flessen...vanaf 7,5 maand dronk hij die 3e fles maar slecht...heeft dus eigenlijk altijd rond de 500cc aan opvolgmelk gehad...anders zuivel sowieos pas sinds 8,5 mnd

Je kan ook het fruit en broodje apart doen...mss lust ie dan meer brood om 12u

6. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de adviezen!!
    Jawel hoor hij lust de melk wel... Alleen hij weigert de fles! Dat is al vanaf 4 maanden een probleem, en volgens de kinderarts hebben sommige babys al snel een afkeer tegen de fles.

3 maanden heb ik met moeite wat flessen erin gekregen maar sinds 2 weken weigert hij gewoon! Zodra ik met de fles in de buurt kom doet hij zijn mond dicht en drinkt gewoon niks!!

Als het me spelender wijs lukt om de fles in zijn mond te krijgen drinkt hij gewoon niet maar speelt met de speen.

Ik kan hier dan ook een winkel beginnen in flessen en spenen!!! Niks helpt.
    EN eten vanaf een lepel lukt dus wel. Dus vandaar dat hij pap krijgt en gene flessen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je kan ook al met een gewone beker gaan proberen. Eva en Lisa dronken daar met 8 maanden echt al heel goed uit (Lisa alles).

8. fafje

fafje Niet meer actief

ohh nou snap ik het....lijkt me zeker lastig, dan heb je rietjes en bidonflesje oid ook allemaal geprobeerd?! en idd gewone beker...pff lastig hoor! zeker nu ie toch nog zoveel opvolgmelk "moet" hebben

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, hij moet geen fles! Da's vervelend! En eem gewoon bekertje proberen? Daar heeft hij nu wel de leeftijd voor dat hij dat zou kunnen leren! Toen mijn zoontje 7/8 maanden was, kon hij al uit een gewone beker drinken.
    Of anders een tuitbeker/rietjesbeker.

Dan kan je ook een boterham met een bekertje melk geven.

10. adi

adi Niet meer actief

En de tuitbeker/ rietjesbeker/ gewone beker???

11. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuitbeker heeft hij ook. Hier drinkt hij af en toe wat water uit. Dat kan hij dus wel. Maar is melk niet te dik om door een tuitbeker te geven?

En een gewone beker zijn we net mee begonnen. Dat was inderdaad vanochtend ook het advies op het cb.

Ik heb net een banaan geprakt en 60ml water erbij met 2 schepjes opvolgmelk. Dus een soort smoothie. Dat heb ik hem gegeven uit een drinkbeker en daar heeft hij de helft van op!!!

Hopelijk kan ik hem dan op deze manier een beetje bijgeven zodat hij toch genoeg melk binnen krijgt!!!

Share This Page