Weekmenu: koos inspiratieloos ;)

Discussion in 'De lounge' started by bolkje, Sep 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik ben echt totaal inspiratieloos wat het weekmenu betreft!! Als experiment haal ik deze maand alle boodschappen bij de Lidl, maar ik merk dat ik niet veel verder kom dan pasta, nasi, patatjes, pizza, salade ;)

Iemand nog tips?? We hebben maar 2 voorwaardes: het moet vega zijn en alle ingrediënten moeten bij de Lidl te koop zijn ;)

2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Lekkere hartige quiche met een salade of gegrilde zalm met mie en een lekker vis sausje.

Ik lees trouwens mee want ik heb deze week ook moeite met verzinnen hahaha. Word tijd dat de herfst groentes weer komen dan kan je weer wat nieuws gaan maken :D

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Aardappels met schil in partjes
    Paar teentjes knoflook in schil
    Rozemarijn
    Beetje rode ui

Dit samen in een ovenschaal besprenkelen met peper/zout/olie
    40 min op 200 graden in de oven af en toe roeren

Lekker met allerlei groenten

4. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Curry

Tomaat of tomaten saus, gember, knoflook, ui en paprika.. Welke groente je er verder in wil gooien.. Misschien wel even kruiden voor een curry online bestellen of de samenvoeging vinden.. Voor zoals bijv. Balti, rogan josh, tikka masala, madras.. En zo kun je enorm varieren.. Eten wij rustig 2x per week met rijst en friet al kun je dat gewoon ook met alleen rijst eten en bijv. wat brood/poppadums..

Verse groeten soepen, denk courgette met bloemkool.. Of verse tomaat.. samen met wat broodjs, Vanalles kan.. Verschillende pasta's afwisselen.. Verschillende rijst gerechten.. Hier is cajun rijst ook een favoriet alles wat je met kip of vlees eet kun je gewoon vervangen met of een vleesvervanger of meer groenten..

5. Ja, misschien is dat het ook wel.... Ik heb echt even geen inspiratie, nergens trek in....

Mijn zusje had vandaag boerenkool gemaakt, maar dat heb ik nog niet bij de Lidl gezien helaas :(

6. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Pompoensoep of andere groentesoep met stokbrood
    Lasagna
    Gevulde courgette, paprika of aubergine

7. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Zoete aardappels poffen.
    Deze vullen met creme fraiche, mais, bruine bonen, avocado, tomatensalsa

8. malibuu

malibuu Bekend lid

Apr 15, 2015
    569
    1
    16
    Bij de lidl hebben ze 'standaard' assostiment aan:
    witlof
    speziebonen
    snijbonen
    wortels
    bloemkool
    broccoli

af en toe wat andere groentes, maar niet veel spectaculairs.

9. Ja, en dat zijn nou net mijn minst favoriete groentes.... Ik ben meer van de prei, paprika, courgette, aubergine enz. :(

10. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

Mar 1, 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Noodles met garnalen in oestersaus. Heerlijk! En kan je alle groentes bij in gooien die je maar kan bedenken....

11. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ik heb deze vandaag gemaakt
    Melanzane di Parmigiana -
    Als maaltijd, dus zonder extra.. Heerlijk..
    Wel even 2 tomaten meer voor extra saus

12. malibuu

malibuu Bekend lid

Apr 15, 2015
    569
    1
    16
    Ohh, maar die hebben ze ook wel geloof ik.
    (daar loop ik eigenlijk altijd voorbij aangezien man ze niet eet en ik niet apart ga koken)

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Broccoli-courgettetaart.

Plakjes bladerdeeg in een springvorm en beetje geraspte kaas er over. Stronk broccoli in roosjes en courgette in (kwart)plakjes. Groenten even 5-10 minuten stomen, laten uitlekken en in de vorm doen.
    Mengsel maken van 5-6 eieren, flesje kookroom en flink wat pesto genovese. Dit over de groenten. Geraspte kaas er over en wat geroosterde pijnboompitjes er over.

Ongeveer een uurtje in de oven op 200 graden.

Dit is een van onze (en vooral ook van de kids) favoriete recepten.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat hebben ze toch ook allemaal bij de Lidl? Ik zie het er vaak genoeg liggen. En heel veel rauwkost ook, lekkere tomaatjes, maak je een lekkere salade ipv gekookte groenten.

15. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Gado gado ?

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Volkorenrijst
    Roerbakgroenten (groenten naar eigen keuze)
    Woksaus naar keuze
    Eieren (hard gekookt)
    Weet niet of de lidl bij jullie dat ook hebben maar verse cashewnoten en anders uit een zak.

Rijst koken, groenten wokken en dan saus erbij, eieren ook koken en bij de groenten op het laatst heel even de cashewnoten erbij. De groenten over de rijst doen op het bord en dan het ei erbij gehalveerd.

Ik weet dat lidl dit allemaal heeft alleen koop ik de groenten, woksaus van fairtrade en volkorenrijst/quinoa (is gemengd) ergens anders. De eieren doen wij altijd 1 per kind en 2 per volwassene.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ratatouille* met rijst of puree?

*
    Stoof een versnipperd uitje met 1 of 2 courgettes in schijfjes, 1 aubergine en 1 of 2 paprika's. Gooi daarbovenop een blik tomaten in blokjes. Kruid met peper, zout en kaneel. Zet nadien een half uur in de oven.

Quiche met prei?

Groene boontjes (eventueel uit de diepvries) met gekookte aardappelen en iets van vega-burger?

Pasta met zalm, courgetten en kerstomaten? Of zonder zalm.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wraps ofzo?

Ze hebben bij de Lidl van die zakjes sauzen (groene en gele curry) en ik roerbak daar altijd mee met diverse groentes, kip en rijst. Dan laat je de kip weg als je echt vega wil.

Ook kun je die mix voor Sajoer boontjes gebruiken (sperziebonen) of gewoon dat ene Sonja-recept met courgette...

Deze:

https://www.youtube.com/watch?v=IpfH14AZN2E

Maar dan doe je de hamblokjes er niet bij.

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik zeg Hello Fresh ;)
    Hoef je niet naar de lidl ook :p
    Heb t zelf eindelijk uitgeprobeerd en blijf het 1 a 2x per maand doen voor 5 dagen in de week.
    Niet het goedkoopste maar het gaat me om de variatie omdat ik het soms ook echt niet meer weet en niet altijd maar hetzelfde wil eten.

Share This Page