Een paar vraagjes over het asiel

Discussie in 'De lounge' gestart door This is me, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi allemaal ik heb even een aantal vraagjes en misschien kunnen jullie mij daar me helpen.
    Wij op zoek na een kitten of een jong volwassen kater/poes.
    Het liefste haal ik er een uit het asiel.
    Zaterdag zijn wij bij twee asielen langs geweest en ik kon merken dat wij allebei hier zelf ook een beetje onwennig in waren :)
    Ook hadden wij onze zoontje mee van 4 die best wel vervelend was die dag.
    Niet na de dieren,maar hij wou overal kijken en aanzitten (overal behalve bij de dieren)
    Over 1 asiel waren wij op zich best tevreden alleen heb ik na mijn idee niet goed genoeg kennis kunnen maken met de diertjes (voornamelijk ook door onze zoontje)
    Hun hadden nog wel eventueel een kitten bij een gastgezin en hebben die gastgezin ook onze gegevens geappt zodat hun contact met ons konden opnemen.
    Helaas hebben wij hier nog niks van gehoord.
    Nu zit ik eigenlijk met een paar vraagjes in mijn maag.
    - zou het vreemd zijn om na een week (dus aankomende zaterdag) nog een keertje daar heen te gaan.
    Op hun site zie ik toch wel een aantal kittens die aan de hand van hun verhaal juist wel bij ons zouden kunnen passen.
    - ben ik nou ongeduldig of hadden jullie eigenlijk ook al wel een telefoontje van het gastgezin verwacht :p
    - hoe zouden jullie een volgende bezoek bij het asiel aanpakken.
    Wij willen wel dat een kitten,pas,kater overweg kan met onze zoontje.
    Maar juist in een vreemde omgeving (zoontje is autistisch) gaat onze zoontje vaak ander gedrag laten zien dan als hij thuis is.
    Ik zat te denken om oma mee te vragen,dat mijn man en ik eerst kennis kunnen maken met de diertjes. En mocht er dan iets bij zitten,dan oma pas met zoontje te laten komen.
    Is dit wat?

Alvast bedankt voor het lezen voor mijn lange warrige verhaal.
    En hopelijk kunnen jullie mij tips geven.

(oja dit is trouwens geen impulsieve aankoop,heb van te voren mij helemaal zitten inlezen over deze beestjes en overal info over verzameld)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bespreek het "probleem" met je kindje ook met de medewerkers van het asiel! Zeker wanneer er beesten zijn waarvan ze al weten dat die mogelijk niet met kinderen kunnen, dan wel kinderen met een bepaalde achtergrond, dan kunnen zij daar ook rekening mee houden.

Misschien is het in dat geval mogelijk om thuis met het diertje kennis te maken, onder begeleiding van een asielmedewerker.

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou inderdaad samen met je man gaan. daarbij denk ik ook dat het helemaal geen nut heeft om je zoontje mee te nemen. hij kan zoals je zelf al beschrijft wel wat aangeven over het uiterlijk van het diertje maar geen contact leggen met het diertje.

gelukkig is het wel zo dat je een katje vaak 2 weken proef kan nemen. dat is natuurlijk niet de insteek van elke 2 weken een ander katje halen maar wel als het echt blijkt niet goed te gaan een mogelijkheid om misschien toch een ander katje te kiezen. zodat voor alle partijen het leuk blijft.

het is eenmaal heel moeilijk maar ik denk dat er toch niet veel anders op zit dan een katje naar huis te halen en ze daar aan elkaar te laten wennen. dan zou ik vragen of dat mogelijk is of niet? verder kan je natuurlijk altijd even bellen met de vraag of de gegevens goed zijn doorgegeven en hoe hun erover denken!

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik werk op een asiel maar voornamelijk werk ik met de honden.

Maar zaterdag terug gaan is een goed idee, en ook aankondigen wbt autisme van je zoon zou ik ook zeker doen en is niet raar. Ze kunnen je zelfs tips geven hoe je dat het beste aan kunt pakken. En welke dan het beste bij jullie in het gezin zal passen.

En ook eerst met je man gaan.

In de meeste gevallen ook bij ons kun je een kitten/kat voor dacht ik 1 week op proef.

Heel veel succes met de zoektocht naar een leuke kitten/kat!

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bedankt voor jullie adviezen.
    Heb het samen met mijn man overlegd,en wij gaan zaterdag met z'n tweetjes terug.
    Hebben alvast oppas voor ons zoontje geregeld.
    En net nog even goed op hun site gekeken en de namen genoteerd van degene die volgens hun omschrijving imo wel bij ons zouden passen.

Deel Deze Pagina