Hoi allemaal, ik wil toch eens kijken of een weekmenu (qua warme maaltijden) handig is voor me, ik denk het wel. Weet nooit wat ik moet koken en maak dus ook nooit iets nieuws. En ik denk dat er ook meer variatie gaat komen hierdoor. Waar voldoet jouw week aan? Bijvoorbeeld 1 x week pasta, of vis? Hoe vaak iets snels/makkelijks?
hier maak ik ook weekmenus maar ik kook wel vaak meerdere dingen per dag omdat ik anders eet als man en kinderen. Ik eet bv veel vis en mager vlees en weinig aardappels. Man en kinderen eten wel veel aardappels. Maar een globaal gemiddelde van hun ma. Agv di. Pasta of rijstgerecht woe. Agv do.agv vrij. Soep met brood en salade. Restjes uit de vriezer ofzo. Vaak makkelijk ivm zwemles za. Heel verschillend. Kan agv zijn maar ook lasagne. Pasta. Rijst. Vis en gebakken aardappels. Of biefstuk of varkenshaas of wraps etc etc zo. Altijd friet
Ons weekmenu ma: broodjes visburger, ovenfrites en salade di: Spanakopita wo: Aardappels, rode bieten, speklapje do: Spaghetti bolognese vrij: Pompoensoep za: Pasta carbonara met een salade zon: broodje shoarma En volgende week ma: Rijst met gebakken vis en verschillende groente di: aardappels spinazie gehaktbal wo: Lasagna do: aardappelpuree, rodekool en hachee vrij: Pannenkoeken za: Salade nicoise zo: geen idee nog Van alles door elkaar dus... en de dagen die erbij staan dat kan gerust in een andere volgorde ofzo gebeuren hoor. Ik bedenk gewoon 7 dingen per week
Ik bedenk 7 dingen per week en kijk op de dag zelf wat handig is. In deze tijd van het jaar vaak 2x stamppot per week? Altijd een pasta of rijstgerecht dan nog een keer los agv of bv mie ofzo. Vaak ook een keer iets met brood, niet een boterham maar belegde stokbroodjes, soep met verschillende soorten brood en smeerseltjes erop bv. Dan nog pasta of rijst of gebakken aardappeltjes. Probeer 2x vis te doen maar minimaal 1 keer. in de zomer minder stamppotten maar veel rijst/pastasalades.
Ik bedenk ook gewoon 7 dingen. Vaak is er 1 dag makkelijk door een restjes dag in te plannen. Ik probeer vis, vlees en vega af te wisselen en iets meer vega in te plannen. Wij eten niet zoveel aardappelen maar ook dingen als zilvervliesrijst, volkoren couscous, quinoa, boekweit, gerst, spelt, volkoren of speltpasta.
Ik heb het al eens vaker gezegd op dit forum, maar ik zweer bij het boek "52 weekmenu's en boodschappenlijstjes"
Ik doe ook altijd 7 dingen bedenken en kijk ook welke groente enz er in de reclame is. Werkt voor ons ideaal aangezien we beide werken en vrij laat thuis zijn
Ik stel aan de hand van de reclame folders van de winkels waar ik naartoe ga een weekmenu op. Dit doe ik voor zeven dagen. Werkt prima! Zo kan ik rustig bedenken wat ik wil eten en is het ook veel goedkoper dan iedere dag boodschappen doen denk ik.