Vakanties zijn (bijna) voorbij, wat eten jullie komende week? Deze week in willekeurige volgorde: Aardappelsoep met bockworst, broodje gezond, pizza of carpaccio en poffertjes (niet iedereen eet alles) Pasta met rode saus en met roomsaus met courgette en champignons Aardappels, gehaktbal/broodje angusburger witlof uit de oven Mexicaanse wraps met als extra gepofte aardappelen en zelfgemaakt cornbread Shoarma met griekse salade en friet Aardappelen, hamburger, rode kool met appelmoes Schnitzel, knoflookaardappeltjes, wortel Pilaf met rijst en nasi. Aardappelen, spinazie, gehaktbal, gekookt ei 2 maaltijden te veel zie ik zelfs.
Wij zouden eigenlijk ook weer aan weekmenu’s moeten doen, omdat dat goedkoper is. Ik lees mee voor inspiratie! Morgen homemade pizza! Vriend is waarschijnlijk laat thuis, ik maak het deeg morgenmiddag klaar en dan kan het belegd worden zodra hij thuis is en in de oven. Nom!
Maandag; kippensoep met stokbrood Dinsdag; restjes van maandag en t weekend Woensdag; broccoli, gebakken paprika, aardappeltjes en kip. Donderdag: turkse pizza’s met veel groente Vrijdag; sperziebonen, aardappeltjes, vis. Weekend geen idee nog.
Ik doe alle boodschappen online, dan moet je wel wat plannen. Heb wel ook altijd een hoop basisingrediënten op voorraad om te improviseren.
Ik speel een beetje vals, geen eigen inspiratie maar vooral maaltijden van HelloFresh: Vandaag: Vietnamese stijl gehakt met bruine rijst en een salade (HF) Dinsdag: De kinderen eten pannenkoeken. Man en ik eten samen als zij op bed liggen: vegaburger op een bruine ciabatta, BBQ-aardappeltjes en gegrilde maiskolf (HF) Woensdag: Drie-tomatensoep met zelfgemaakte kaascroutons en zure room (HF) Donderdag: Kip parmigiana met frites en een salade (HF) Vrijdag: Man eet bij zijn teamuitje en zal - naar verwachting - laat thuis zijn, de kinderen eten een restje nasi uit de vriezer (met loempiaatjes, saté en kroepoek). Ik bestel iets voor mezelf als de kinderen op bed liggen, zie dan wel waar ik trek in heb Zaterdag: Spaghetti met gehaktballen, champignons en romige tomatensaus (HF) Zondag: Gebraden kippendij met noodles, oosterse groenten en zoetzure komkommer (HF)
Wij gebruiken geen weekmenu. Sochtends kijk ik in de koelkast en diepvries wat we in huis hebben en zo stel ik vaak het menu voor savonds. Soms in overleg maar vaak kies ik. Deze avond was het boomstammetje en broccolipuree morgen nog geen idee van! Alleen op vrijdagavond hebben we een vast menu en dan eten we altijd frietjes met iets bij.
Witlof ovenschotel. Ongeveer de helft over dus dat roerbak ik morgen. Lasagnette Bami Vrijdag diepvriesrestjes denk ik Zaterdag soep met broodjes (met frikadel/kroket waarschijnlijk), op verzoek van de jarige. En makkelijk met de mee-eters
Vandaag: puntpaprika met geitenkaas uit de oven met aardappeltjes. Di: courgettesoep Wo: Agv Do: sticky chicken Vrij: tortellini schotel. Weekend hebben we nog leeg. We hopen op mooi weer zodat we nog kunnen bbqen.
Ons menu loopt altijd van donderdag t/m woensdag, want op woensdagavond komen de boodschappen die ik online bestel. Soms moet ik toch nog even iets vers halen, maar hier 5 minuten vandaan is een supermarkt met een kleiner assortiment en daar kan ik de basisproducten altijd wel halen. Vandaag: Nasi met kipsaté Morgen: Pannenkoeken Woensdag: Denk restjes (diepvries) Donderdag: Kinderen bij m’n ouders logeren dus wij lekker uit eten! Vrijdag: Kinderen bij m’n ouders halen en dan eten we daar kibbeling met patat. Zaterdag: Risotto Zondag: Pasta Maandag: Soep + brood met smeersels Dinsdag: School weer begonnen die week, dus dan past m’n moeder op en kookt ze ook voor ons. Woensdag: Zodra we weer werken en naar school zijn is woensdag restjesdag en af en toe gooien we er een diepvriespizza in. Eigenlijk nu 3 dagen te veel zie ik haha.
Wij maken altijd een weekmenu voor 5 dagen, de andere 2 dagen eten we restjes / bij anderen / bestellen / uit eten / iets uit de voorraad. Bij het eten hebben we altijd nog rauwkost omdat mn zoontje daar echt gek op is. Weekmenu deze week; - rode curry met groenten, rijst en gekookt ei - gnocchi met zuivelspread en doperwtjes - broccoli taart met hamblokjes - aardappel (gekookt of gebakken) met schnitzel en broccoli/bloemkool/worteltjes - Riso met tomaten, spinazie, feta en pancetta
Onze boodschappen worden op maandag of dinsdag bezorgd. En ik werk sinds kort weer en heb nog een beetje moeite met goede maaltijden voor mijn werkdagen te bedenken. Voor deze week: Ma: Bestellen Di: Kip krokant wraps Wo: Zalmchowder, stokbrood kruidenboter Do: Pasta carbonara, salade met tomaat en mozzarella Vr: Piadina tuna melt (dochter jarig, dus mocht kiezen) Za: Thaise rode curry met zoete aardappel en kip, rijst (wortelnoedels voor mij) Zo: Verjaardag dochter vieren, dat worden hamburgers met diverse toppings en misschien laat ik wel friet erbij bezorgen. En ik heb ook wat keuze in burgers (rund, kip en biet) Dessert: Karamelparfait, gepocheerde peer en chocoladesaus
Hier wel een weekmenu, maar wat we op welke dag eten, ligt aan hoe druk mn dag geweest is. - broodjes gezond/snack - rode kool/wortelen+ vissticks+ aardappel - krokante kip wraps met salade - italiaanse bollen met hamburger en zoete aardappel friet - farfalle met groentensaus uit de slowcooker. - nasi met sperziebonen, kipsaté uit de slowcooker, komkommersalade en kroepoek
We zijn donderdag thuisgekomen van een korte vakantie en hebben niet zoveel in huis qua verse producten, dus het ging een beetje raar met eten hier (de markt waar we groenten en fruit e.d kopen is hier altijd op dinsdag). We aten de afgelopen dagen dus vooral restjes uit de vriezer, en wat simpele dingen in elkaar geflanst met wat we nog hadden. Vanaf morgen dus weer proberen een menu samen te stellen.
De boodschappen worden altijd op dinsdag bezorgd door AH, dus mijn weekmenu loopt van dinsdag t/m maandag: Zondag: Tagliatelle kip en champignons met roomsaus Dinsdag: Pita falafel met saus van avocado/yoghurt en rauwkost met radijs Woensdag: Chinese groenten, noedels en gehaktballetjes Donderdag: Gnocchi met broccoli, pesto, en ovenkip Vrijdag: Groentenwraps met kip, Mexicaanse groenten, avocado, en bonen Zaterdag: Risotto Zondag: Risotto Maandag: Wortels, aardappels, vissticks voor dochter en pangasiusfilet voor ons
Ons weekmenu gaat deze week vermoedelijk uit vooral veel aubergine bestaan; man kwam net thuis met 5 kg ofzo waar ze op de markt vanaf wilden Waarschijnlijk maak ik ook eea ermee voor in de vriezer. (Gelukkig ook andere groenten hoor: wortel, ui, hete peper, courgette, paprika, komkommer en tomaat, en had nog 2 flespompoenen liggen.)
Vandaag: een nieuw soeprecept aan het uitproberen in slowcooker. Met broodjes uit de oven Morgen: Bloemkool in kaassaus met kip en gebakken aardappels Donderdag: rijst met saus Vrijdag:Tomaten/paprikasoep met een tosti Zaterdg: verjaardag Zondag: weer een verjaardag Maandag: wraps (nog even kijken welke vulling ik daarvoor ga maken)
Gisteren: agv (ik zelf had een etentje van mijn werk) Vandaag: pad thai Wo: pittige zalm met komkommer rijst salade Do: pasta met spinazie Vrij: uit eten Zat: tandoori kip met tomatenrelish Zo: waarschijnlijk iets bestellen Niet de meest gezonde week, maar ik had nog taugé, bosui, spinazie en koriander in de koelkast, dus daarop het weekmenu aangepast. Wil namelijk geen voedsel verspillen.
Vandaag: couscous Verder deze week: linzenstoof met komkommer/tomaat/ui salade en zelfgebakken brood Pasta met groenten en kikkererwten Zaalouk met vis en zelfgebakken brood of stokbrood Een keer een kliekjesdag Mujaddara met salade (zelfde komkommer/tomaat/ui salade) en/of groenten uit de oven Iets van een broodje, zoals fricassé (gevulde broodjes met gekookt ei, tonijn, harissa en aardappels) of chawarma, of soep met brood En nog een keer (een andere soort) pasta Ik heb geen vaste dagen, is maar net hoe het het beste uitkomt. En soms komt er van het menu niet eens veel terecht, maar probeer dit iig als richtlijn aan te houden.
Hier worden ook 1x per week de boodschappen bezorgd dus ook een weekmenu. Zondag: soep uit de vriezer met zelfgebakken foccacia Maandag: broccoli met aardappels en slavink Dinsdag: spinazie (voor dochter wortels) met aardappels, ei en een kipburger Woensdag: pasta met pastasaus uit de slowcooker Donderdag: kip tandoori met rijst Vrijdag: restjes of ik haal nog even wat Zaterdag: patat met snack Zondag: denk nog een keer soep uit de vriezer met iets van brood erbij. Leuk om mee te lezen want ben vaak behoorlijk inspiratieloos en kieskeurige eters, waaronder ikzelf hoor.