Vanavond: risotto met gebakken zalm en courgette. Zaterdag: curry met zoete aardappel, pompoen en kipdijfilet Zondag: tortillawraps met avocado, tomaat en baconreepjes Maandag: tartaartjes met krieltjes uit de airfryer en salade Dinsdag: aardappel/venkel gratin met hamblokjes Maar dat kan ook helemaal anders lopen
Prei stamppot en Oriëntaals gekruide speklapjes Prei kerrie soep Sperziebonen met pittig Indisch gekruid gehakt en witte rijst Romige orzo met kastanje champignons courgette en gehaktballetjes Beenham, stoofperen en bourgondische krieltjes Kaiserschmarrn pannenkoeken Kliekjesdag
Kip, prei en rijst Ovenschotel met groente, kip en sinaasappel Pizza Pasta met spinazie en roomkaas Stamppot boerenkool met worst Traybake met drumsticks, zoete aardappel en broccoli Noedels met kip, groente en speklapjes
Deze week 2x AGV, dat is voor ons vaak, maar ze beginnen te schimmelen, heb er al een paar weg kunnen gooien Ma. Aardappels, spinazie, rundervink Di. Noedels met Wokgroenten en garnalen Woe. Aardappels, rode kool en boomstammetjes Do. Groene pannenkoeken (pannenkoeken mix met verse spinazie erdoor in de blender) Vrij. Rijst, Samoeraiboontjes en witvis Weekend plannen we nooit
Ma: frietjes, worteltjes en ikea balletjes Di: hutspot met draadjesvlees Woe: bloemkool met gebakken aardappels en een karbonaadje Do: gewokte spruitjes met spek en ui met een braadworst Vrij: spaghetti bolognese Za: rijst met kip en broccoli in tikka massala Zo: Italiaans stoofvlees met tagliatelle
Ma: pompoen risotto Di: moet ik nog bedenken Wo: pizza Do: kipburger met sla Vrij: zalm pasta met spinazie en kruidenkaas Zo: pita met shoarma, feta salade en frietjes
Di: varkenshaas met champ saus, pom duchess en sperziebonen Wo: kipsdrumsticks, rijst met chicken tonight en voor zoon gebakken aardappels erbij Do: spruitjes met spek en ui, krieltjes en een slavink Vr: patat Za: quiche Zo: risotto met champignons en zalm
Menu: Soep 1: courgette, wortel, ui. Soep 2 : knolseldersoep Hoofdgerecht: - Spaghetti - Bloemkool met cordon-bleu en aardappelen - Wortels met thym aardappelen en kalkoen lapje - Quiche met broccoli zalm en quiche met spek prei. - Preistoemp met vis. - Plaat pizza of zelf pitta maken. - Steak met champignonsaus, salade en zelf gesneden frietjes. Dessert: Fruitsalade Pudding met speculoos Bananenbrood Appelcrumble
Leuk topic! Vorige week was het: - krieltjes, doperwten, rundersteak - macaroni met gehakt/groentesaus - andijviestamppot met kip(gehakt)burger - friet uit de airfryer - soep met stokbrood en smeersels - zelfgemaakte kip siam Deze week staat in de planning: - tagliatellie met spekblokjes, gehakt en groente https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R563872/tagliatelle-met-spek-gehakt-en-groenten - aardappelen, snijbonen en speklappen - hutspot met rookworst - friet (afhaal) - tortillataart https://www.leukerecepten.nl/recepten/tortillataart/ - zelfgemaakte nasi met kipsaté Ik moet nog één dag bedenken. Waarschijnlijk wordt dat soep met iets erbij.
Dinsdag: Sajoerboontjes, rijst en kipdrumsticks. Zoetzure komkommer denk erbij. Woensdag: Krieltjes, broccoli, shoarma. Donderdag: Biefstuk, kastanje champignons, makkelijk/snelle sla en stokbrood. Vrijdag: Gebakken aardappel, lekkerbek, doperwt/wortel Zaterdag: Patat en snacks Zondag: Soep (weet nog niet welke. Wil graag vers. Zal ws bloemkool/kerrie worden. Maandag: Aardappel, spinazie, ei en karbonade.
Krieltjes, schnitzel, broccoli. Oudste was niet thuis die at savonds om 11 uur biefstuk met champignons en stokbrood Spaghetti met rode saus en gehaktballetjes en ook roomsaus met courgette en champignon en crispy bacon Aardappelen, spinazie, suddervlees Tacos met gehaktvulling Friet met shoarma Aardappelen, gehaktbal, rode kool met appelmoes Tomatensoep, carpaccio, stokbroodje, pannenkoeken
Komende dagen op de planning: Taco's Aardappels, kipfilet en bloemkool Indische saus uit de slowcooker met rijst en sperzieboontjes
Vandaag naar de wekelijkse markt, dus dan weet ik welke groenten er in huis zijn voor de komende week. Wat sowieso al vaststaat: Vandaag: couscous (met de groenten die we nog in huis hadden) Morgen: rijst van gisteren (had dubbel gekookt), ik maak er nog wel linzenburgers bij Donderdag: weer couscous (ook daarvan kook ik een dubbele hoeveelheid) Dus alleen nog kijken wat we vrijdag t/m maandag gaan eten. En dat kan net zo goed helemaal veranderen ondanks de planning Maar eerst dus maar eens boodschappen doen, dan kijk ik wat ik er zoal mee kan maken
- Spaghetti bolognese (recept van Matt Preston ) - Nasi zoals bij de Chinees met babi ketjap, sambal goreng telor, snijboontjes, zoetzure komkommer en kroepoek - Coq au vin met geroosterde aardappeltjes en een salade - Pittige tomatensoep met batbots (maakt zoon) - Vegetarische taco's met veel groenten en peulvruchten en ook iets van een salade erbij (maakt dochter) - Verjaardag waar we gaan barbecueën - Uiteten naar een visrestaurant
Mijn weekmenu voor deze week! Zaterdag > Verjaardag waar we mee eten Zondag > Spaghetti bolognese (vriezer is weer leeg, tijd voor een nieuwe batch) Maandag > Rijst, balletjes van kipgehakt en bonen in tomatensaus en geroosterde spruitjes Dinsdag > Vriezerrestjes chili con carne en kip kerrie met rijst en salade Woensdag > Aardappelkroketjes, broodje hamburger en salade Donderdag > Nasi, kipsate, gebakken eitje en ingemaakte komkommer Vrijdag > Traybake met gnocchi, paprika, spruitjes, aubergine, courgette, chipolataworstjes en feta
Vrijdag: wrap pizza met hamreepjes en crème fraiche + restje pasta van gister Zaterdag: rode curry met rijst Zondag: pasta al ragù Maandag: rösti, slavink en broccoli Dinsdag: aardappels, spinazie en vis & ei
Ik ga morgen boodschappen doen dus het kan nog wat veranderen. Voorlopig menu. Papperdelle met ricotta, gepofte tomaatjes, spinazie en gerookte zalm. Broodje met hamburger, salade en frietjes van zoete aardappel Zelfgemaakte lasagne Croque madame met een salade bij Ovenschotel met orzo en kikkererwten. Aardappelen met cordonbleu en witloof of wortel Jongste mag beslissen