Ik heb dit recept nog nooit gemaakt maar ik denk dus echt dat het lekker gaat zijn. En door de tomaten en feta wss ook aantrekkelijk genoeg voor de kinderen.
Vandaag. Sperziebonen, aardappels en zigeunerschnitsel Dinsdag. Samoeraiboontjes, rijst en vis Woensdag. Aardappel Kroketjes, maïs en kipdrumsticks Donderdag. Lasagne Vrijdag. Noedels met garnalen Zaterdag. Waarschijnlijk patat Zondag. Waarschijnlijk chinees bestellen
De week is nog niet begonnen en de plannen zijn al aangepast . Dit staat nu wel echt vast ( eens mijn menu op papier staat en ophangt is het officieel hier in huis ) Vandaag; Lasagne Morgen: Hamrolletjes met witloof en puree Woensdag: Ovenschotel met kikkererwten. Donderdag: Croque madame Vrijdag: Papperdelle met ricotta Zaterdag: Broodje hamburger met gewone frietjes ipv zoete aardappel Zondag : Jongste kiezen dus wss een schaaltjes pizza van de aldi voor hem
2 gerechten van het weekmenu van voorgaande week zijn meegeschoven naar deze week omdat we van de andere gerechten zoveel kliekjes hadden, dat we daar de week ruimschoots mee toe kwamen. Deze week: Romige orzo met gele courgette, ui, kastanje champignons, puntpaprika en veganballetjes Sperziebonen met pittig indisch gekruid gehakt en witte rijst Nasi kerrie telor met garnalen, knoflook, ui en gehalveerde eieren Hutspot met suddervlees Kaas tortellini met kipfilet en spinazie boursin (ik verwacht weer voor 2 dagen genoeg te hebben voor) kliekjes
Straks: appel- en kaaspannekoeken met fruitsmoothie Di: hutspot en rookworst Woe: wraps met gehakt, sla en rauwkost Do: verse pompoensoep met oerbrood Vrij: pasta kip Za: wedges met broccoli en vis Zo: verjaardag, moet ik nog bedenken
Ma: spinazie Di: lasagne Woe: bietjes met kipbraadworst Do: wortels met vis Vrij: broodje hamburger Za: restje lasagne Zo: patat
Ma. Verse boontjes met aardappelblokjes en gehaktbal Di. Spaghettini Wo.capucijners met spek ui en mosterd Do. Witlof ham kaas uit de oven met aardappelkroketjes en karbonade Vr.hachee met aardappelen en rode kool(pot van hak met peer/kaneel)
Zo: krieltjes, worteltjes, lekkerbekjes Ma: aardappelen, bietjes en sucadelapjes uit de slowcooker Di: prei/champignons pannetje met pasta Wo: aardappelen, boontjes, slavink Do: broodjes kipburger ivm sportavond Vr: macaroni Za: ik wil iets antiliaans gaan koken. Heb een nieuw mooi kookboek. Denk iets van surinaamse bami met kip.
Manlief kookt nog steeds vanwege mijn polsoperatie, maar ik heb me er toch mee bemoeid deze week want dat iedere dag boodschappen doen is aardig prijzig. Gisteren uit eten (op uitnodiging dus gratis) Vandaag kip piri piri Morgen surinaamse bami Donderdag nasi van de bbq Vrijdag hutspot Zaterdag en zondag nog te bedenken.
haha grappig! Dit staat bij ons ook op het menu. Nu maken wij die van de website lekker en simpel (met extra groente toevoeging want dat is altijd weinig daar) maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het echt gemaakt hoort te worden
Ik heb de recepten even naast elkaar gelegd maar het verschilt niet gek veel. Uit het kookboek gebruiken ze trassi en madame jeanet pepers en bij lekker en simpel een maggiblokje. Ik heb het nog nooit gegeten haha dus zou niet weten ook hoe het hoort te smaken Maar op tiktok ziet het eten van super dushi chef er zo lekker uit dat ik het minstens moet proberen.
Gisteren - Spaghetti carbonara Vandaag - Tagliatelle met broccoli en kip Morgen - broccoli kaas gehakt schotel Donderdag- bami (avonddienst op werk) Vrijdag - patat Zaterdag en zondag- nog geen idee, we gaan een weekendje weg
Op de luie manier met de currypasta van fairtrade en een blikje kokosmelk. Uitje fruiten in wat olie en daarbij het vlees (in stukjes) even bakken samen met de pasta. Aardappel en pompoen even voorkoken en die daarna toevoegen. Kokosmelk erbij en dan een poosje laten pruttelen tot alles goed gaar is. Ongeveer zo dan. T staat nog op mijn todo om te kijken wat er precies in die currypasta gaat. Waarschijnlijk is het doodsimpel om zelf te maken. Zeg ik erbij omdat ik altijd roep zonder pakjes en zakjes te koken
Hahaha hier precies hetzelfde, maar voor curry pak ik ook altijd een pasta. Om vervolgens zelf nog van alles toe te voegen wat ik in huis heb (vaak gember, knoflook en peper). Moet me er ook eens in verdiepen wat er in die potjes gaat
Ik gebruik meestal deze: Ingrediënten Ingrediënten: Rijstolie, water, sjalot (12,7%), knoflook (11,4%), citroengras (10,4%), laos, zout, rode chilipepers (7,2%), rietsuiker, koriander, kaffir lime (0,8%), komijn (0,5%), peper (0,3%) Moet niet heel moeilijk zijn om te maken als ik zo lees. Ik vind het altijd zo lekker ruiken als ik het maak
Even vanaf zondag want toen begon de week. Zondag: Linguine, kipfilet, zelfgemaakte romige paprika saus en rucola Maandag: aardappelen, wortelen en doperwten, scharrelkipdij Dinsdag: rustieke ovenfriet, witlofsalade, Black angus burger Woensdag: pita kipshoarma, salade en eigen knoflooksaus of tzatziki Donderdag: kipsaté, nasi, gebakken ei, kroepoek, komkommer en tomaat zoetzuur Vrijdag: Toscaanse kipstoof met orzo en salade
Zaterdag: curry met bloemkool, zoete aardappel en kikkererwten Zondag: restje van zaterdag voor mij, de rest at bij opa Maandag: paprika roerbak met kip/vega met rijst Dinsdag: courgette-broccolisoep en laatste beetje curry Woensdag: waarschijnlijk aangeklede boordjes hamburger met friet of gebakken aardappels Donderdag: waarschijnlijk pasta met aubergine-tomatensaus (ik heb meerdere vergaderingen na 17.00 dus man zal dit moeten maken en ik hoop tussendoor heel even aan te kunnen schuiven) Vrijdag: waarschijnlijk taco bowl met guacamole