Haha, hier print ik sinds een aantal weken ook het weekmenu (incl recepten) uit en hang het in een keukenkastje. Scheelt mij heel wat keren op een dag de vraag beantwoorden wat we gaan eten .
Ook Leienaren? We wonen er al jaren niet meer, maar eten nog altijd op 3 oktober hutspot. Vandaag lekker makkelijk, voorgeschilde aardappels, gesneden hutspotgroente en een bouillonblokje 6 min in de Crockpot. Met uitgebakken spekjes en rookworst erbij.
Hier ben ik om exact dezelfde reden daarmee begonnen. Ze mogen dan ook onderaan suggesties opschrijven en tot mijn verbazing gebeurd dat wel eens
Eigenlijk had ik een hele planning gemaakt, maar we zijn gisteren geen boodschappen op de markt gaan doen (de groenten/fruit markt is hier op maandag en dinsdag). Met als bedoeling wat we nog in huis hebben op te maken, dus gooi ik die hele planning maar om. Maandag aten we gerst/kikkererwtensoep met broodjes tonijnsalade. Gisteren aten we zelfgemaakte hummus, vers gebakken platbrood en rauwkost (komkommerschijfjes). Normaal gesproken ook olijven erbij, maar deze keer dus niet omdat we niet maar de markt gingen. Vandaag wordt het couscous, waarvoor ik een mega pompoen moet openmaken, dus de rest van de week zullen we ook eea met pompoen moeten eten. Morgen weer soep (restje gerstsoep, en groentensoep die ik vanmiddag ga maken) met brood. Donderdag is nogal hectisch ivm schoolrooster van de kinderen dus dan doe ik liever iets simpels qua eten. Vrijdag waarschijnlijk de dhaal met snijbiet die ik laatst maakte, ik had dubbel gekookt. Met ipv rijst ofwel bulgur ofwel zelfgemaakt volkorenplatbrood, net waar we meer zin in hebben. Zaterdag iets van pasta, maar welke precies nog geen idee. Daarna t/m dinsdag zie ik wel of er eventueel restjes zijn die op moeten, wat we nog in huis hebben en wat daarmee te maken is. En anders haal ik bakjes eten uit de vriezer.
Mijn week begint altijd op woensdag, dat is boodschappen dag haha. Woe: ovengroente, rozemarijn aardappels en gekruide kip Donderdag: kipwrap voor zoon en vriend en pasta met gamba’s en een salade voor mij en mijn dochter Vrijdag: uit eten en voor zoon en vriend pizza Zaterdag: broodje hamburger Zondag: uit eten Maandag: hachee Dinsdag: pasta met kip en champignons
Zoete aardappel ovenschotel met spruitjes en chorizo Broccoli quiche met ricotta en cashewnoten Licht gebonden soep met shiitake en parmezaanse kaas, afbak stokbrood met kruidenkaas Knoflook wraps met kipsate, komkommer en snoeptomaatjes Honing mosterd beenham, rode kool en gekookte aardappelen Kliekjes
Vandaag: pizza (bloemkoolbodem) Morgen: ovenschotel met pangasius filet en rijst Dinsdag: gehakt taart Woensdag: Pad Thai verspakket AH Donderdag: Poke bowl Vrijdag: pompoen lasagne Zaterdag: moet ik nog bedenken
Komende week een aangepast weekmenu omdat man en dochter 4 dagen weg zijn. Vandaag: pitabroodjes met shoarma Ma: slastamppot (nog een gezonde maaltijd voor de reizigers) Di: eten zoon en ik fusilli uit de vriezer Wo: geb aard met kipsaté en salade (zoon en ik) Do ga ik samen met zoon uit eten
Vandaag: bloemkool, aardappelen en gehaktballetjes. Maandag: kippensoep met venkel en citroen en risottorijst uit de slowcooker. Dinsdag: spaghetti met feta tomatensaus uit de oven en courgetti erbij Woensdag: hartige taart met tonijn Donderdag: laten we pizza bezorgen. Vrijdag: Gentse waterzooi met garnalen en kabeljauw. Zaterdag: curry met kikkererwten, spinazie en naanbrood.
Vandaag Cottage pie Maandag Hutspot met verse worst Dinsdag Noodles met roerbakgroenten en vega-kip Woensdag wraps met krokante kip en salade Donderdag Ovenschotel met kabeljauw en prei Vrijdag Pizza Zaterdag Schnitzels, aardappeltjes uit de oven en sperzie- of snijbonen (ik heb van één van de twee nog een zak in de vriezer, weet alleen niet welke ) Zondag Nasi met omelet en satésaus.
Weekend heel fout besteld/ afgehaald. Vanaf morgen weer een normaal menu, eerst moet het restje Chinees op. Maandag: Chinees Dinsdag: ovenschotel met rode kool en karbonade uit de slowcooker Woensdag: risotto met champignons en zalm Donderdag: spaghetti bolognese Vrijdag: hamburger, aardappelkroketjes en broccoli
Ik doe de karbonades met mosterd, laurier en een gesnipperd uitje in de slowcooker. Dan trek ik het vlees met vorken van de botjes (soort poulet pork) en dat is de onderste laag van de schotel met de jus. Daarop rode kool en daarop aardappelpuree. Lekker makkelijk en gezond
Beetje gek (en lekker) weekje hier. Mijn man is weg voor z'n werk en er is hier donderdag jaarlijke dorpsfeest Maandag; pompoen lasagne Dinsdag; bij mijn ouders eten Woensdag; macaroni Donderdag; dorpsfeest; de middag traditie erwtensoep en de avond zal wel ergens broodje hamburger ofzo zijn, tussen het feesten in de kroeg door Vrijdag; heb m'n dochter mcdonalds beloofd
Maandag: Stamppot boerenkool met rookworst Dinsdag: Pasta rode saus met vega gehakt ( en groenten) Woensdag: Spaghetti met knoflook en olie en groenten Donderdag: Rijst met kip en groenten Vrijdag: Soep met brood ( dit keer groentesoep)(sport voor zoon in de avond dus makkelijk eten) Zaterdag: Rijst met ei ( rijst gebakken met ei erdoor) groenten Zondag: Zelfgemaakte patat van aardappelen met salades en ei
Deze week: (volgorde weet ik niet) - ovenschotel - volkorenpasta met ham en champignons - gebakken aardappeltjes met sperziebonen en een slavink - patatas bravas met gehaktballen - cheeseburgers met patat uit de oven - sticky aubergine met rijst
Vandaag: Gepaneerde kippendij, wortel, courgette, rijst en soyamayo (HelloFresh) Dinsdag: Tortilla’s met gehakt in gember-limoenmarinade, met coleslaw en mais (HelloFresh) Woensdag: Eenpansspaghetti met tomatensaus en zelfgemaakte kruidenroomkaas (HelloFresh) Donderdag: Broodje kipburger caprese met salade en chilli-mayo (HelloFresh) Vrijdag: Szegediner goulashsoep met stokbrood Zaterdag: Uit eten met mijn schoonouders (tapas)
Ma: macaroni met kaas en ham Di: Broodje met breydelham en rauwkost. Woe: Frietjes met snack Do: Puree, prei en vis ( nog eens zien welke) Vrij: Gehaktballen met wortels en aardappelen Zat: Croque monsieur Zon: Kip met oven aardappelen, verse appelmoes, komkommersalade en champignonsaus Soep: witloof + tomaten soep met balletjes Extra: rauwkost schotel op woensdag en tapas plank op zaterdag Dessert: tiramisu, pudding met speculoos en fruitsla
Wij eten deze week: Maandag: Italiaans stoofvlees met tagliatelle Dinsdag: verse kippensoep met veel groente en stokbrood met kruidenboter Woensdag: pastasalade met veel groente erin en natuurlijk parmezaanse kaas. Donderdag: hutspot met draadjesvlees Vrijdag: broodje shoarma en salade Zaterdag: lasagne Zondag: rendang, zoetzure komkommer, broccoli en rijst
Maandag. Lasagne Dinsdag. Hutspot Woensdag. Groene pannenkoeken (verse spinazie door de pannenkoeken mix mixen) Donderdag. Spinazie, aardappels, vlees Vrijdag. Stoofperen, gebakken aardappels en kip Zaterdag. Nog geen idee... Zondag. Vriend gaat met Kids en ouders pannenkoeken uit eten, ik ga met een moeder van school uit eten.